tof project!
afgezien van het feit dat ik de originele toch mooier vind maar da's pers. voorkeur. en kopzwaar is een goed motief idd
ikzelf zou de prs punten mss wat afronden, meer in tune met de curly body shapes
succes
tof project!
afgezien van het feit dat ik de originele toch mooier vind maar da's pers. voorkeur. en kopzwaar is een goed motief idd
ikzelf zou de prs punten mss wat afronden, meer in tune met de curly body shapes
succes
spannend...
Ik zou hem ook niet zo pointy maken, maar eerder goed afronden, zoals de body.
Ben benieuwd hoe je het gaat doen
-kop er af en een hele nieuwe,
- stukken aanlijmen en wegzagen tot je de gewenste grootte hebt.
laat maar komen, altijd geïnteresseerd in een modificatie.
s.
Dank voor jullie reacties. Jullie hebben een puntm.b.t. dat pointy. Ik vond het trouwens wel kunnen bij dit gitaartje, zoals je op de foto hieronder kunt zien. Maar ik kan ook nog wel een ronder ontwerp maken, ik denk dat ik dat nog wel even doe.
@Barno: de normale headstock was op zich niet lelijk, maar wel bovenformaat groot (groter dan een normale fender headstock, en dat bij zo'n kleine body)
@ Stijn: het wordt inderdaad stukken aanlijmen (ik heb nog wat essen reststukjes), plamuren en dekkend lakken.
Heeft iemand nog tips om de oorspronkelijke tunergaten (10mm)mooi dicht te maken? Mijn gedachten: vierkante stukjes van 11*11mm zagen en ze dan rond te snijden, tot ze goed passen.
Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
www.toegoenoise.nl
Ja hoor, 10mm rondhout ligt gewoon in de schappen, en anders neem je een zakje 10mm deuvels mee...
BTW leuke aanpassing! Ben benieuwd naar het vervolg want ik zit ook met zoiets.
"In God we trust, all others pay cash."
ergens in een ander (vrij recent) topic hebben we hier ook diverse varianten besproken.
Een mogelijkheid is om een gat van 10mm in een stuk aluminium (of iets anders hards) te boren en dan je stokje bij benadering in die richting te schaven/schuren en vervolgens dat stukje door het gat van 10mm heen timmeren. Aan de onderkant komt het er mooi rond uit.
Een andere mogelijkheid die langs kwam in dat topic was geloof ik om een proppenboor te kopen. Die maakt dus houtproppen. Ik weet even niet of 10mm te koop is maar ik dacht het wel. En dan heb je houtproppen waarbij je niet kops hout hebt (zoals met een deuvel) maar kun je dus op deze manier het hout zelfs uitzoeken dat het mooi klopt met de nerven in de headstock (dus even opletten als je het er in lijmt dat je de prop-nerven in dezelfde richting hebt zitten als de headstock).
En als het niet lukt, dan wil ik het ook wel even voor je maken.
Favorieten/bladwijzers