Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 915 van 1214 EersteEerste ... 4158158659059139149159169179259651015 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 9.141 t/m 9.150 van 12136

Standaard

hier nog iets leuks, weet niet of er al naar gelinkt is

http://pedalboardplanner.com/

it's better to burn out than to fade away

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Hey Rectifier, ziet er netjes uit man! Die switch rechtsonder, is dat je taptempo switch aan de GCP? Da's toch niet die hele dure van Voodoo zelf hè? Als dat niet zo is, hoe heb je die dan gemaakt? Is ie latching of momentary? Ik heb daar zelf n btje problemen mee...
    Thanks.
    Eh nee, dat was wel de bedoeling. Maar ik kon geen momentary switch vinden en had wel een latching switch liggen. Dus ik heb daar nu een CC aan gekoppeld waar m'n TS9 aan hangt. Altijd handig als solo boost.
    En de Tap Tempo heb ik aan de DMC gehangen.

Ik kan de TAP tempo wel aan dit kastje hangen trouwens. Met een Latching knop werkt het ook wel maar dat is wat onhandiger hehe.

Ik kreeg het eerst ook niet voor elkaar trouwens. Bleek dat ik hem niet goed had gesoldeerd. Je moet een XLR kabel gebruiken, de + en - aan elkaar solderen aan 1 poot en de massa aan de andere poot. Ben geen electro-technicus maar zo werkt het bij mij.

Dat kastje kost 6 Eur ofzo bij een electroshop in Almelo. Beetje hammerite erop et voila.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rectifier Bekijk bericht
    Thanks.
    Eh nee, dat was wel de bedoeling. Maar ik kon geen momentary switch vinden en had wel een latching switch liggen. Dus ik heb daar nu een CC aan gekoppeld waar m'n TS9 aan hangt. Altijd handig als solo boost.
    En de Tap Tempo heb ik aan de DMC gehangen.

Ik kan de TAP tempo wel aan dit kastje hangen trouwens. Met een Latching knop werkt het ook wel maar dat is wat onhandiger hehe.

Ik kreeg het eerst ook niet voor elkaar trouwens. Bleek dat ik hem niet goed had gesoldeerd. Je moet een XLR kabel gebruiken, de + en - aan elkaar solderen aan 1 poot en de massa aan de andere poot. Ben geen electro-technicus maar zo werkt het bij mij.

Dat kastje kost 6 Eur ofzo bij een electroshop in Almelo. Beetje hammerite erop et voila.
    Maar gebruik je voor de taptempo in de DMC dan een momentary schakelaar? Mij lukt dat namelijk niet want dan stuurt ie bij zowel in- als uitdrukken iets door (en je wilt alleen bij indrukken een signaal doorsturen). Ik heb er zelf een gemaakt met een latching schakelaar maar dat werkt dus niet lekker (met een microfoonkabel, tip+ring is 0, ring+sleeve is 127 volgens mij).

Senior Member

Standaard

Dat klopt wel, dat moet juist werken zo.
    Hij kan niet met 1 waarde de tap tempo bepalen. Hij moet toch weer terug naar ruststand (0). Als ik de externe latching switch voor tap instel dan is hij ook 0 dicht en ingetrapt op 127. Dan werkt hij wel. Zelfs met een latching button.
    Heb je de instellingen van je TC wel goed staan?

Senior Member

Standaard

Ik gebruik 'm niet op de TC maar op de Ground Control Pro. Volgens mij kan de G-Major2 daar niet zoveel aan veranderen...
    Misschien moeten we deze discussie verplaatsen naar een ander topic? Deze lijkt me geschikt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rakker Bekijk bericht
    Ik wil binnekort dit gaan realiseren:
    Iemand nog tips/commentaar?
    Met zo'n setup speel je geen poprock me dunkt?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yhcmarc Bekijk bericht
    Mijn board op het moment.

Gitaar -> Perimeter big fuzz (zelfbouw) -> Menatone Workingman's blue -> T-rex mudhoney -> Korg DT10 -> TB + Led modded Dunlop cry baby -> Boss DD3 -> Ibanez AF2 -> EHX #1 echo -> EHX pulsar -> JCM800 1959 + Ampeg V4 met ieder een 4x12.
    tof bord marc!
    gebruik je die EH#1 nou ook zoals ik dat doe, om een lichte vertraging tussen je 2 amps te hebben (ik kan het niet opmaken uit de volgorde). zonee, waarom 2 verschillende delays? ik neem aan dat die DD3 ook wel kan wat die EH#1 doet?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willlem Bekijk bericht
    tof bord marc!
    gebruik je die EH#1 nou ook zoals ik dat doe, om een lichte vertraging tussen je 2 amps te hebben (ik kan het niet opmaken uit de volgorde). zonee, waarom 2 verschillende delays? ik neem aan dat die DD3 ook wel kan wat die EH#1 doet?
    die eh#1 heeft geen stereo uitgang. ik neem aan dat het gewoon is om 2 delay's te hebben. eentje voor achtergrond bv en een andere voor solo's. of om delay's te stacken.
    Gitaar: Fender '72 Dlx Gflake
    Amp: JCA 20H+24s
    Pedal: Ep - Pitchblack - Riot - Dl-8

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

vanmiddag me even ledig gehouden met het maken van een verhoogje, het beter leggen van kabels... Juist nog de splitter-layout (laten) aanpassen, en nog een EHX microsynth aanschaffen
    Dit bericht ter lering en vermaak is tot u gebracht met 97% gerecycleerde elektronen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

Senior Member

Standaard

Ghehe, pedalen zo klein mogelijk maken is cool, totdat daardoor je board ineens te groot is. Gelukkig komt er nog een MicroSynth bij om de ruimte op te vullen!

Wat zijn dat eigenlijk voor een zelfbouwpedalen? Dat koffertje is trouwens echt wel stoer.
    Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten