-
14 december 2009, 11:45
Gezien de HOOK kast: Ik denk dat elke degelijk gebouwde 4x12 te zwaar voor je is, of je moet voor neodymium speakers gaan.
Had die Mesa half-open back kast EV's (black shadows kunnen zowel Celestions, EV's alsmede Eminence speakers zijn) dan zal die ook ongeveer net zo zwaar zijn denk ik.
En wat ik niet helemaal snap is dat je die vergelijkt met de 1936, ik neem aan dat een 4x12 met een half-open achterkant heel anders klinkt dan een gesloten 2x12? Ik heb zelf ervaring met de 2x12 variant namelijk en dat klinkt wezenlijk anders dan mijn gesloten 4x12.
Ik heb zelf ervaring met de volgende speakerkasten die ik ik mijn bezit heb/had:
Marshall 1960B (GT12-75)
Marshall 1960AV (V30)
ENGL standard slanted (V60)
ENGL standard straight (V60)
Mesa traditional slanted 4x12 (V30/EVM12L)
De Mesa heb ik nu en die bevalt erg goed, dit is de eerste keer dat ik een mix van speakers gebruik en dat had ik al eerder moeten proberen.
De ENGL's bevielen mij beter dan de Marshall kasten, vooral vanwege de strakheid.
ENGL's vind overigens ik zelf ook niet per se mooi maar het zijn wel erg goed gebouwde kasten dus ik zou ze niet zo snel afschrijven puur op het uiterlijk.
Regels voor berichten