Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 21 EersteEerste ... 41213141516 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 201

Discussie: telemaster

Senior Member

Standaard

Elektronisch ben ik niet erg goed aangelegd (lamp verwisselen lukt nog) dus wat dat betreft kan ik je niet helpen.

Maar, betreffende het boren van een gat voor de switch bovenin: Zou het een optie zijn om een gat te boren vanaf de plek in de bovenste hoorn waar de strap pin komt? Dat is gemakkelijk en onzichtbaar weer op te vullen.

Misschien kan het wel niet maar dat kan ik op de foto moeilijk bepalen.
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

Senior Member

Standaard

olijf essen for president: sexxxy

knoppen/switch: kzou zeggen hangt af wat jij of de klant handig vindt. Ik hou nogal van simplicity, er kan al zoveel fout gaan op een podium ... dus ik zou wel een 3 way switch doen, eventueel een toggle. In de upperhorn vind ik zelf het handigst maar da's mss moeilijk (met heel lange boor channel boren van output schuin naar boven?)

zonder switch: mss moet je dan toch drie knoppen doen, 1 T en 2 V, geen blendknop maar spelen met de twee volume pots. wel een gedoe live denkik
    Laatst gewijzigd door barno; 29 oktober 2009 om 20:23

Standaard

Misschien beide pots als push-pull? Aan-uit voor elk element?
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oigun Bekijk bericht
    Ik ben een beetje aan het twijfelen, Ik wil op deze geen slagplaat en eigenlijk maat twee knoppen:

Als ik dit zo doe en ik gebruik geen switch... hoe moet ik dit dan aansluiten. misschien een blendpot voor de twee p90's en een tone? Of voor elke p90 een volume. wat is volgens jullie het meest praktisch? Of ontkom ik niet aan een switch? Op zich zou ik wel een switch willen plaatsen bovenin maar dat wordt wel lastig ivm een gat boren er naar toe....
    Een potmeter die een push pull schakelaar heeft, (bijv) kun je gebruiken als switch. Ook kun je kiezen voor stereo potmeters (bijv), zodat je met 1 potmeter zowel volume als tone kunt regelen.
    Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
    www.toegoenoise.nl

Senior Member

Standaard

Noid, die potmeter die jij post kan hij niet gebruiken, want die heeft geen aparte schacht voor elk deel van de potmeter.
    Het idee is goed, maar je moet goed opletten dat hij niet enkel een dubbele rij lugs heeft, maar ook een dubbele schacht heeft. En dan is het nog zien dat je logaritmisch (volume) met lineair (tone) in 1 pot hebt. Dat is mss ook nog niet zo makkelijk. De optie die je nog zei met push pull om je PU's aan te zetten is natuurlijk ook mogelijk.

Stacked pots dus.

Edit 2: http://instruments.shop.ebay.com/Mus...=p3286.c0.m282

Koop hier bv 1 logaritmische 500K en doe daarmee beide PU's hun volume, en met een lineaire de tone voor beide PU's.
    Laatst gewijzigd door Valoosj; 29 oktober 2009 om 21:40
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Valoosj, wat ben je toch ook een ontzettende eikel hè.. Gvd, mijn stem heb je
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ***
    Btw, gitaarnet kent er geen hol van. Jouw LP is zonder twijfel dé gitaar van 2009
    TK: Fender Supersonic head + 2x12 (black pepper)

Senior Member

Standaard

Bedankt mannen, Ik denk dat ik toch voor een toggle in de upperhorn ga... hoe ik dat precies fix dat zie ik nog wel.
    Ik denk dat barno gelijk heeft dat het simpel moet blijven.
    @ Niek, de mensuur is 28 1/2" het wordt een bariton.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj Bekijk bericht
    Noid, die potmeter die jij post kan hij niet gebruiken, want die heeft geen aparte schacht voor elk deel van de potmeter.
    Het idee is goed, maar je moet goed opletten dat hij niet enkel een dubbele rij lugs heeft, maar ook een dubbele schacht heeft. En dan is het nog zien dat je logaritmisch (volume) met lineair (tone) in 1 pot hebt. Dat is mss ook nog niet zo makkelijk. De optie die je nog zei met push pull om je PU's aan te zetten is natuurlijk ook mogelijk.

Stacked pots dus.

Koop hier bv 1 logaritmische 500K en doe daarmee beide PU's hun volume, en met een lineaire de tone voor beide PU's.
    Die stacked pots is idd ook nog een optie...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oigun Bekijk bericht
    Die stacked pots is idd ook nog een optie...
    Ik weet niet precies hoe het werkt, maar dit vind ik ook vrij bijzonder hoewel de schakelaars misschien wel erg klein zijn :
    triple shot switching mounting ring

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj Bekijk bericht

Stacked pots dus.

Dank voor je aanvullingen. Je hebt helemaal gelijk, dit was ook mijn idee, maar ik heb inderdaad een verkeerd voorbeeld genomen.
    Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
    www.toegoenoise.nl

Standaard

Ik blijf deze toch ook goddelijk vinden...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten