Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 8 van 9 EersteEerste ... 6789 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 87
  1. #71
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brewskie Bekijk bericht
    Beetje meer respect voor je mede-forum-leden zou je niet mistaan, Mitch. Zeker als je in functie bent. Betaalde functie of niet, doet er niet toe.

    Sommige emotie moet je gewoon even de ruimte geven.
    Er werd meerdere malen beweerd en geinsinueerd dat ons beleid zou zijn beïnvloed door Marcel61. Dat is pure bullshit en dáár heb ik het over.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  2. #72
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Oké, even voor de duidelijkheid: op geen enkele wijze en ik herhaal nog maar even voor de kortzichtigen onder ons, OP GEEN ENKELE WIJZE wordt het moderator beleid bepaald of beïnvloed door jankmuilen. Als je écht denkt dat we onze oren laten hangen naar de eerste de beste zeurpiet met een grote mond dan schat je ons écht te laag in.
    In deze hele discussie probeer ik de respectvolle wijze van "omgaan met elkaar" te behouden die ook in het zelbouwforum heerst.

    Vandaar even een vriendelijke vraag: Worden met "jankmuilen" de leden die in deze discussie reageren bedoeld?

    EDIT: waarschijnlijk ingehaald door de post van Mitch hierboven?
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  3. #73
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ike57 Bekijk bericht
    Ik heb nooit begrepen dat gitaarnet.nl zich zo liet beteugelen door de adverteerders en dat die adverteerders hier in feite de dienst uitmaken. Daarmee zetten ze zichzelf wel in een zeer kwalijk daglicht. Dat is uiteraard de keuze van de eigenaar van gitaarnet.
    Hoe kon je hier nou toch bij? Dat het forum financieel mogelijk is door sponsors en dat die sponsors misschien op enig respect mogen reken oké, maar er is werkelijk nog nooit iemand voorgetrokken of bevoordeeld omdat een adverteerder iets heeft gezegd. Pure nonsens wat je hier nu spuit en het haalt dit topic volledig de verkeerde kant op.

    EDIT: en inderdaad, sorry voor de onduidelijkheid en dat ik me even liet gaan, ik noemde de leden die hier gepost hebben geen jankmuilen. Zin was abosluut op twee manieren te lezen, niet handig.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  4. #74
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.722

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ike57 Bekijk bericht
    Ik krijg er wel een beetje een vieze smaak van in de mond. Wij mogen wel de topics vullen waardoor bezoekers (via diverse zoekmachines) deze site kunnen vinden, hier hun tijd doorbrengen en en passant ook nog zien wie de sponsors c.q. adverteerders zijn. Zo gauw echter ook maar de geringste schijn ontstaat dat een lid aan de broodwinning van een adverteerder zou kunnen komen gaat het slot erop.
    Kijk, dat je topics vult, dat is je eigen keuze. Dat doe je neem ik aan voor een goed deel omdat je daar zelf iets uit haalt. Of dat nu vermaak, kennis, gemeenschapsgevoel of wat dan ook is.
    Er zijn echter regels aan dat vullen gebonden en op het gebied van niet gratis adverteren dus ook. Dat heeft niets met voortrekken o.i.d. te maken. De betalend adverteerders doen dat adverteren net zo goed alleen via de daartoe aangewezen ruimte en niet via de topics.

    Dat er wordt gesloten bij de geringste schijn dat er aan de broodwinning van een adverteerder wordt gekomen is een schromelijke overdrijving. Ik hoop dat je dat zelf ook beseft. Anders moet je denk ik nog maar 'ns goed kijken wat wél allemaal gepost kan worden en niet alleen naar de relatief weinige keren dat iets niet kan.
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  5. #75
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ik reageer nog even voor het volgende:

    ik heb deze polemiek niet gewild en mij altijd in eer en geweten aan de forumregels gehouden, of ten minste aan de door mij meest redelijk geachte interpretatie ervan.

    Voor diegenen die zich afvragen wat barno heeft uitgestoken buiten het forum: geheel niks. Er is geen verborgen agenda. Er is geen communicatie backstage die het licht niet mag zien. Er is hoegenaamd geen winstoogmerk.
    Ik heb 15 gitaren gebouwd: twee ervan heb ik verkocht aan de materiaalkost aan mensen die het forum niet eens kennen(met licht verlies, maar soit). Op twee anderen (forumleden die zelf hebben aangedrongen bij mij) heb ik bedrag overgehouden waarmee ik twee setjes pickups, twee setjes tuners en wat fretdraad kan kopen. Van de drie eerste bouwsels heb ik de hardware enz... gebruikt voor latere exemplaren. Ik heb hier thuis dus 7 gitaren staan die ik zelf heb gemaakt. Die gebruik ik bijna allemaal regelmatig op een podium.


    Ik heb in mijn hele forumcarrière nog nooit contact gehad met een mod over mijn bouwactiviteiten. Ik ben er nooit op aangesproken. Er werd hier al gezegd dat ik steeds moeite doe om het amateur-niveau en het niet commerciële karakter van wat ik doe te benadrukken.

    Nauwelijks een kwartier na mijn post waarin het woordje "klant" valt - in dit geval een bevriend muzikant die in blijde verwachting is van een gitaar die ik bouw zonder winstmarge - wordt mijn topic gesloten - met de vermelding dat dit is overlegd met het moderatorteam... om half een 's nachts. Ik geloof best dat er eerder over is gesproken onder moderators, maar dit heeft toch wel iets van, "ah, overtreding vastgesteld, rode kaart, schorsing, de hele zwik ineens"

    De discussie hierboven is bijwijlen interessant maar kan mij iemand vertellen waarom ik tot op heden geen antwoord heb gehad op mijn PB aan de mod over het waarom. Er werd in de rode letters gevraagd dit per PB verder te behandelen. Nu lees ik hier in het open forum van andere mods dat de "zaak" wordt besproken enz...
    Ik had het gewaardeerd als men mij dit had gezegd als antwoord op mijn PB. Betrokken mod is vandaag niet online, mss had hij daar beter toch 5 minuten voor gepland na een interventie waarvan verwacht kon worden dat er vragen bij zouden komen.

    Ik had nog meer gewaardeerd had men mij eerst es ingelicht (en zichzelf es goed op de hoogte gebracht over het vermeende commerciële karakter van de thread) over de nieuwe interpretatie die voortaan zou gegeven worden aan forumregels vooraleer me naar de bank te sturen.

    Ik waardeer heel veel mensen op het forum, ook het werk van de mods, maar deze gang van zaken ... nee, da's niet mijn stijl.
    Laatst gewijzigd door barno; 2 december 2009 om 22:34

  6. #76
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Nauwelijks een kwartier na mijn post waarin het woordje "klant" valt - in dit geval een bevriend muzikant die in blijde verwachting is van een gitaar die ik bouw zonder winstmarge - wordt mijn topic gesloten - met de vermelding dat dit is overlegd met het moderatorteam... om half een 's nachts. Ik geloof best dat er eerder over is gesproken onder moderators, maar dit heeft toch wel iets van, "ah, overtreding vastgesteld, rode kaart, schorsing, de hele zwik ineens"
    Nee, in de openingspost staat dat je 'm in opdracht bouwt. Dan zit er dus geen kwartier tussen openen, aktiviteit bekend maken en topic sluiten.

    Dat de communicatie beter anders had gekund geef ik je gelijk in.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  7. #77
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Dat er wordt gesloten bij de geringste schijn dat er aan de broodwinning van een adverteerder wordt gekomen is een schromelijke overdrijving. Ik hoop dat je dat zelf ook beseft. Anders moet je denk ik nog maar 'ns goed kijken wat wél allemaal gepost kan worden en niet alleen naar de relatief weinige keren dat iets niet kan.
    Iedereen is blij met wat hier wél kan, maar je snapt hopelijk wel dat het erop lijkt dat nu zo'n beetje de doos van Pandora opengetrokken wordt: als Barno's thread dicht moest, zijn er nu zo vier of vijf andere threads op de eerste pagina van het bouwprocessengedeelte die net zo hard dicht zouden kunnen, met een beetje terugwerkende kracht pak je er zo nog een paar dozijn.

  8. #78
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Pure nonsens wat je hier nu spuit....
    Zoals reeds in een vorige post door mij gezegd: Ik probeer de discussie wél respectvol te blijven voeren.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Dat er wordt gesloten bij de geringste schijn dat er aan de broodwinning van een adverteerder wordt gekomen is een schromelijke overdrijving. Ik hoop dat je dat zelf ook beseft.
    Dat is ook een schromelijke overdrijving. Ik ben blij dat je dat hebt opgemerkt. Het brengt wat dat betreft misschien een beetje evenwicht in een andere schromelijke overdrijving: het sluiten van Barno's topic
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  9. #79
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Dus is een beetje geduld nodig zodat er verder overlegd kan worden.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  10. #80
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ike57 Bekijk bericht
    Zoals reeds in een vorige post door mij gezegd: Ik probeer de discussie wél respectvol te blijven voeren.
    Jaja, je kan nou heel lichtgeraakt gaan doen maar wat je zei was ook gewoon pure nonsens. Als je kan aantonen dat het forum ernstig wordt beïnvloed door de sponsors zal ik mijn bewering respectvol intrekken. Tot die tijd blijf ik toch echt zeggen dat je stelling pure nonsens is. Je stelling is een verdraaiing van de uitleg die gegeven werd over waarom het topic gesloten werd. Kort gezegd: een dergelijk topic kan gezien worden als gratis advertentie ruimte. En over het sluiten: er zijn al zoveel andere topics in het verleden gesloten om precies dezelfde reden, maar dat was niet in Zelfbouw. Een storm van kritiek is daar nooit om geweest. Het feit is en blijft dat er consquent gehandeld moet worden over de volle breedte van het forum. Op welke manier zal nader bekeken moeten worden.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top