Wauw wat een beauty! Is dat echte wear and tear? Zo ja wat voor een is het, hoe lang heb je hem al, is het allemaal van jezelf en hoeveel speel je/treed je op?
Wauw wat een beauty! Is dat echte wear and tear? Zo ja wat voor een is het, hoe lang heb je hem al, is het allemaal van jezelf en hoeveel speel je/treed je op?
The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
http://gitaarpodcast.nl/
Dat kan jij niet betalen...
Het is echte wear and tear, combinatie van slechte lak (naar mijn mening) en de agressieve "schoonmaakmiddelen" van de jaren '90... de lak is helemaal zacht geworden. Mocht ik het willen kan ik er met mn plectrum wat lak vanaf schrapen.
Naar ik mij herinner is het een '90 of '91 Fender '57 AVRI, ik heb er in de jaren '90 en begin jaren 2000 flink wat mee opgetreden en niet echt naar omgekeken. Als ie viel was het jammer zolang de nek maar heel bleef. Je kunt dus wel zeggen dat deze al relic was voordat het een mode-verschijnsel werd.
Sinds enkele jaren heb ik een vrouw, kind (2e onderweg) en een hypotheek en is het spelen er erg bij ingeschoten. Ben weer langzaam de boel aan het oppakken maar neem er lekker m'n tijd voor.
Maar toch, sommige CS modellen in het duurdere segment die een Heavy Relic-marteling hebben ondergaan voelen ook zo gebruikt. Ik heb soms moeite om zomaar aan te nemen dat het in feite nieuwe gitaren zijn. Dat moet ik Fender wel nageven. Zelfs sommige Road Worn-gitaren voelen behoorlijk ingespeeld.
Thanks voor jullie positieve geluiden in ieder geval!![]()
Mijn strat: STR-RK SRS, Made in Japan.
My youtube channel: http://www.youtube.com/88divine
@ Mac: Ik hing hier al een jaartje anoniem rond, maar ik kon me niet herinneren dat jij een Strat had? Prachtige gitaar hoor...
@ Divine: Tja, ik ga alle superlatieven niet nog een keer herhalen
En dan nu nummer drie van vandaag, mijn afgelopen zaterdag voltooide project:
![]()
Mijn knutsel pagina:
www.gemini-guitars.nl (non-commercial)
@Nagramoth, PRACHTIG!! Welke pickups zitten erin, en hoe zou je de sound van deze gitaar omschrijven?
My youtube channel: http://www.youtube.com/88divine
Eh... Als twee P90's ???
Geintje. Het geluid is onmiskenbaar SC, maar dan wel met kloten. Beduidend warmer dan normale SC's, opgevoerd mid, en een beetje "twangyness" in de hals. Ik heb de 500k pots lekker laten zitten, voor Chinese pots functioneren zo nog lekker ook. Misschien tzt omwisselen voor 250k.
Kortom, gitaar zweet & ademt classic rock en gilt blues.
Nu alleen nog leren spelen...
Mijn knutsel pagina:
vet lekkere gitaar man
als je project zegt, betekent dat dan zelfbouw of opknap?
Fender classic player 60's Mexican stratocaster
Ibanez artcore Af75 tdg Ivory![]()
Candela n102
Record king RD-26
Die strat is alweer een tijdje in m'n bezit, denk ik. Hij is zeker heel erg mooi en klinkt ook heel lekker. Maar ja het is een strat. Enneh, nou ja het is dus een strat zeg maar.
Ah, ik dacht al dat het een Strat was...
Zelfbouw gaat me te ver, opknap is een understatement.
Ik prefereer de term "verbouw"...
Kijk, het ging me niet eens om de looks, of om tone-heaven te creëren. Ik wilde alleen de hals van een waardeloze gitaar gebruiken voor een beter klinkende gitaar, maar dan wel low-buget. Die transparante rode body leek mij er wel acceptabel uitzien en was bovendien goedkoop en voorzien van een badkuip-routing. En een Strat met P90's zie je ook niet vaak, dus het optelsommetje was snel gemaakt. Inclusief de verkoop van de oude body/slagplaat en elektronica zit ik ruim onder mijn budget van 2 nullen.
Het grappige is dat ik zelf helemaal niets met Strats heb (of had). Andere mensen hebben mij ervan overtuigd dat dit best een geslaagd projectje is.
En eerlijk is eerlijk: hoe vaker ik kijk, hoe mooier ze wordt...
EDIT:
Het zijn trouwens Dream P90's van GFS
Laatst gewijzigd door Nagramoth; 17 november 2009 om 20:36
Mijn knutsel pagina:
Ik vind 'm superstrak, Nagramoth, je brengt me echt op ideeën...![]()
"In God we trust, all others pay cash."
Favorieten/bladwijzers