Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 4401

Discussie: Post je stack

Hybrid View

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Ik had gisteren in de oefenruimte de G12-65's en de Greenbacks kasten even tegelijk aangesloten, maar de 65's werden volledig ondergesneeuwd door de Greenbacks
    Ehm, wat bedoel je daarmee? Dat het rendement van de GB's hoger is of dat ze superieur zijn?

En het harder moeten zetten van de 65's herken ik ook wel...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dude Bekijk bericht
    het was niet serieus bedoelt hoor.... vind het juist te gek !

heb ook een jvm, op een 1960ax kast links achterin toch ?
    Oh, OK. Ik zag geen smiley, vandaar.
    Maar uh, is dat een JVM410H? Ik zie maar 1 rij knopjes.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ehm, wat bedoel je daarmee? Dat het rendement van de GB's hoger is of dat ze superieur zijn?

En het harder moeten zetten van de 65's herken ik ook wel...
    Ik denk dat het rendement v.d. GB's inderdaad hoger is. De Greenbacks klonken harder en "krassiger", de 65's veel ronder en meer punch.
    Dat krassige kan ook aan de A-kast liggen.

Het zoontje van de drummer (9) was gisteren ook in de oefenruimte.
    Toen ik een demootje gaf aan hem en de bandleden zei die: "dat voel je in je buik". Vond het wel grappig, dat is dus precies wat die 65's doen, die voel je echt, maar hoor je dan weer minder in de mix.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Oh, OK. Ik zag geen smiley, vandaar.
    Maar uh, is dat een JVM410H? Ik zie maar 1 rij knopjes.

Ik denk dat het rendement v.d. GB's inderdaad hoger is. De Greenbacks klonken harder en "krassiger", de 65's veel ronder en meer punch.
    Dat krassige kan ook aan de A-kast liggen.

Het zoontje van de drummer (9) was gisteren ook in de oefenruimte.
    Toen ik een demootje gaf aan hem en de bandleden zei die: "dat voel je in je buik". Vond het wel grappig, dat is dus precies wat die 65's doen, die voel je echt, maar hoor je dan weer minder in de mix.
    Dan lijkt het me toch best eens interessant om 65's met V30's ofzo te combineren. Weet niet hoe die zich verhouden in rendement en hoe dat uitkomt in de mix maar afgaande op de omschrijving van jou over de 65's lijkt me dat best lekker combineren met v30's.

Dan nog even een vraag in het algemeen:
    Ik lees zo vaak op het forum dat marshall kasten slecht geconstrueerd zijn en dat ze dun en modderig klinken enzo, dat orange, bogner, engl, mesa, enz veel beter zijn.
    Hoe komt het dan dat 'iedereen' marshall kasten speelt? Is dit prijs/kwaliteit? of is dit om hernia te voorkomen?
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Dan lijkt het me toch best eens interessant om 65's met V30's ofzo te combineren. Weet niet hoe die zich verhouden in rendement en hoe dat uitkomt in de mix maar afgaande op de omschrijving van jou over de 65's lijkt me dat best lekker combineren met v30's.

Dan nog even een vraag in het algemeen:
    Ik lees zo vaak op het forum dat marshall kasten slecht geconstrueerd zijn en dat ze dun en modderig klinken enzo, dat orange, bogner, engl, mesa, enz veel beter zijn.
    Hoe komt het dan dat 'iedereen' marshall kasten speelt? Is dit prijs/kwaliteit? of is dit om hernia te voorkomen?
    omdat het geluid uit de marshall kasten rete gaaf is. Je hoort ook op een marshall manier de kast terug in je geluid. Daar moet je van houden, ik wel iig.

Senior Member

Exclamation

Bovendien is de "cool factor" ook een meetellend ding hoor... het is algemeen bekend dat je lul groter wordt als je een marshall 4x12 met een marshall top achter je hebt staan.

(het is toch niet voor niks dat die dingen echt overal terug te vinden zijn....)

Senior Member
    Blog Entries
    4

Talking

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dude Bekijk bericht
    Bovendien is de "cool factor" ook een meetellend ding hoor... het is algemeen bekend dat je lul groter wordt als je een marshall 4x12 met een marshall top achter je hebt staan.

(het is toch niet voor niks dat die dingen echt overal terug te vinden zijn....)
    Dan gaat het goed in huize huisjes.
    't vrouwtje heb nix te klageu

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Dan gaat het goed in huize huisjes.
    't vrouwtje heb nix te klageu
    helaas.... het schijnt zo te zijn dat als je andere tops dan marshall aansluit op marshall cab's het effect juist averechts gaat werken

Senior Member

Standaard

Jah dat heb ik vaak het idee bij marshall. Je leest overal op internet dat marshall versterkers en cabinets afgekraakt worden (behalve de jcm800 vaak) en overal word gezegd dat er veel betere versterkers zijn. Maar toch speelt 90% denk ik van de rock muziekanten marshall. Het heeft natuurlijk ook wel gewoon een naam. Want elke hardrockband die je kijkt heeft een marshall muur staan haha.

*ff voor duidelijkheid om gezeik te voorkomen: ik heb zelf niks tegen marshall*
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Ik vind marshall echt über vet rete cool er uit zien. Toch heb ik gekozen voor ENGL(amp). Ik zou echter het cabinet van ENGL niet gauw verkiezen boven een marshall cab. En dat is puur op basis van geluids voorkeur en niet hoe het er uit ziet.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten