Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 78
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flo123 Bekijk bericht
    Sorry dat ik even "inbreek" maar:
    Welke 18W amp kits vind je wel zeer goed?
    Eigenlijk geen 1.
    Wat ik weleens doe voor klanten: kit zelf samenstellen, chassis v/d ene leverancier, trafo's v/d andere, etc.

Maar (zonder de interne spanningen te weten, B+ moet iig. rond de 325 Volt zitten) die S2 kit v/d vereenvoudigde 18 Watter komt zeer ok over.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius Bekijk bericht
    ... die S2 kit v/d vereenvoudigde 18 Watter komt zeer ok over.
    Heb je misschien een link?
    Of bedoel je misschien:
    http://www.s2amps.com/kits.html
    CLAUS zoekt optredens! (onkostenvergoeding is voldoende)
    http://www.clausmusic.nl
    http://www.facebook.com/Clausmusic

Senior Member

Standaard

De kit is gister binnen gekomen. Heb alle hardware al geinstalleerd. M'n camera is helaas leeg dus kan even geen foto's nemen.

Ben nu bezig met het turret board. Alleen lukt dat niet erg lekker. M'n soldeer loopt heel snel in de turrets en er komt niet snel zo'n bolletje op. Waar moet je je soldeerbout houden als je turrets soldeerd. En ik gebruik 1mm soldeer met hars erin, is dit misschien te dun?

Alvast bedankt!

gr Jim
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimwoud Bekijk bericht
    De kit is gister binnen gekomen. Heb alle hardware al geinstalleerd. M'n camera is helaas leeg dus kan even geen foto's nemen.

Ben nu bezig met het turret board. Alleen lukt dat niet erg lekker. M'n soldeer loopt heel snel in de turrets en er komt niet snel zo'n bolletje op. Waar moet je je soldeerbout houden als je turrets soldeerd. En ik gebruik 1mm soldeer met hars erin, is dit misschien te dun?

Alvast bedankt!

gr Jim
    Kortere soldeertijd, harskern heb je nodig als vloeimiddel. Neem een 50Watt boutje om snel te kunnen verwarmen, met een 15 of 30 wattertje is geen werken. Zorg ook dat de turret goed vol zit en let op dat je geen sluiting krijgt omdat het toegevoerde soldeer doorzakt naar de onderkant. Dun soldeer gaat wel maar je moet dan sneller toevoeren. Al met al het zit in de tijd dat je de zaak laat vloeien. En nog een tip: slechts één keer verwarmen en niet bewegen tijdens het stollingsproces.

Frans.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Hey Frans,

Bedankt, die turrets moeten dus ook echt vol? Ik heb een 48watt bout en hij is heet genoeg. Ik moet aan de onderkant ook nog draaden in de turrets doen vandaar dat ik er even naar vroeg. Maar als ik die draden toevoeg gaat het soldeer weer vloeien uiteraard, gaat dat allemaal goed dan?

gr Jim
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

Senior Member

Standaard

Hey Frans,

Bedankt, die turrets moeten dus ook echt vol? Ik heb een 48watt bout en hij is heet genoeg. Ik moet aan de onderkant ook nog draaden in de turrets doen vandaar dat ik er even naar vroeg. Maar als ik die draden toevoeg gaat het soldeer weer vloeien uiteraard, gaat dat allemaal goed dan?

gr Jim
    Jim, het is gewoon een kwestie van oefenen. Je moet de las eigenlijk binnen drie seconden gemaakt hebben. Iets korter is beter. Neem eventueel een paar stukken los draad om te oefenen. Het mooiste is om de verbinding pas te solderen als alle draden aanwezig zijn. Achteraf draden toevoegen is niet bevorderlijk voor de las zoals je zelf al hebt ondervonden. Soldeer desnoods even de stukjes draad van voldoende lengte mee en knip die later op maat. Boutje is wel oke denk ik maar soldeer is aan de dunne kant, nadeel is dan dat je snel soldeer moet toevoeren om de turret vol te krijgen. Als je moeite hebt de turrets vol te solderen omdat ze te veel ruimte overlaten kun je er ook één of meer stukjes blank draad instoppen en die later afknippen.

Frans.
    Laatst gewijzigd door cluseau; 28 november 2009 om 17:07 Reden: typo
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Bedankt voor de tip. Ik zal inderdaad dan sneller moeten werken. Maar er zitten nu ook klonten soldeer aan de onderkant van m'n board. Ik heb ook het idee dat de verhouding hars en soldeer niet goed is met dat dunne tin/ soldeer.

Senior Member

Standaard

Bedankt voor de tip. Ik zal inderdaad dan sneller moeten werken. Maar er zitten nu ook klonten soldeer aan de onderkant van m'n board. Ik heb ook het idee dat de verhouding hars en soldeer niet goed is met dat dunne tin/ soldeer.
    Maak je over de harsverhouding maar niet druk, die zal echt wel goed zijn. Als je te lang verhit is alle hars alleen verbrand en krijg je een korrelige waardeloze las. Die klonten zul je eerst moeten verwijderen. Ik weet niet of je het board nog los kan maken? Als dat wel kan maak dan de las heet en klop het board op de tafel. Het overtollige soldeer zal eraf vallen. Elegantere manier is een stukje zuiglint of tinzuiger. Ik neem aan dat je die niet hebt dus terug naar opl 1. En nogmaals oefen met een paar stukken koperdraad, die zijn goedkoper dan een kit.

Frans.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

pandjesbaas

Standaard

Vreemd toch, dat Jan& alleman in die turrets zit te solderen, terwijl het oorspronkelijke idee is/was, om aan de turrets te solderen!
    Je slaat de draad van je componenten een hele slag om de turret, knipt af & stookt de boel dan vast.
    Dat maffe gemier in die gaatjes... nooit zo bedoeld!
    Dan kun je beter eyelets nemen...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frits van Mourik Bekijk bericht
    Vreemd toch, dat Jan& alleman in die turrets zit te solderen, terwijl het oorspronkelijke idee is/was, om aan de turrets te solderen!
    Je slaat de draad van je componenten een hele slag om de turret, knipt af & stookt de boel dan vast.
    Dat maffe gemier in die gaatjes... nooit zo bedoeld!
    Dan kun je beter eyelets nemen...
    Helemaal waar...maar het staat toch wel netter in de turrets als er tenminste niet te veel op aangesloten zit. Ligt natuurlijk ook een beetje aan de type turret en de soldeer vaardigheid van de bouwer. Mijn voorkeur gaat iig uit naar ptp montage. Niet omwille van de netheid maar meer om de stabiliteit. (en ook een beetje de ouwe looks natuurlijk, lekker old school) Maja, ieder zijn smaak.

Frans.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten