Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 22 van 23 EersteEerste ... 1220212223 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 211 t/m 220 van 227

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Ik ben benieuwd bij welke VERSCHILLENDE Engl's je dit vindt. Van de Powerball kan ik het me absoluut voorstellen, maar m'n eigen Invader, de Savages (60 en 120) vind ik echt niet kil. Qua clean geluid hebben ze niet veel karakter, maar daar koop je Fenders of Voxen voor... en noem mij een high gain amp, die ook clean goed karakter heeft (en nee, een Riviera Knucklehead vind ik het 'net niet', en een Fender Prosonic heeft weer niet die smeuïg vette en strakke Engl scheur-sound).
    .................dit soort reacties zijn ZOOOOOOOOOO tekenend voor dit forum. Kansloos.

Speeddemon, ben je niet helemaal zeker van je sound jongen?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shredneck Bekijk bericht
    .................dit soort reacties zijn ZOOOOOOOOOO tekenend voor dit forum. Kansloos.

Speeddemon, ben je niet helemaal zeker van je sound jongen?
    .........................dit soort reacties zijn ZOOOOOOOOOOOO vervuilend voor dit forum. Kansloos.

shredneck, ben je gestresseerd ofzo jongen?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    noem mij een high gain amp, die ook clean goed karakter heeft
    Mijn Brunetti xl r-evo heeft een geweldig clean kanaal. Heel veel harmonische overtonen, een heel rijk geluid. Krijg vaak complimenten over de clean sound dus ik ben niet de enige die dit vind. En high gain kan hij ook zeker
    Te koop:
    Marshall 4x12 met originele g12-65's

Senior Member

Standaard

Engl pro vs contra, het blijft leuk

Ik heb ze allemaal wel eens geprobeerd. Savage 120 en Richie Blackmore vond ik t beste. De Powerball, Invader en de SE hadden precies ijsklompjes ipv preamplampen steken had ik de indruk.

Blijft smaak. Engl owners gaan dat wss altijd blijven tegenspreken. Die reputatie hebben ze echter niet zomaar gekregen.

Ik ken bands die er mee uit de voeten kunnen en zo'n sound nodig hebben. Caliban, The Haunted en ook Deadlock, een bekende Duitse metalband gebruiken ze met succes.

Ontopic: De JVM prikt erg goed door de mix vind ik, en da's bij alle lampen Marshalls wel zo, ze zijn allemaal vrij schel. Enkel zoveel modes en zoveel onbruikbaar door de feedback, ik blijf 't amper acceptabel vinden. De eerste twee kanalen alleen waren genoeg geweest.

MS
    Laatst gewijzigd door Misery Signals; 20 december 2009 om 02:03

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals Bekijk bericht
    Engl pro vs contra, het blijft leuk

Ik heb ze allemaal wel eens geprobeerd. Savage 120 en Richie Blackmore vond ik t beste. De Powerball, Invader en de SE hadden precies ijsklompjes ipv preamplampen steken had ik de indruk.

Blijft smaak. Engl owners gaan dat wss altijd blijven tegenspreken. Die reputatie hebben ze echter niet zomaar gekregen.

Ik ken bands die er mee uit de voeten kunnen en zo'n sound nodig hebben. Caliban, The Haunted en ook Deadlock, een bekende Duitse metalband gebruiken ze met succes.

Ontopic: De JVM prikt erg goed door de mix vind ik, en da's bij alle lampen Marshalls wel zo, ze zijn allemaal vrij schel. Enkel zoveel modes en zoveel onbruikbaar door de feedback, ik blijf 't amper acceptabel vinden. De eerste twee kanalen alleen waren genoeg geweest.

MS
    Ik herinner me dat de Fireball u beter beviel dan de Powerball. Ik vind het zelf prima amps, en de reden dat hij hier nog staat en mijn mark III is verkocht, is door de warm klinkende poweramp.

Senior Member

Standaard

Die was ik nog vergeten. Voor dat geld zijn die idd erg goed te doen.

MS

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kenx Bekijk bericht
    .........................dit soort reacties zijn ZOOOOOOOOOOOO vervuilend voor dit forum. Kansloos.

shredneck, ben je gestresseerd ofzo jongen?

:-)

"That was easy".

Deze discussie is zinloos. Er zijn maar een paar sounds die er toe doen, de rest van de details hoort jullie publiek niet of maalt er niet om. Get real, die tubescreamer met dat extra laag? Niet belangrijk! Koch Supernova of Triplle Rectifier? Niet belangrijk! Engle of Line6? Niet belangrijk.

Ga spelen. Stop deze discussies en probeer een beetje talent te ontdekken bij jezelf als dat lukt.

Succes!

Standaard

...........erop inhakend......

Wie van jullie checked YOUTUBE en baseert op dergelijke online reviews zijn aankopen?

Bekijk nou eens 5 verschillende filmpjes van hetzelfde ding (pedaal,amp whatever)....dat klinkt allemaal anders niet?
    Is het niet slimmer om te investeren in een geluidsman?

Note:
    Ik zal het nooit meer doen, hier inloggen en reageren. Het was boeiend voor de 5 minuten dat het duurde.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shredneck Bekijk bericht
    Deze discussie is zinloos. Er zijn maar een paar sounds die er toe doen, de rest van de details hoort jullie publiek niet of maalt er niet om. Get real, die tubescreamer met dat extra laag? Niet belangrijk! Koch Supernova of Triplle Rectifier? Niet belangrijk! Engle of Line6? Niet belangrijk.
    Als we zo gaan beginnen kunnen we dit forum met ingang van vandaag wel stopzetten.

Ik ben het trouwens ook niet met je eens. Het publiek zal misschien niet direct een Engle of Line6 kunnen onderscheiden, maar indirect pikken mensen toch meer op dan je denkt. De bron van het geluid is toch wel erg belangrijk om uiteindelijk een mooi eindresultaat te hebben.

Daar komt nog bij dat als een gitarist tevreden is over zijn sound, hij daar ook beter en zekerder door gaat spelen. Dynamischer en creatiever. En dat werkt uiteindelijk ook door op het eindresultaat.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals Bekijk bericht
    Die was ik nog vergeten. Voor dat geld zijn die idd erg goed te doen.

MS
    Nooit A/B met een SE vergeleken, maar uit de clipjes van de shootout enkele maanden geleden, moest de Fireball niet overdreven onderdoen. De keren dat ik hem zelf heb bespeeld klonk hij wat vetter (de SE), maar de basboost-opties maken het moeilijk om een goed geluid te krijgen. 5-band EQ pedaal in de loop zou wonderen doen bij een Fireball, bespaart je 2000 euro (of zo).

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten