Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 56789 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 87

Standaard

Hmmm, ik wil toch nog even reageren.

Beetje vreemd dat Moderators van dit forum steeds de term "spam" gebruiken terwijl dat wat Barno deed onmogelijk onder spam kan vallen. Ik zou zeggen: leer eerst eens wat alles is op het internet enzo voor je een forum opstart/probeert te onderhouden . (is overigens opbouwend bedoeld mocht het denigrerend overkomen).

Dan nog even over de regels. Omdat ik dat "spam" verhaal zo vreemd vond ging ik toch maar even de "regels" bekijken. Ik moet zeggen, wat een flutregels, zowel qua taalgebruik als inhoud.

Regels:
    Geen commercieële posts. Wil je iets verkopen wat met zelfbouw te maken heeft? Plaats het dan op http://www.gitaarmarkt.nl/. Ook geen commercieele opmerkingen in je handtekening, enkel een verwijzing naar je webpagina is voldoende.
    Buiten het feit dat het woord "commerciële" tot twee keer toe fout geschreven (en zelfs twee keer verschillend) is en er nog een aantal taalfouten instaan zoals "wat", vind ik de regels wat vreemd.

Commercieel betekend "op handel gericht", terwijl de meerderheid van de zelfbouw gitaren op handel gericht zijn. Sterker nog, alle gitaren van mij die ooit langs zijn gekomen op dit hele forum zijn op handel gericht. Er zijn genoeg gebruikers (ik zal geen namen noemen, maar iedereen weet over welke gebruikers ik het heb) die een oude gitaar kopen, oplappen en vervolgens verkopen als hobby. Deze laten dit ook heel erg duidelijk merken in hun topics, maar die worden niet gesloten . Maar nu is het grappige dus dat ik het niet vertel of laat blijken waardoor het dus opeens wel mag? Dus even samenvattend: eerlijkheid wordt bestraft? Leugen om bestwil (wil van moderatoren) wordt goed gepraat? Ik weet dat het moeilijk controleren is maar je kunt het erg overdrijven naar mijn mening. Ik wil niet teveel ingaan op dit specifieke geval want ik weet niet wat Barno precies allemaal heeft geflikt buiten dit topic om maar ben van mening dat het allemaal wel wat minder extreem mag. Geef eens antwoord op de volgende vraag:
    Waarom zou een topic niet een lichtelijk passief commercieel tintje hebben? Dan bedoel ik niet actieve commercie zoals: "wie deze gitaar ook wil weet me te vinden" maar gewoon "deze gitaar maak ik in opdracht van" of "deze gitaar knap ik op en verkoop ik weer". What's the big deal about that? Wat schaadt het? Wat kan het kwaad?

Normaal gesproken lees ik geen forumregels omdat deze in 99% van alle gevallen kansloos zijn. Om eerlijk te zijn bevestigd dit forum mijn vooroordeel alleen maar. Hoe krijg je het voor elkaar om zoveel taalfouten in één stukje te krijgen? Ik zou het waarderen als de forumregels eens geherformuleerd worden, zie het als up-to-date maken, mee met de tijd gaan, taalkundig juist...

Natuurlijk kom ik over als een zeikerd enzo, bla bla, maar ik kan het tegenwoordig gewoon niet meer uitstaan dat mods op fora zich verschuilen achter nietszeggende regeltjes die niet eens goed geschreven zijn. Het is vooral jammer omdat de informatieve kant van dit forum erg hoog is. Als het forum qua informatie ook zoog boeide het me niet zo.

Overigens, als mensen echt door willen gaan met een apart forum voor zelfbouw wil ik best meehelpen, ik heb inmiddels zoveel fora opgezet dat het een kleine moeite is. Gitaren zijn mijn ding, en websites ook, twee vliegen in één klap .
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

Moderator

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Resonare Bekijk bericht
    Waarom zou een topic niet een lichtelijk passief commercieel tintje hebben? Dan bedoel ik niet actieve commercie zoals: "wie deze gitaar ook wil weet me te vinden" maar gewoon "deze gitaar maak ik in opdracht van" of "deze gitaar knap ik op en verkoop ik weer". What's the big deal about that? Wat schaadt het? Wat kan het kwaad?
    Het hoeft idd allemaal ook niet 100% gespeend te zijn van alle commercialiteit.
    Ik zei eerder al iets als: we zijn niet tegen een commerciele werking van een post, wel tegen een (schijnbaar) commerciele bedoeling van een post.

Dat is niet omdat we iemand de klanten niet gunnen. Het is nu eenmaal zo dat dit forum mede mogelijk is dankzij betalende adverteerders. Dat kan niet zonder de gratis commerciele ontplooiing van niet-betalende pro's, semi-pro's en wannabe pro's her en der iets te beteugelen. En dat is jammer genoeg niet altijd een zwart/wit-karwei.

Opnieuw: dit is algemeen over het beleid op dit gebied sprekend. Niet per se over de aanleiding tot dit onderwerp.
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Het hoeft idd allemaal ook niet 100% gespeend te zijn van alle commercialiteit.
    Ik zei eerder al iets als: we zijn niet tegen een commerciele werking van een post, wel tegen een (schijnbaar) commerciele bedoeling van een post.

En wat was er dan zo commercieel bedoeld aan de post van het topic waar dit topic over gaat?

Dat is niet omdat we iemand de klanten niet gunnen. Het is nu eenmaal zo dat dit forum mede mogelijk is dankzij betalende adverteerders. Dat kan niet zonder de gratis commerciele ontplooiing van niet-betalende pro's, semi-pro's en wannabe pro's her en der iets te beteugelen. En dat is jammer genoeg niet altijd een zwart/wit-karwei.
    Maar het gaat toch eigenlijk helemaal niet om klanten hier? Althans: niet om klanten verkrijgen via dit forum. Dat gaat mij ook te ver, maar zeggen dat je een gitaar voor een klant bouwt, so what? Of is er meer in dit specifieke geval wat ik niet weet? Als ik jou goed volg ben jij tegen de commerciële ontplooiing van merken, personen, bedrijven e.d., maar dan zeg ik op mijn beurt dat Cuttling al lang valt in die categorie . Al die oude jappen, Koreanen en Chinezen die opgelapt worden voor de verkoop vallen hier ook gewoon onder dan.

Opnieuw: dit is algemeen over het beleid op dit gebied sprekend. Niet per se over de aanleiding tot dit onderwerp.
    Ik heb het in mijn vorige post inderdaad over het algemene beleid, hopelijk is deze post wat meer ontopic
    Ik heb de vrijheid genomen om even in jouw quote te reageren .
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

Senior Member

Standaard

Wat mij opvalt (wat ik vreemd vind) is de radiostilte van de mods van het zelfbouwforum: Javaca, G.G. en ernieman. Zowel in deze discussie als direct naar de betrokkene.

Junior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oigun Bekijk bericht
    Wat mij opvalt (wat ik vreemd vind) is de radiostilte van de mods van het zelfbouwforum: Javaca, G.G. en ernieman. Zowel in deze discussie als direct naar de betrokkene.
    Geef ze wat tijd man, als ja naar hun profiel kijkt zie je dat geen van de drie vandaag online is geweest. (alleen GG om 00:30 ofzo). Dus ze hebben dit allemaal nog niet gelezen.
    (.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)

http://vi.be/poachersofmen
    http://facebook.com/poachersofmen

Moderator

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Resonare Bekijk bericht
    Ik heb de vrijheid genomen om even in jouw quote te reageren .
    Doe voortaan maar door m'n/een quote in drieen te knippen en dan tussendoor te reageren. Of in 1x eronder... want nu lijkt 't op 't eerste gezicht net alsof ik de rode dingen ook zeg.
    Die rode kleur maakt 't ook nog 'ns extra verwarrend, omdat dat de kleur is die mods (dus ik ook) gebruiken om officieel als mod te spreken.

De inhoud van je post ga ik verder niet op in, omdat je daar dus ingaan op een specifieke mod-actie vraagt. Dat doe ik bij m'n eigen mod-acties al niet openbaar, dus al helemaal niet bij en over andermans mod-acties. Dat soort specifieke toelichting/verantwoording is iets wat we hier op het forum via PM doen.
    In Algemeen nemen we als mods alleen de extra tijd om, indien dat nodig blijkt, algemeen mod-beleid toe te lichten en dergelijke. Het topic in zelfbouw mag dan zeg maar aanleiding zijn, maar niet onderwerp.
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

Moderator

ideetje

Oké, even voor de duidelijkheid: op geen enkele wijze en ik herhaal nog maar even voor de kortzichtigen onder ons, OP GEEN ENKELE WIJZE wordt het moderator beleid bepaald of beïnvloed door jankmuilen. Als je écht denkt dat we onze oren laten hangen naar de eerste de beste zeurpiet met een grote mond dan schat je ons écht te laag in.
    Het is ook absolute nonsens dat we barno eruit zouden pikken of iets dergelijks. Ik kom daar zo op terug.

Ik begrijp de onrust en het was netter geweest als er op voorhant gecommuniceerd was met barno, dat mag duidelijk zijn. Maar helaas, moderator is geen betaalde baan en soms heb je niet voor ieder forumding even veel tijd of gelegenheid. Zo ook in dit geval. Overigens heeft er wel degelijk via het modforum overleg plaats gevonden over of dit nu op het gebied van commerciële aktiviteit te ver ging of niet. Besloten werd van wel en dus werd het topic gesloten.
    Dat het gevoelige snaren raakt was te voorspellen, maar over gevoel gaat het niet nu, maar om consequent zijn. Tuurlijk is het reuze leerzaam voor anderen, dit soort topics, maar als er in Moderne Versterkers iemand een topic begint over een opdracht voor het bouwen van een versterker, of in Zelfbouw dan schreeuwt iedereen moord en brand. Dat Zelfbouw een beetje een incrowd heeft maakt het geen aparte wereld. Op het forum moeten overal dezelfde regels gelden. Als dat niet het geval is krijgen de mods weer de zwarte piet toegespeeld dat er een dubbele moraal op na wordt gehouden. Je kunt niet de'één iets verbieden en het de ander gewoon toestaan omdat het zo'n fijne vent is die veel kennis deelt.
    Dat het geen spam zou zijn omdat er niets aan verdiend wordt, tja... moeilijk verhaal. In de eerste plaats moet je dan iemand op zijn woord geloven en dat kan misschien bij barno wel, maar dano moet je het bij iedereen gaan doen. En het is heel simpel: het genereert interesse, potentieel meer klandizie etc. etc. Ik wens iedereen zoveel mogelijk klandizie toe, maar dan door reviews en goede kritieken. Ziet u de fijne nuance?

Dat gezegd hebbende... moet er dus wel bekeken worden of nu alle topics over opdrachten open moeten blijven of juist niet. Dat zullen de Zelfbouw mods moeten doen in samenspraak met de andere mods. De Zelfbouw mods hebben het momenteel knetterdruk dus verwacht geen acute aktie. Maar er wordt absoluut aan gewerkt.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    OP GEEN ENKELE WIJZE wordt het moderator beleid bepaald of beïnvloed door jankmuilen. Als je écht denkt dat we onze oren laten hangen naar de eerste de beste zeurpiet met een grote mond dan schat je ons écht te laag in.
    Beetje meer respect voor je mede-forum-leden zou je niet mistaan, Mitch. Zeker als je in functie bent. Betaalde functie of niet, doet er niet toe.

Sommige emotie moet je gewoon even de ruimte geven.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Ik heb nooit begrepen dat gitaarnet.nl zich zo liet beteugelen door de adverteerders en dat die adverteerders hier in feite de dienst uitmaken. Daarmee zetten ze zichzelf wel in een zeer kwalijk daglicht. Dat is uiteraard de keuze van de eigenaar van gitaarnet.

Ik krijg er wel een beetje een vieze smaak van in de mond. Wij mogen wel de topics vullen waardoor bezoekers (via diverse zoekmachines) deze site kunnen vinden, hier hun tijd doorbrengen en en passant ook nog zien wie de sponsors c.q. adverteerders zijn. Zo gauw echter ook maar de geringste schijn ontstaat dat een lid aan de broodwinning van een adverteerder zou kunnen komen gaat het slot erop.

Maar ja, zo'n 30 adverteerders die Euro 70 (ex BTW) per maand betalen is natuurlijk ook niet te versmaden. Daar kun je wel de serverruimte (ca. Euro 100 per jaar incl. domeinnaam) en een licentie van VBulletin van Euro 74 per jaar van betalen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hendrix2 Bekijk bericht
    Geef ze wat tijd man, als ja naar hun profiel kijkt zie je dat geen van de drie vandaag online is geweest. (alleen GG om 00:30 ofzo). Dus ze hebben dit allemaal nog niet gelezen.
    Kwalijke zaak dat ze vandaag niet online zijn geweest Lijkt op een "hit and run" taktiek. Gauw het slotje erop en wegwezen
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

Senior Member

Thumbs up

Nouja, klasse. Wat ik kan toejuichen is consequente handhaving, maar het is natuurlijk geen geheim dat de meesten hier (ook de mensen die geen aandelen Guttlin hebben) liever gezien hadden dat Barno's thread (met een paar aanpassingen) weer open kon. En dan nu na alle 'repomannen' van afgelopen jaar is het uiteindelijk het forum zelf (de 'uitvoerende macht' althans) die een van de meest informatieve gedeeltes van het forum de nek omdraait.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten