Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 19 EersteEerste ... 89101112 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 188
    Senior Member

Standaard

Mooi hoor Benieuwd hoe het er straks helemaal uit ziet. Dan kan ik ook bepalen of ik de kleur mooi vind of niet ..

Senior Member

Standaard

dank u voor de positieve commentaren

hij heeft 'n gibson mensuur en inderdaad geen inlay in de hals. bolletjes vind ik vrij banaal en ze zijn gewoon niet nodig, aan de zijkant komen wel position dots.

dat stofvrij spuiten zal dan nog wel lukken

grtz

Standaard

Damn wat wordt het een geil ding...

Ik ben zo benieuwd naar het eindresultaat
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

Senior Member

Standaard

ziezo, de laatste laklaag zit er op. Ik ben er vrij tevreden over, hoewel het toch niet helemaal perfect zal worden.

toch nog een paar vraagjes

-mag ik nu schuren tussen de laatste kleurlaag en de eerste laklaag? verlies ik dan weer niet de kleur, of komt die terug met de blanke lak?

-hoeveel blanke laklagen moeten erover? ik ben van plan nog te polijsten en ik dacht dat 'n laag of 3 wel zou moeten volstaan

- (eentje voor de kenners) wat is het nadeel van spuiten met koud weer? Motip zegt dat je hun product niet mag gebruiken onder de 15°C, ik spuit wel in de werkplaats maar dat is niet echt verwarmd, ik geloof dat het er nu een graad of 8 à 9 zal zijn. Ik weet nu wel dat dat niet goed is om te spuiten, maar ik zou wel willen weten waarom dat het niet goed is.

okéj, nog 1 week les. dan hoop ik alles te hebben aangekregen (switch, GFS pickups) en dan kan ik stilaan tussen de blokuren door de gitaar afwerken.

grtz

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door st.robot Bekijk bericht

- (eentje voor de kenners) wat is het nadeel van spuiten met koud weer? Motip zegt dat je hun product niet mag gebruiken onder de 15°C, ik spuit wel in de werkplaats maar dat is niet echt verwarmd, ik geloof dat het er nu een graad of 8 à 9 zal zijn. Ik weet nu wel dat dat niet goed is om te spuiten, maar ik zou wel willen weten waarom dat het niet goed is.
    ik neem aan in verband met de vloeibaarheid van de lak, en de mate waarin de lak kan uitvloeien over het hout (of onderliggende lak..)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door st.robot Bekijk bericht
    -mag ik nu schuren tussen de laatste kleurlaag en de eerste laklaag? verlies ik dan weer niet de kleur, of komt die terug met de blanke lak?
    heeft niemand een antwoord op deze vraag? ik heb schrik dat ik met schuren weer kleur verlies die niet terugkomt met het blank lakken

EDIT: zonet nog eens gekeken op de site van GFS, ze hebben blijkbaar nu ook footpedals. Volgende keer misschien 'ns eentje meebestellen, als ze prijs/kwaliteit even goed zijn als hun pickups, kan het niet slecht zijn.

grtz
    Laatst gewijzigd door st.robot; 14 december 2009 om 20:45

Senior Member

Standaard

de laatste kleurlaag moet geschuurd worden en wel zo dat alles volledig dof is. Ik weet het, het doet raar maar die glans komt daarna des te feller terug omdat de clearcoat dan vlakker op de kleurlaag komt te liggen. succes

Senior Member

Standaard

met welke korrelgrootte moet ik eindigen? zou korrel 600 (nat schuren) volstaan? fijner schuurpapier is hier in de buurt namelijk niet te vinden

Senior Member

Music

hallo st.robot
    Kijk hier eens voor fijner schuurpapier;
    http://www.guitarsupplies.nl/
    bij gereedschap,dan finishing.
    zie je een grote sortering fijn schuurpapier.

zelf eindig ik altijd op korrel 2000 met het schuren van de blanke lak.
    ik begin op 1000,dan 1200-1500 en als laatste 2000.

ziet er al goed uit,succes verder.

groetjes Charlotte

Senior Member

Standaard

bedankt charlotte,

Ik zal toch maar eerst is goed zoeken in de buurt, want uit nederland bestellen enkel voor schuurpapier is een beetje een kostelijke zaak

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten