Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 358 van 593 EersteEerste ... 258308348356357358359360368408458 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.571 t/m 3.580 van 5928
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riky Bekijk bericht
    Tof! Wat doet die mini switch??
    Dat is een 'VSC', dat zit er standaard op. In de middenpositie is die uit, schakelaar omhoog geeft een laag- en hoog-boost, en schakelaar naar beneden geeft die een middenboost. Heel erg handig, de laag/hoogboost is mooi voor clean (vooral op standje 2 en 4) en de midboost is weer fijn voor solo's.
    Ibanez RG 3120, Blade Texas Standard Pro, Anvil tube preamp, G-Major, Rocktron Velocity 120, E-bow, Boss GT-10, Rebote 2.5 delay
    MySpace - Skybicycle

Senior Member

Standaard

Hai Stratliefhebbers

Ik zit er ook aan te denken om een Fender Stratocaster te kopen en dan denk ik aan een tweedehandsje.

Budget zal denk ik 500-600euro max zijn.

Wat ik mij afvroeg is hoe dat nu precies zit met die bouwjaren etc. (80'er 90'er jaren strats zie je vooral rond deze prijs)
    En wat het Made in Japan en Mexico nu uitmaakt, maakt dit écht zoveel verschil dan?

Oja iemand nog een tip waar je op moet letten bij een tweedehands gitaar?

Thanks

ik heb het gevoel dat ie niet helemaal op z'n plek is, dus mods verwijder hem gerust en sorry voor het ongemak dan.
    Nog even een vintage strat voor de sier:

Laatst gewijzigd door MeneerJoost; 21 november 2009 om 22:57
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Onbekend
    Is 't niets, in de kachel ermee! Je gooit wel vaker geld weg in de kroeg ofzo, niewaar?

Senior Member

Standaard

Mijn "Mijn album" account bleek geleegd door m'n vriendin. Daardoor zijn alle pics bij mijn posts dus verdwenen. Ik heb nu wel 'n goed excuus om weer 'ns flink wat nieuwe foto's te posten. Bij deze m'n stratje. Oorspronkelijk een e-serie MIJ Squier strat met palissander toets. Helaas had de hals zoveel fretware dat ik deze heb vervangen door een andere hals. Nu een full maple Koreaanse M- serie hals van begin '90 waarschijnlijk. Ze is nu een echte "Blackie" geworden en daar ben ik blij om!

Totaal:

Mooie oude verroeste brug:

En de headstock (zie de B tuner, gat te groot geboord voor de nieuwe stemmechanieken. Speelt en stemt echter prima.

Zoals is te zien is de decall zwart met een zilver randje. Behalve bij enkele echte Fenders, heb ik deze alleen gezien bij de Koreaanse M-serie. Wie weet hier meer van?

Senior Member

Standaard

Ik weet niets specifiek van de M-serienummers, behalve:
    - dat ze inderdaad van vroege 90's Squiers afkomen
    - dat er in Nederland flink wat in omloop zijn
    - dat de M-serienummers totaal niet te achterhalen zijn
    - dat ze best comfortabel spelen
    - dat ik er zelf ook eentje gerecycled heb, zie mijn sig (of anders 2 pagina's terug)

En inderdaad, bij mij ook zwart met een zilvergrijs randje. Ik wist niet dat dat bij Squiers zo bijzonder was...
    Laatst gewijzigd door Nagramoth; 27 november 2009 om 17:45
    Mijn knutsel pagina:
    www.gemini-guitars.nl (non-commercial)

Standaard

Ik wil zo graag mijn strats met jullie delen, helaas kan ik nog steeds geen piccie's versturen. Hoe kan dit eigenlijk
    "Sometimes you want to give up the guitar, you'll hate the guitar.
    But if you stick with it, you're gonna be rewarded"
    Jimi Hendrix

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nagramoth Bekijk bericht
    En eerlijk is eerlijk: hoe vaker ik kijk, hoe mooier ze wordt...

inderdaad...
    kijk maar naar de deze
    Fender classic player 60's Mexican stratocaster
    Ibanez artcore Af75 tdg Ivory
    Candela n102
    Record king RD-26

Senior Member

Standaard

Dit is dus echt gemeen he. Net een tele aangeschaft, krijg ik stratgas.

Standaard

Ik vind dat zo'n prachtige kleur!

Normaliter maken de looks van een gitaar mij niet zo heel veel meer uit, maar zoiets komt ooit, puur voor de looks, nog een keer in mijn collectie!

Standaard

Ik vind deze nog steeds geil :

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JER00N Bekijk bericht
    Dat is een 'VSC', dat zit er standaard op. In de middenpositie is die uit, schakelaar omhoog geeft een laag- en hoog-boost, en schakelaar naar beneden geeft die een middenboost. Heel erg handig, de laag/hoogboost is mooi voor clean (vooral op standje 2 en 4) en de midboost is weer fijn voor solo's.
    Zijn meer opties, tenminste op mijn Blade (heb 'm vervangen door een 25db guitarfestisj mid/treble boost/cut) waren er verschillende presets voor in te stellen. Achterzijde even checken, zit daar niet een klein wit rechthoekje dat je eraf kan schroeven om andere instellingen te proberen ? Best spijt van trouwens, die VSC is een stuk aangenamer en veelzijdiger dan de boost die ik nu heb.
    Vroeger was de toekomst beter.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten