OK, dus dan is de snelheid afhankelijk van de diameter van je polijstschijf. Daarbij heb je ook nog verschil in harde en zachte polijstschijven (gemaakt van dikke of dunne lappen stof).
Ok om het hele toerental/motorprobleem op te lossen heb ik op marktplaats voor een paar tientjes een draaibank gekocht aangezien ik toch nog wat trapspijlen moest draaien. Met de motor kan je een polijstschijf aandrijven.
1500tpm met verschillende poelies. Je kan een as op de as van de draaibank fröbelen en daar een schijf op zetten of de motor loshalen en hiermee een stewmac/grizzly/of lmi arbor aandrijven.
Als je geen draaibank kan vinden kan je ook een goedkope kolomboor slopen.
![]()
ik heb maandag mijn bestelling van Stew ontvangen. een gedeelte was er vrijdag al maar omdat het niet compleet was de zending geweigerd tot alles er was. de chauffeur was nog maar net in dienst en wist niet zo goed wat hij er mee aan moest. maar goed, maandag waren alle 5 de dozen er. Het meest benieuwd was ik naar de polijstmachine. damn.... it's big! typisch amerikaans... snel een bodemplaatje gemaakt, alles vast gezet met een paar M8 bouten. Vandaag heb ik mijn omvormer ontvangen die ik besteld had en ik zag tot mijn verbazing dat dat ding een output heeft van 110-120Volt en ..... 60 hz! alles aangesloten en hij draait lekker! geen rare geluiden! ik heb hem een behoorlijke tijd laten draaien en de motor werd niet warm.
ik heb nog niks gepolijst dus misschien dat dat nog van invloed is maar so far so good!
wordt vervolgd!
gr
@je
Klinkt goed! En de omvormer is voor je Amerikaanse 110 V / 60h motor? Dan is ie prima! Pictures please
!
hoi marcel,
ik heb net een nieuw onderwerp geplaatst. sinterklaas is vroeg. daar staan foto's. ik heb nog geen foto van de omvormer maar wel van de polijstmachine.
ik heb wel de gegevens van de omvormer en waar ik hem besteld heb...
gr
@je
Favorieten/bladwijzers