Hmmm, ik wil toch nog even reageren.
Beetje vreemd dat Moderators van dit forum steeds de term "spam" gebruiken terwijl dat wat Barno deed onmogelijk onder spam kan vallen. Ik zou zeggen: leer eerst eens wat alles is op het internet enzo voor je een forum opstart/probeert te onderhouden. (is overigens opbouwend bedoeld mocht het denigrerend overkomen).
Dan nog even over de regels. Omdat ik dat "spam" verhaal zo vreemd vond ging ik toch maar even de "regels" bekijken. Ik moet zeggen, wat een flutregels, zowel qua taalgebruik als inhoud.
Regels:
Buiten het feit dat het woord "commerciële" tot twee keer toe fout geschreven (en zelfs twee keer verschillend) is en er nog een aantal taalfouten instaan zoals "wat", vind ik de regels wat vreemd.Geen commercieële posts. Wil je iets verkopen wat met zelfbouw te maken heeft? Plaats het dan op http://www.gitaarmarkt.nl/. Ook geen commercieele opmerkingen in je handtekening, enkel een verwijzing naar je webpagina is voldoende.
Commercieel betekend "op handel gericht", terwijl de meerderheid van de zelfbouw gitaren op handel gericht zijn. Sterker nog, alle gitaren van mij die ooit langs zijn gekomen op dit hele forum zijn op handel gericht. Er zijn genoeg gebruikers (ik zal geen namen noemen, maar iedereen weet over welke gebruikers ik het heb) die een oude gitaar kopen, oplappen en vervolgens verkopen als hobby. Deze laten dit ook heel erg duidelijk merken in hun topics, maar die worden niet gesloten. Maar nu is het grappige dus dat ik het niet vertel of laat blijken waardoor het dus opeens wel mag? Dus even samenvattend: eerlijkheid wordt bestraft? Leugen om bestwil (wil van moderatoren) wordt goed gepraat? Ik weet dat het moeilijk controleren is maar je kunt het erg overdrijven naar mijn mening. Ik wil niet teveel ingaan op dit specifieke geval want ik weet niet wat Barno precies allemaal heeft geflikt buiten dit topic om maar ben van mening dat het allemaal wel wat minder extreem mag. Geef eens antwoord op de volgende vraag:
Waarom zou een topic niet een lichtelijk passief commercieel tintje hebben? Dan bedoel ik niet actieve commercie zoals: "wie deze gitaar ook wil weet me te vinden" maar gewoon "deze gitaar maak ik in opdracht van" of "deze gitaar knap ik op en verkoop ik weer". What's the big deal about that? Wat schaadt het? Wat kan het kwaad?
Normaal gesproken lees ik geen forumregels omdat deze in 99% van alle gevallen kansloos zijn. Om eerlijk te zijn bevestigd dit forum mijn vooroordeel alleen maar. Hoe krijg je het voor elkaar om zoveel taalfouten in één stukje te krijgen? Ik zou het waarderen als de forumregels eens geherformuleerd worden, zie het als up-to-date maken, mee met de tijd gaan, taalkundig juist...
Natuurlijk kom ik over als een zeikerd enzo, bla bla, maar ik kan het tegenwoordig gewoon niet meer uitstaan dat mods op fora zich verschuilen achter nietszeggende regeltjes die niet eens goed geschreven zijn. Het is vooral jammer omdat de informatieve kant van dit forum erg hoog is. Als het forum qua informatie ook zoog boeide het me niet zo.
Overigens, als mensen echt door willen gaan met een apart forum voor zelfbouw wil ik best meehelpen, ik heb inmiddels zoveel fora opgezet dat het een kleine moeite is. Gitaren zijn mijn ding, en websites ook, twee vliegen in één klap.
Favorieten/bladwijzers