Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 9 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 86

Discussie: plectrums

Tankman
    Guest

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Barkeepert Bekijk bericht

Mijn favoriete plectrum. Met deze kan ik heel precies raggen en ligt goed in de hand vind ik, met name omdat je hem op een groot vlak kunt vastpakken en er dan nog steeds meer dan fatsoenlijk mee kunt spelen.
    Die zijn bij mij ook een tijd gebruikt na een artikel te lezen waar Kerry King vertelde over het handige van 3 punten hebben. Ik vond ze het proberen wel waard. Ik merkte echter dat ik toch steeds dezelfde punt bleef gebruiken en totaal geen gebruik maakte van de 2 extra punten. Ik vond ze ook een beetje lomp aanvoelen en ben uiteindelijk toch maar terug gegaan naar de 1-puntige variant.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman Bekijk bericht
    Die zijn bij mij ook een tijd gebruikt na een artikel te lezen waar Kerry King vertelde over het handige van 3 punten hebben. Ik vond ze het proberen wel waard. Ik merkte echter dat ik toch steeds dezelfde punt bleef gebruiken en totaal geen gebruik maakte van de 2 extra punten. Ik vond ze ook een beetje lomp aanvoelen en ben uiteindelijk toch maar terug gegaan naar de 1-puntige variant.
    Da's vreemd. Ik draai hem altijd door naar de volgende punt als ik merk dat de 'huidige' punt versleten is.

Tankman
    Guest

Standaard

Het was ook vreemd; ik ging me ergeren aan het asymetrische ervan, zodra je 1 punt hebt "ingespeeld". En wat ik zei, het voelde gewoon lomp en groot aan in mn handen, dus ben ik terug gegaan naar de normale.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman Bekijk bericht
    Het was ook vreemd; ik ging me ergeren aan het asymetrische ervan, zodra je 1 punt hebt "ingespeeld". En wat ik zei, het voelde gewoon lomp en groot aan in mn handen, dus ben ik terug gegaan naar de normale.
    Dat lompe grote vind ik juist fijn! Precies spelen kan nog steeds, maar op het moment dat ik helemaal losga, wil ik zoveel mogelijk plectrum om zo min mogelijk met m'n vel over de snaren te gaan. Al kan ik op de gewone oranje tortexen ook prima spelen (en da's niet omdat John Frusciante die ook gebruikt).

Senior Member

Standaard

ben zelf erg van de Dunlop plectra met grip (die met de krokodil erop). Daarvan heb ik dan vooral de dikkere versies: 2,0 mm, 1,5 mm en 1,14 mm omdat die geen vervelend geklapper geven en niet snel slijten. Echt aan te raden!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lodi Bekijk bericht
    gaatje in maken met een perforator voor betere grip
    Geniaal! Bedankt, ik ga meteen aan de slag

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Tsjah, ik vind mijn snaren eigenlijk helemaal niet dik. De balans tussen snaren en plectrum is prima zo!

Wat betreft de slijtage: aan je plectrum te zien speel je meer richting jazz - ik niet. Ik ga behoorlijk tekeer op mijn gitaar.
    .12 is ook niet overdreven dik (heet niet voor niks jazz light), maar .60 voor een plectrum is imho wel erg dun. Anyway, ik speel jazz-funk, dus ik moet met 1 set-up zowel van die snelle, stevige James Brown-slagjes als jazzy solo's doen. Met die slagpartijen op .12s ragde ik het ene na het andere plectrum af, die blauwe tortexen en die roze delrins kon ik na een uur weggooien. Maar deze plectrums trekken het perfect. En zoals gezegd: evenals de Fender jazzbas, de Fender Jazzmaster, de Roland Jazz Chorus versterker en de Seyour Duncan Jazz pickup, wordt ook dit plectrum heel vaak voor andere stijlen gebruikt
    Laatst gewijzigd door EuroCinema; 29 december 2009 om 20:54

Senior Member

Standaard

haha, mijn GHS 012 is niet jazz light maar GBH, met de H van Heavy. Either way, 012 is voor mij niet dik en een plectrum van 0,6 mm is voor mij niet dun.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    012 is voor mij niet dik en een plectrum van 0,6 mm is voor mij niet dun.
    Ga je mij nou vertellen dat je 0.12 snaren op je gitaren hebt zitten?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beruk Bekijk bericht
    Ga je mij nou vertellen dat je 0.12 snaren op je gitaren hebt zitten?
    nee, .012.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten