Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 75 van 164 EersteEerste ... 2565737475767785125 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 741 t/m 750 van 1637

Discussie: Lak-Faq 1.0

Standaard

Ik heb hier al wat rondgezocht maar ik vind niet echt een sluitend antwoord.

Ik ga een les paul bouwen met een platte top en volledig in Sipo.
    Nu het Sipo dat ik heb voor de body heeft een mooie nerf en het zou een zonde zijn om dat weg te steken achter een lak.
    ik zou dus willen beitsen. Maar ik zou de gitaar blauw willen beitsen met een donker blauwe burst aan de rand.... Gaat dat wel goedkomen met de donkere kleur van het hout?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
    Imagine being 90-years-old... What the hell reason would you need to get up in the morning? Playing guitar is the best reason I can give you "les Paul"
    http://vi.be/magnetism
    http://www.youtube.com/watch?v=yxEyX...eature=related

Senior Member

Standaard

Zo, mijn eerste lakproject is achter de rug.... Het resultaat is te zien in het Grote Telecaster-topic!
    Hoewel het lakwerk zeker niet perfect is, ben ik er toch erg blij mee! Het ziet er voor een eerste keer heel fatsoenlijk uit, zeker omdat ik de nitrolak met de kwast heb opgebracht. Zo zitten er wat oneffenheidjes in de lak, deels vanwege niet diep genoeg schuren (was bang om door de lak heen te gaan) en niet goed gefilled essen.....

De kwast-methode beviel me prima, hoewel ik er van overtuigd ben dat spuiten een makkelijker af te werken oppervlak geeft. Dit is zeker niet mijn laatste lakproject, maar de volgende keer meer aandacht voor fillen en schuren. Ik ben meteen lid van de I love lakken-club.......

Standaard

Uitproberen, maar blauw op hout dat niet al wit benadert is meestal niet erg mooi. Wordt snel modderig. Je moet proberen om de houttinten te complementeren, vind ik altijd; goede, blanke maple, daar kun je zowat alles mee. Mahonie-achtigen vinden bruin, rood, zwart, amber wel prettig, hele donkere houtsoorten moet je au naturel laten, en zaken als elzen/essen (gelig) liefts ook niet al te blauw, tenzij je van groen houd (blauw+geel = groen), beetje afhankelijk van het stuk hout.

Maar ik zou zeggen, probeer het uit op een restantje.

Senior Member

Standaard

@ demoi-crazy
    Kijk even naar het laatste topic van jacques-le-dick Hij heeft een mahonie jazzmaster blauw gestained. Erg mooi. Hij laat ook zien hoe.
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...126593&page=30
    succes!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Van Dattum Bekijk bericht
    Zo, mijn eerste lakproject is achter de rug.... Het resultaat is te zien in het Grote Telecaster-topic!
    Hoewel het lakwerk zeker niet perfect is, ben ik er toch erg blij mee! Het ziet er voor een eerste keer heel fatsoenlijk uit, zeker omdat ik de nitrolak met de kwast heb opgebracht. Zo zitten er wat oneffenheidjes in de lak, deels vanwege niet diep genoeg schuren (was bang om door de lak heen te gaan) en niet goed gefilled essen.....

De kwast-methode beviel me prima, hoewel ik er van overtuigd ben dat spuiten een makkelijker af te werken oppervlak geeft. Dit is zeker niet mijn laatste lakproject, maar de volgende keer meer aandacht voor fillen en schuren. Ik ben meteen lid van de I love lakken-club.......
    nog es congratz met die prachtige tele
    ivm de I love lakken-club, volgens mij bestaat die niet eens, dus dat maakt jou direct tot voorzitter, veel succes met ledenwerving maar ik denk de ik-haat- lakken club meer leden zal tellen

Senior Member

Standaard

Daar hadden we Fred Dons toch al voor?

Thnx Barno!!

Standaard Kleur over oude nitro-lak?

Hoi,
    nieuw hier dus wellicht een eerder gestelde danwel domme vraag.
    Kun je nog een kleur aanbrengen over een oude transparante nitro-lak laag? Spuiten of sponsen?
    Nitro of waterbeits of iets anders? Uiteraard zal volledig kaal schuren de beste optie zijn, maar is in dit geval niet mogelijk.
    Hoe verder?

Overigens voor nitro-spuitbussen zoekt in Amsterdam. Bij "Westgaarde" (de begraafplaats) aan de overkant tegenover de Kwantum zit zo'n auto-materialen winkel waarvan ik de naam op dit moment kwijt ben, zij hebben in een afgelegen hoekje nog wat staan.

Senior Member

Standaard

Licht er een beetje aan hoe mooi je het wil hebben.
    Met licht opschuren met een fijne korrel en daarna een paar lagen nitro kleur erover, beetje polijsten en dan een paar lagen blank erover en weer polijsten moet je een heel eind komen.

p.s. waarom de naam Kalimantan i.p.v. Borneo.
    Ook dayak bloed in je?
    ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิ

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kalimantan Bekijk bericht
    Hoi,
    nieuw hier dus wellicht een eerder gestelde danwel domme vraag.
    Kun je nog een kleur aanbrengen over een oude transparante nitro-lak laag? Spuiten of sponsen?
    Nitro of waterbeits of iets anders? Uiteraard zal volledig kaal schuren de beste optie zijn, maar is in dit geval niet mogelijk.
    Hoe verder?.
    THNX voor de snelle reactie. Bij deze even een fotootje (als het lukt tenminste) om het probleem verder te verduidelijken.
    http://i272.photobucket.com/albums/j...p/DSCF6168.jpg
    Wat ik eigenlijk wil weten is of er een duidelijk zichtbaar kleurverschil blijft als ik hier blanke lak overheen spuit, of moet dit toch op de een of andere manier op kleur gebracht?

N.B nee, geen Dayak bloed, wel ander niet-westers. Kalimantan is voor mij "vintage" voor Borneo/Koppensnellers/Geuzen.

Standaard eerste project

Het antwoord op mijn eerder gestelde vraag wist ik ook eigenlijk wel. Heb toch maar besloten mijn eerste project dan maar helemaal goed te doen. Heb zojuist de gehele gitaar gestript van de oude laklaag. Maple hoeft niet gesealed heb ik begrepen. Iemand, iets anders in gedachten?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten