Ik heb het aan meerdere mensen gevraagd die er echt verstand van hebben en die zeggen dat het geen probleem is. Wel dat de motor iets langzamer kan draaien omdat we hier 50 hertz hebben en geen 60 maar dat verschil zou te verwaarlozen zijn.
Wellicht is de soort transformator ook van invloed. Op diverse websites wordt gesproken van een omvormer en geen transformator. Ik ben een leek op dit gebied dus ik moet ook maar afgaan op wat ik hoor en lees. maar waarom zou een bedrijf dat dit soort omvormers verkoopt zowel transformatoren als omvormers aanbieden. Misschien is ook het aantal watt dat een omvormer levert/heeft van belang op het aantal toeren. ik heb een motor liggen die op 230 draait dus in geval dat het echt niet werkt bouw ik die wel in in de polijstmachine. Ik heb wat dat betreft een beetje luxe positie omdat ik ( even) niet op een paar euro's extra hoef te kijken. Ik neem dus de gok en koop de polijstmachine compleet met motor en we zien wel. Ik zal in elk geval mijn bevindingen hier posten zodat het voor eens en altijd duidelijk is of het werkt ja of nee...
bedankt in elk geval voor de waarschuwing!
gr
@je
Favorieten/bladwijzers