Klopt, ik heb het doorgemeten. Ik kom er net achter dat in stand C 5 en 7 ook verbonden worden.
Dus:
Stand A (brug): 3-4 en 5-8
Stand B (1/2 HB+SC): 2-3-4 en 5-7-8
Stand C (SC): 2-4 en 5-7
Stand D (1/2 HB+SC): 1-2-4 en 5-6-7
Stand E (neck): 1-4 en 5-6
Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)
Volgens mijn boerenverstand kan je met deze schakelaar NOOIT de humbuckers splitsen. Volgens mij moet er een andere schakelaar komen. Toch?
In de tussenstand komt er alleen een contactje bij en gaat er geen contactje af.
Je moet naar de rechterkant van de switch kijken, dus 5 t/m 8.
In de tussenstanden wordt hier de draad die naar de aarde gaat verbonden met de zwartwitte draad van de humbuckers.
Voorbeeld:
Stand B (1/2 HB+SC): 2-3-4 en 5-7-8
(2 en 3 worden met 4 verbonden, dus HB en SC naar output)
Als je naar het schema kijkt zie je dat 7 verbonden is met de aarde.
In dit geval zijn 7 en 8 met elkaar verbonden, waardoor het signaal van de zwartwitte draad van de Neckpup naar de aarde gaat.
Hierdoor wordt de verbinding van de 2 coils in de HB onderbroken, waardoor en een SC ontstaat.
Dat schema kun je inderdaad gebruiken. Dit is gewoon een standaard Ibanez HSH schema.
Hoe het zit met de kleurcodes weet ik niet, zijn ze toevallig van een bepaald merk?
Misschien staat het hierbij.
Enne, graag gedaan.![]()
Alleen deze nog:
Om te kijken hoe ik de Dimarzio Breed moet aansluiten was ik de PU aan het door meten.
Nu blijkt dat de ene coil (North) 5.52 Ohm meet en de ander (South) 7.71. De humbucker als geheel 13.27.
Ik heb nog een DP166 Breed en een DP158 Evolution liggen en de Breed heeft 2 gelijke coils en de Evolution weer niet... Zijn niet beide coils normaal altijd gelijk? Is er dan wat mis met het element of hoort dat zo?
Alle hulp is welkom.
Dimarzio DP215 (Evo2) in de brug, DP 158 (Evolution) in de neck en een Seymour Duncan APS-1 in het midden.
Ik heb nog een DP159 (Evolution) voor de brug maar die is niet F-spaced. Verder ook nog een DP 166 (Breed) liggen (ook brug) maar die is niet F-spaced én is crème. Ik denk dat het die Evo2 blijt maar je weet nooit...
Dat schemaatje over kleuren had ik inderdaad ook gevonden.
Weet jij hier iets over:
Om te kijken hoe ik de Dimarzio Breed moet aansluiten was ik de PU aan het door meten.
Nu blijkt dat de ene coil (North) 5.52 Ohm meet en de ander (South) 7.71. De humbucker als geheel 13.27.
Ik heb nog een DP166 Breed en een DP158 Evolution liggen en de Breed heeft 2 gelijke coils en de Evolution weer niet... Zijn niet beide coils normaal altijd gelijk? Is er dan wat mis met het element of hoort dat zo?
Alle hulp is welkom.
Favorieten/bladwijzers