Zo, mijn lijstje is gereed en ingeleverd bij Badman.*
Ook ik vond het erg lastig om uit zoveel moois een top 10 samen te stellen.
In de wetenschap dat ik per definitie op veel meer dan slechts 10 gitaren uit zou komen, begon ik bij mijn eerste selectieronde al meteen flink te schrappen en sloot ik bij voorbaat gitaren uit waarvoor ik normaliter een moord zou doen (bij wijze van spreken dan hè?).*
Om die reden vielen de meeste Gretsch gitaren al bij de eerste schifting af, omdat ik het wat onzinnig vond een top 10 in te leveren, dat voor meer dan de helft uit Gretsches zou bestaan.*
Ondanks mijn nogal bot ingestoken methode om de mooiere gitaren van de 'mindere' te scheiden, bleef ik zitten met een toch nog behoorlijke lijst van niet minder dan 18 prachtige, GAS opwekkende gitaren.*
Nu moesten dus nog 8 gitaren, hoe wonderschoon en begeerlijk ze ook mochten wezen, in de spreekwoordelijk prullenbak gemieterd worden.
Uiteindelijk heb ik mijn definitieve keuze laten afhangen van mijn persoonlijke voorkeur voor gitaren waaraan te zien is dat ze op een intensieve wijze en met veel liefde gebruikt zijn. Vrijwel al deze gitaren hebben daardoor iets unieks en daardoor, in die hoedanigheid niet door potentiële liefhebbers zomaar uit het rek van een willekeurige gitaarzaak te plukken en aan te schaffen.*
J.G., acousticmats, Thomas, Jemke en (sorry) Kim Wilson hebben de top 10 dus gemist op basis van het feit dat al deze gitaren in grote getalen bij veel muziekzaken eenvoudig verkrijgbaar zijn. Wat niet wegneemt dat ik het liefst nu nog naar de winkel zou willen rennen om ze te kopen.
Om min of meer dezelfde reden heb ik tevens de SG van MR. DYNAMITE af laten vallen, ofschoon deze gitaar aanzienlijk minder makkelijk te scoren is.*
ACSlater valt af vanwege het feit dat ik slechts 1 Gretsch op mijn lijst wilde (pure pech dus).*
En de laatste afvaller was cOb alexi met zijn prachtige MIII (toch?), alleen maar omdat ik de laatste 10 nèt iets mooier vond.*
De top 10 hou ik voor me.
Tenslotte wil ik BADMAN enorm bedanken voor alle moeite en zijn inzet om een vervolg te geven aan iets waarvan ik hoop dat het uit zal groeien tot een mooie gitaarnettraditie.*
BADMAN, bedankt!!!!!* * **
Favorieten/bladwijzers