Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 413 van 1797 EersteEerste ... 3133634034114124134144154234635139131413 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.121 t/m 4.130 van 17961
    Senior Member

Standaard

ja, het lijkt inderdaad een HB te zijn, bij de headstock heeft die een ronding gefreesd, om het anders te laten lijken, er zitten wel EMG's in, maar of dat dan alsnog de prijs rechtvaardigt?

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Ja kwam die advertentie net ook al tegen! Beetje jammer!
    ----

// City Of Life //

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    ja, het lijkt inderdaad een HB te zijn, bij de headstock heeft die een ronding gefreesd, om het anders te laten lijken, er zitten wel EMG's in, maar of dat dan alsnog de prijs rechtvaardigt?
    vergeet niet dat ie natuurlijk de nodige uurtjes nodig heeft gehad op het wegpoetsen van de gold finish van de hardware en om die ronding in de headstock te schuren, leuk ding om te zien hoor maar het blijft een Lada met dikke bumpers natuurlijk.

Senior Member

Standaard

Nou, leuk ding om te zien. Ik wil eerst nog wel een betere foto van de kop zien, op de foto die er nu bij zit lijkt het alsof het bijfrezen van de kop ook nog eens knap lelijk is gedaan (veel de grote radius aan de onderrand).

Tsja, met die EMG's kom je uiteindelijk misschien wel aan de 300 aan nieuwwaarde, maar helaas werkt het zo niet helemaal...
    Turn it up • Bring the noise

Senior Member

Standaard

Ik ben absoluut geen herkenner in neppe gitaren dus ik zou graag jullie expertise willen horen over deze advertentie:
    http://link.marktplaats.nl/304921086
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nickofzo Bekijk bericht
    ik zou wel een linkshandige versterker kopen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nicks Bekijk bericht
    Ik ben absoluut geen herkenner in neppe gitaren dus ik zou graag jullie expertise willen horen over deze advertentie:
    http://link.marktplaats.nl/304921086
    Lelijke headstock en een element te veel...

Voor de rest is hij wel in orde volgens mij.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Lelijke headstock en een element te veel...

Voor de rest is hij wel in orde volgens mij.
    kekeke, ik weet onderhand wel hoe iedereen over de epiphone headstock denkt en het tropische zwembadparadijs voor 3 humbuckers. Maar ik vind hem zo lelijk dat hij gaaf is
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nickofzo Bekijk bericht
    ik zou wel een linkshandige versterker kopen

Standaard

Er staat 2x Les Paul Custom op die gitaar. Les Paul is toch de modelnaam? Het lijkt mij een SG model. Ach, voor € 200,-- mag je niet mopperen als het een nepper mocht zijn.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snaarplukker Bekijk bericht
    Er staat 2x Les Paul Custom op die gitaar. Les Paul is toch de modelnaam? Het lijkt mij een SG model. Ach, voor € 200,-- mag je niet mopperen als het een nepper mocht zijn.
    In 1961 worden de Les Paul Standard, Les Paul Custom en Les Paul Junior in een SG-vorm op de markt gebracht. Bij deze gitaren staat wél Les Paul op de kop (bij de Custom op het afdekplaatje van de halspen, de truss rod cover).

Eind 1963 verdwijnt de Les Paul aanduiding van deze gitaren. Over de exacte redenen hiervoor doen tegenstrijdige verhalen de rondte. Sommigen beweren, dat Les Paul zijn naam niet op deze gitaren wil hebben, omdat hij niet bij het ontwerpen ervan betrokken is geweest. Anderen stellen, dat het vrij conservatieve Gibson concern niet meer geassocieerd wil worden met Les Paul, omdat hij inmiddels van Mary Ford gescheiden is. In beide gevallen is het vreemd, dat er ondanks de genoemde bezwaren ruim twee jaar lang SG-modellen als Les Paul's gefabriceerd worden. Vanaf 1964 staan de gitaren niet meer in de Gibson catalogus als Les Paul model, maar als SG. Pas in 1967 komt er weer een Gibson Les Paul op de markt naar het door Les Paul zelf ontworpen oorspronkelijke model.

Senior Member

Standaard

het betreft een re-issue van de 61er SG, alleen toen bestond de Sg als model nog niet en heette deze gitaat gewoon LP, de productie van de bij ons bekende LP was toen gestaakt en weer opgestart in 1967 vanaf ongeveer 1963 ging de SG "SG" heetten.

historisch is deze Epi correct, het is namelijk gewoon een echte Epi

EDIT:, Rik is mij net voor

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten