Vikings houden van zo'n achterkant
![]()
Vikings houden van zo'n achterkant
![]()
When in Doubt, Fuck it.
When not in Doubt... get in Doubt!
Remember kids: eat your parents, stay in sleep, don't do school, honor your vegetables and get eight hours of drugs every night.
jep het was cmt ...
weer te snel getypt denk ik ...
s.
Te gek die binding
Het wordt een killer![]()
Aaron Stonebeat
Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/
komt ie uit jouw kelder ike57?
wordt een geweldig leuk project dit.
kan je nog eens uitleggen hoe je die omgekeerde decoupeerzaag nou hebt gebruikt?
prachtig gewoon
no life without music
De opstelling van de decoupeerzaag is ontstaan bij gebrek aan beter gereedschap
Het werkt als volgt:
1e - De zaag is vastgemaakt aan een plank en het zaagje steekt door een gat naar boven.
2. - Naast de zaag is een balkje (in dit geval wengé) met lijmklemmen vastgezet op de juiste afstand om als zijgeleider te dienen.
3. - Als je zo gaat zagen zal het te zagen plankje (dit geld vooral bij dunne plankjes - in mijn geval 2 mm. dik) achter de zaag gaan "springen", dus met de zaag op en neer gaan bewegen.
4. - Om dit te voorkomen heb ik aan de zijgeleider een tweede balkje met lijmklemmen vastgezet om het springen te voorkomen. Het gezaagde hout loopt hier onder door.
Ik hoop dat de foto's voldoende duidelijkheid bieden ....
Laatst gewijzigd door Ike57; 28 oktober 2009 om 00:36
duidelijk, bedankt.
ik heb gisteren een mooi stuk purpleheart gekocht waar ik bindingen van ga maken.
ik ga dat eens op deze manier proberen te zagen.
Met welke soort hout combineer je dat purperhart?
Het werken met een houten binding is me absoluut niet tegengevallen. Persoonlijk vind ik, voor een transparant gelakte gitaar, een houten binding mooier dan één van kunststof. Bij een gedekte lak zal het misschien wat problemen geven om de binding te schrapen.
Het buigen ging ook erg gemakkelijk, vooral omdat het maar 8 mm. breed en 2 mm. dik is. Nu had ik natuurlijk wel het voordeel dat de binding volledig rond is. Ik hoefde maar één kant op te buigen![]()
Favorieten/bladwijzers