Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 72 van 163 EersteEerste ... 2262707172737482122 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 711 t/m 720 van 1628

Standaard

Ah heeerlijke SG!

Ik heb altijd een soort van voorplantingsdrang om op SG's een Bigsby te zetten. Zal wel over gaan na de jaren...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hotpepper01 Bekijk bericht
    Nu dan wel met foto...

1990 Gibson SG Standard met Shaller rollerbridge

Ja, zoiets heb ik ook. Deze Gibson SG heb ik pas sinds kort en de lange Vibrola unit en een gegraveerd gibson cover is in bestelling. Nog een paar weekjes wachten. Eerst kijken hoe ik het linker gat van de tail ga afdichten en cosmetisch op orde krijgen voordat ik de gaten ga boren. Wie heeft daar ervaring mee ???

Deze SG is een soort van overgangsmodel. Gibson beweert dat de Shaller brug origineel is. De plaats voor de jackplug zit aan de zijkant in plaats van bovenop. Ook is de toggle switch op een ietwat onhandige plaats terecht gekomen, vind ik. De gitaar is veel gebruikt, maar heeft geen sporen van misbruik. Roadworn, zeker. Maar dan echt en niet kunstmatig recent expres aangebracht. Ooit in haar leven is ze als occasion in Frankrijk verkocht voor 4900 FF. De sticker zit nog achterop...die laat ik lekker zitten, die hoort bij de historie van deze SG.

Ruud

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hotpepper01 Bekijk bericht
    Ja, zoiets heb ik ook. Deze Gibson SG heb ik pas sinds kort en de lange Vibrola unit en een gegraveerd gibson cover is in bestelling. Nog een paar weekjes wachten. Eerst kijken hoe ik het linker gat van de tail ga afdichten en cosmetisch op orde krijgen voordat ik de gaten ga boren. Wie heeft daar ervaring mee ???

Deze SG is een soort van overgangsmodel. Gibson beweert dat de Shaller brug origineel is. De plaats voor de jackplug zit aan de zijkant in plaats van bovenop. Ook is de toggle switch op een ietwat onhandige plaats terecht gekomen, vind ik. De gitaar is veel gebruikt, maar heeft geen sporen van misbruik. Roadworn, zeker. Maar dan echt en niet kunstmatig recent expres aangebracht. Ooit in haar leven is ze als occasion in Frankrijk verkocht voor 4900 FF. De sticker zit nog achterop...die laat ik lekker zitten, die hoort bij de historie van deze SG.

Ruud
    Nu je het zegt, het valt me op dat je jack niet bovenop zit en dat de toggle switch boven de knoppen zit..

Maar met die vibrola wordt het denk ik echt een super vette SG!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Put Bekijk bericht
    sinds kort tot de conclusie gekomen dat dit toch mn vetste gitaar is
    "SG , play with balls"

Hoe doet ie dat nou? Hij staat nog schuin ook! Of hij heeft hem aan een touwtje hangen, of hij gebruikt magie. Ziet er uit als een zeer nice gitaartje, helaas is de kleur niet goed te zien.
    Gitaren, gitaren, gitaren! Alles draait om gitaren!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Egbertuss Bekijk bericht
    Hoe doet ie dat nou? Hij staat nog schuin ook! Of hij heeft hem aan een touwtje hangen, of hij gebruikt magie. Ziet er uit als een zeer nice gitaartje, helaas is de kleur niet goed te zien.
    Misschien heeft hij wat zout op de grond gestrooid, de gitaar er op gezet en dan voorzichtig het zout weggeblazen.

Zo kun je ook een ei op z'n kop zetten!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Egbertuss Bekijk bericht
    Ooit van "fotoshoppen" gehoord? De schaduw van de gitaar klopt niet t.o.v. de stoelpoot.
    Laatst gewijzigd door snaarplukker; 30 november 2009 om 12:16

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snaarplukker Bekijk bericht
    Ooit van "fotoshoppen" gehoord? De schaduw van de gitaar klopt niet t.o.v. de stoelpoot.
    Volgens mij klopt die schaduw wel...

Het is gewoon de zout truck.

Senior Member

Standaard

Zit momenteel hard te gassen op een SG Standard in natural burst kleur.

Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.

Senior Member

Standaard

Mooi, mooi, mooi, Niels.

Die naturals laten het hout zo fraai doorschijnen....En hout is waar het allemaal om draait. Ik voel de noten in mijn 1990 SG in het hout van de hals als het ware zingen en klinken in mijn linkerhand, ook zonder versterker.

Daarom is mijn Gibson Les Paul er ook eentje met veel hout en niet met hollle ruimtes. Klank en toon komen voor een E gitaar van goed hout en horen niet te komen van holle ruimtes, vind ik.....

Ruud

Senior Member

Standaard

Ik heb net een SG Junior gekocht, als ie binnen is zal ik weleens een foto maken!

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten