Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 51 van 104 EersteEerste ... 41495051525361101 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 501 t/m 510 van 1037
    Moderator

Standaard

Dat je iets als vrijwilliger doet en niets krijgt, is geen reden om iets dan maar slecht te doen. Da's duidelijk... het gaat in zo'n geval goeddeels om inzet, niet 100% om resultaat.
    Alleen als een geluidsman na 45minuten spelen pas eens over het basisvolume van de bas langskomt, dan zou ik ook wel aardig aan de inzet twijfelen.

En "verstand van" is in de vrijwilligerswereld natuurlijk nogal relatief. Je huurt geen professional in, dus andere factoren spelen mee. Beschikbaarheid en bereidheid voornamelijk.

Niet iedereen die qua kennis/ervaring de beste zou zijn, is beschikbaar of bereid om ruim voor de start aanwezig te zijn en zo. Of niet bereid om hun zuip-avond iets te laten beperken door een extra taakje. Niet erg... da's hun goed recht... maar zo'n tent heeft dan dus beperkte opties qua personeel op dat gebied. En dat kan dus betekenen dat ze steeds op dezelfde geluidsman (moeten) leunen. Ook al is hij niet bijzonder capabel.
    Jij ziet dan jarenlang die "geluidsman"... maar dat kan dus een vertekend beeld zijn.
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

Moderator

Standaard

@Skanky

Goed punt, het maken van een mix met een ervaren en goed op elkaar ingespeelde band is een eitje. Met sommige beginnende bands kun je nog zo je best doen, het gaat je nooit lukken en waar dat aan ligt zal vast wel ergens in dit draadje te vinden zijn.

Laten we eens op de bands gaan hakken...........of toch maar niet?
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    @Skanky

Goed punt, het maken van een mix met een ervaren en goed op elkaar ingespeelde band is een eitje. Met sommige beginnende bands kun je nog zo je best doen, het gaat je nooit lukken en waar dat aan ligt zal vast wel ergens in dit draadje te vinden zijn.

Laten we eens op de bands gaan hakken...........of toch maar niet?
    Gelukkig hebben we daar al een topic voor: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=122301

Standaard

Bij mijn laatste optreden heeft de geluidsman alles compleet verneukt door mij ( ik speel lead) Zachter dan de rest te zetten

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thomas_lc Bekijk bericht
    Bij mijn laatste optreden heeft de geluidsman alles compleet verneukt door mij ( ik speel lead) Zachter dan de rest te zetten
    Is dat een mening of was je gewoon niet hoorbaar?
    Trotse eigenaar van een Godin Detour en een Spaanse gitaar van Yamaha.
    Eigenaar van een Boss ME-70-pedaal.
    Eigenaar van roland cube 20x, een London City Combo en een Vox AC30 Amplug.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thomas_lc Bekijk bericht
    je hebt zeker een volume boost als je soleert? Sommige geluidsmannen schrikken daarvan en zetten je dan snel zachter om daarna te vergeten je weer harder te zetten. Een
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666 Bekijk bericht
    je hebt zeker een volume boost als je soleert? Sommige geluidsmannen schrikken daarvan en zetten je dan snel zachter om daarna te vergeten je weer harder te zetten. Een
    stukje communicatie... gewoon even melden dat je zelf gaat boosten.
    Toooooooooooooooone!!!

Moderator

Standaard

Yep... bij eigen ingrijpen in volume is 't altijd goed om vooraf door te nemen.

Ik speel altijd met m'n volumeknop. Het verandert niet alleen het volume, maar ook het geluid van m'n amp op een manier die ik prettig vind, dus is dat beter dan (alleen) aan de mixer het volume te regelen. Als ik zelf op 1 volume zou blijven, zou ik immers een meer "vlak" geluid krijgen.

Dat is wel iets waar ik ff met de geluidsman over praat.
    Het is voor de man achter de knoppen anders ff schrikken als hij het ingangsvolume zo heeft ingeregeld dat er bij de pieken nog net geen clipping is... en halverwege 't tweede nummer schieten plots zijn metertjes vol in 't rood .
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Yep... bij eigen ingrijpen in volume is 't altijd goed om vooraf door te nemen.

Ik speel altijd met m'n volumeknop. Het verandert niet alleen het volume, maar ook het geluid van m'n amp op een manier die ik prettig vind, dus is dat beter dan (alleen) aan de mixer het volume te regelen. Als ik zelf op 1 volume zou blijven, zou ik immers een meer "vlak" geluid krijgen.

Dat is wel iets waar ik ff met de geluidsman over praat.
    Het is voor de man achter de knoppen anders ff schrikken als hij het ingangsvolume zo heeft ingeregeld dat er bij de pieken nog net geen clipping is... en halverwege 't tweede nummer schieten plots zijn metertjes vol in 't rood .
    Precies, daarom vraag ik bij de soundcheck de gitarist even vol gas te geven. Dat vraag ik trouwens aan alle muzikanten. Voor technici is het juist fijn als de gitarist zelf een beetje met het volume speelt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skanky Bekijk bericht
    Voor technici is het juist fijn als de gitarist zelf een beetje met het volume speelt.
    Dat werd mij inderdaad ook altijd verteld. Maar een beetje communicatie erover kan nooit kwaad
    9th Wonders! || The Droeftoeters
    Epiphone Sheraton II + Fender Jaguar + Danelectro '59 Dano + Parker P-38

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten