Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 46
    Senior Member

Standaard

Tja, het probleem met mijn JVM hebben ze destijds keurig afgehandeld.
    Een paar jaar terug hebben ze m'n JCM 800 combo ook gerepareerd, ook goed gegaan, maar daarna ging die weer terug en heeft het 2 maanden geduurd voor ik hem weer terug had. De reden waarom hij weer terugging is een lang verhaal, maar na veel gedoe en misverstanden heb ik hem uiteindelijk weer teruggekregen.

Ik heb wel de indruk dat de technicus die daar werkt veel verstand van zaken heeft, maar of er een efficiënte bedrijfsvoering heerst...

Standaard

Had zelf 2 Axissen, een EVH en bijna alle DiMarzio elementen in huis.
    Na testen vd de elementen in een Axis en direct vergeleken met de andere 2 gitaren lijkt de Norton (niet de Air) het meest op de EVH. Dus niet de ToneZone of AirZone, wat DiMarzio ook schrijft!
    Toch klinkt de EVH altijd beter dan de Axis... En de eerste serie Axis klinkt weer beter dan de laatste serie... De standaard elementen zijn ook verschillend onderling overigens (naast andere halsshape en plaats switch). Ook is duidelijk te zien(!) en te voelen dat de hals van mindere houtkwaliteit is vd Axis.
    Advies: Norton

Senior Member

Standaard

Ik heb verschillende posts gelezen van mensen die vonden dat de Axis beter dan de EVH is. Kwestie van smaak misschien? Ik heb ze niet kunnen vergelijken in ieder geval. Ik heb wel de nieuwe Wolfgang even in de handen gehad, zag er goed uit, maar klonk minder/anders dan mijn Axis.

Standaard

Algemene consesus is dat de eerste EB/MM EVH nog steeds de best klinkende is.
    De Peavey Wolfgang beduidend minder. De Charvel EVH is een geval apart (geen maple top, andere pup). De EVH Wolfgang (de 'Fender') ook minder.
    Anyway, gewoon direct naast elkaar horen en testen in bandgeweld.

Tankman
    Guest

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Tja, het probleem met mijn JVM hebben ze destijds keurig afgehandeld.
    Een paar jaar terug hebben ze m'n JCM 800 combo ook gerepareerd, ook goed gegaan, maar daarna ging die weer terug en heeft het 2 maanden geduurd voor ik hem weer terug had. De reden waarom hij weer terugging is een lang verhaal, maar na veel gedoe en misverstanden heb ik hem uiteindelijk weer teruggekregen.

Ik heb wel de indruk dat de technicus die daar werkt veel verstand van zaken heeft, maar of er een efficiënte bedrijfsvoering heerst...
    Tja...Dan kan je nog de beste technicus van de wereld hebben...zonder de efficientie heb je dr alsnog niks aan. Ik ben erg tevreden over mijn lokale gitaarboer. Die kan alles reparen, en het mooiste is, hij werkt ook nog eens in de winkel waar ik alles koop...en heeft mij daar aan een baan geholpen.

Standaard

Hmm, dus we hebben hier voor niks zitten wachte op het geluid van een anders dan standaard picpup in de Axis? Damn...

Anyway, mijn ervaring is dat er aardig verschil zit tussen mijn 2 axissen. De ene is een van de eerste en een andere een wat jongere.
    Welke is beter? Dat vind ik altijd zo moeilijk. De eerste heeft een wat beter gebalanceerd geluid. Hij komt goed door de mix en is wat scherper van klank. De nieuwere is wat donkerder en dikker van klank. Van mijn (weinige) ervaring met de MM EVH komt de eerste(oudere) meer in de buurt van de EVH en vind hem een tikkeltje fijner soleren. De jongere is voor slag wellicht weer een tikje beter en als ik onversterkt speel heeft ie ook wat meer klank en power. Sterker nog, dat ding klinkt akoestisch zo lekker dat ik dat ding heel vaak bespeel zonder hem in te pluggen en dat is ook het punt waarop ie minstens zo goed is als mijn Gibson LP (En stiekem heb ik nog nooit een gitaar onversterkt zo horen klinken).

De EVH is ook zeker een goede gitaar maar ik kan niet echt zeggen dat ik verschil merk tussen de MM EVH die ik bespeelt heb en mijn jongere Axis maar dat is mijn ervaring ermee.
    Laatst gewijzigd door Braindead; 30 oktober 2009 om 20:57
    " Great minds think alike"

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braindead Bekijk bericht
    Hmm, dus we hebben hier voor niks zitten wachte op het geluid van een anders dan standaard picpup in de Axis? Damn...
    ......
    Sorry hoor.
    'k Was me er niet van bewust dat je/jullie hier op zaten te wachten.

Ik heb in het topic wel meerder malen aangegeven dat ik best tevreden was/ben met het geluid van het standaard element.
    Uiteindelijk is het ook een goede investering denk ik, originele elementen moet je altijd bij de gitaar houden, ook al zet je er andere in, toch? De gitaar houdt dan beter z'n waarde. Niet dat ik hem wil verkopen, integendeel, maar je weet nooit...
    Laatst gewijzigd door Henri H; 30 oktober 2009 om 22:09

Standaard

Haha, dude I forgive you... Trouwens daar zit wel wat in om je gitaar ook origineel te houden tenzij je weet dat je hem nooit meer weg doet natuurlijk!!! En ja, ik was wel benieuwd naar de sound als je een andere pickup in de Axis zet. Helaas zijn er hier in nederland niet zo heel veel Axis bezitters en helemaal niet die ook nog wat met pickpups experimenteren. Gelukkig lees ik dat Meastro nl wel wat heeft getest dus misschien kan die nog iets meer ervaringen delen?

Ik vind dat "proprietary" verhaal van Music Man behoorlijke bullshit. Je koopt toch een nieuwe pickup? Dan betaal je daarvoor en moet je ook nog je oude pickup inleveren die gewoon jou eigendom is want daar heb je voor betaald of hoe zit dat? Dat slaat echt nergens op als je er goed over nadenkt. Anyway dat is mijn mening.

Senior Member

Standaard

Ja, mee eens, met dat proprietary-verhaal.
    Ik geloof trouwens niet dat Voerman, en ook Music Man, het niet zo letterlijk opvatten. Voerman heeft dat element gewoon besteld, zonder dat ik het oude element heb ingeleverd, maar ik weet het ook niet zeker, omdat ik het in handen van een professionele techneut heb gedaan.
    Ik zal morgen wel navragen hoe het nu precies is verlopen.

En inderdaad, er zijn niet veel Axis bezitters in Nederland, merendeel is toch Strat, Les Paul, RG, etc. De Luke is ook wel populair.
    Veel mensen vinden de Axis geen mooi model, kan ik me wel wat bij voorstellen, maar ik vind het wel een enorm mooie en veelzijdige gitaar.
    Laatst gewijzigd door Henri H; 31 oktober 2009 om 00:09

Standaard

Tja, het is ook niet het uiterlijk wat me overhaalde om er een te kopen maar meer de feel en het geluid. Ik heb ze wel een beetje gepimpt maar op den duur komt er vast ook nog eens de ene of andere pickup in.
    Laatst gewijzigd door Braindead; 31 oktober 2009 om 00:02

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten