Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1

    Standaard Jimi Hendrix Monterey strat

    Nou gewoon omdat ik nieuwsgierig ben, ik vind de paintjob op deze strat verschrikkelijk mooi En nou vraag ik mij af of het echt zo lastig is om de slagplaat en body zo te schilderen, en de body fiesta red en wit te lakken bij de autobouwer... Tis nog niets concreets ofzo maar uh gewoon...

    http://www.thepaintedplayer.co.uk/im...ratocaster.jpg

    Zo'n geval dus.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2006
    Locatie
    NB
    Berichten
    1.285

    Standaard

    Je zou eens op Ebay (wereldwijd) moeten zoeken op "Monterey stratocaster", zo duur zijn die dingen niet, ik denk dat je incl. verz.kosten goedkoper uit bent dan dat je 'm laat spuiten.

    edit: staat er nu een op, voor net 200,-euro incl. gratis verzend kosten. Kan natuurlijk nog oplopen, maar ik heb ze zelfs wel eens voor minder van eigenaar zien veranderen.
    Laatst gewijzigd door spirit; 5 december 2009 om 22:59

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juni 2003
    Locatie
    deurne/ meijel
    Berichten
    695

    Standaard

    Is helemaal niet moeilijk als je het kan.
    Is dus aan jou om dat te bepalen. Ik denk dat je dit zonder probleem zelf kan wanneer je over de capaciteit beschikt..

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spirit Bekijk bericht
    Je zou eens op Ebay (wereldwijd) moeten zoeken op "Monterey stratocaster", zo duur zijn die dingen niet, ik denk dat je incl. verz.kosten goedkoper uit bent dan dat je 'm laat spuiten.

    edit: staat er nu een op, voor net 200,-euro incl. gratis verzend kosten. Kan natuurlijk nog oplopen, maar ik heb ze zelfs wel eens voor minder van eigenaar zien veranderen.
    Ik vind de strat die ik wil spuiten echt wel lekker klinken, ik wil geen andere en een autospuiter laten spuiten is toch niet zo duur als een gespecialiseerd gitaarspuiter?(Of heb ik het nou gruwelijk fout?)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gengar Bekijk bericht
    Is helemaal niet moeilijk als je het kan.
    Is dus aan jou om dat te bepalen. Ik denk dat je dit zonder probleem zelf kan wanneer je over de capaciteit beschikt..
    Als het om tekenen gaat is mijn rechterhand best wel begaafd, maar schilderen weet ik het niet....Ik kan wel oefenen op een stukje hout ofzo,

    Maarre probleem is hoe ga ik het aanpakken, dus al die tekeningen precies overtekenen en op de goede plaats zetten?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    32.828

    Standaard

    Weinig schilderwerk. Eerst het wit en rood laten spuiten, mat schuren, en daarop de tekening aanbrengen en dan weer naar de autospuiter voor een transparante lak en dan polijsten.
    Je moet een strakke hand hebben voor de lijntjes. Eerst met potlood en later met lak op dezelfde basis als de autospuiter werkt.

    Dat laatste is belangrijk, olie en water verhouden zich niet geweldig. Misschien is een viltstift op sommige punten handiger.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juni 2003
    Locatie
    deurne/ meijel
    Berichten
    695

    Standaard

    je kunt je denk ik flink vergissen in wat de autospuiter gaat vragen, dat kan echt heel duur zijn. Gewoon zelf doen, zo moeilijk is dit ontwerp helemaal niet.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gengar Bekijk bericht
    je kunt je denk ik flink vergissen in wat de autospuiter gaat vragen, dat kan echt heel duur zijn. Gewoon zelf doen, zo moeilijk is dit ontwerp helemaal niet.
    Ik heb hier nog een oud verkracht stratje liggen, als ik het zou doen zou ik het daar even op oefenen dan. Enig idee hoe ik de oude laklaag wegkrijg en nog aanbevelingen qua lak voor body en schilderwerk?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Oude lak niet weghalen gewoon gladschuren met korrel 400 en dan een paar spuitbusjes met autolak kopen. Bij hobbywinkels hebben ze een soort verfstiften die zou je kunnen gebruiken voor de tekening. Wel eerst een proefje doen voordat je met blanke lak aflakt eerst hele dunne laagjes nevelen en tussendoor goed laten drogen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2006
    Locatie
    NB
    Berichten
    1.285

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frustastic Bekijk bericht
    Ik vind de strat die ik wil spuiten echt wel lekker klinken, ik wil geen andere en een autospuiter laten spuiten is toch niet zo duur als een gespecialiseerd gitaarspuiter?(Of heb ik het nou gruwelijk fout?)
    Dan zou ik het gewoon zelf proberen, eerst een keer "proefspuiten", daarna pas op de strat waar je het op wil hebben. Ben alleen bang, dat de lak op de slagplaat niet echt goed gaat hechten.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    32.828

    Standaard

    Slagplaat opschuren, ontvetten en primer.
    Nog beter is een aluminium pickguard.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top