Ieme: Ik neem aan dat dan alleen geld het probleem is, als je er graag één wilt. Check je toch de 2e hands markt over een jaar of wat, dan staan er echt wel wat r20 te koop of captains voor EUR2000,-
Ieme: Ik neem aan dat dan alleen geld het probleem is, als je er graag één wilt. Check je toch de 2e hands markt over een jaar of wat, dan staan er echt wel wat r20 te koop of captains voor EUR2000,-
Die "schijtbak" gaat binnenkort naar Leendert.
Heb een allervriendelijkst mailtje van hem mogen ontvangen.
Tot nu toe niets dan lof over Haaksma/v.d. Haar wat mij betreft.
Hopelijk komt het allemaal goed.![]()
Voor de geinteresseerden:
Vandaag voor de 2e keer naar IJsselstein afgereisd, nadat het resultaat v.h. verhelpen v.d. "plop" niet het gewenste resultaat had.
Leendert heeft de amp zelf onder handen genomen en een condensator op de EFX switch gezet. Dit leek daar ter plekke perfect te werken, heb het samen met Leendert getest en de plop was totaal verdwenen. Helemaal goed dus.
Maar je raad het al: thuis is het weer gewoon hetzelfde. Het plopt behoorlijk, kon niet op hoog volume testen vanavond, morgen overdag even proberen.
Het plopt trouwens alleen als de gitaar bespeeld wordt, als ik de snaren afdemp is er geen plop.
'k Zal morgen weer een mailtje sturen naar Leendert/Erik, maar ik denk dat ik het er maar bij laat zo, de sound v.d. amp is super, en met de plop valt wel te leven.
Ik heb begrepen dat het ook bijna niet te verhelpen is maar dat de nieuwe captain een ander design heeft die er geen last van heeft. De captain die we gister hebben bespeeld had niet zeer zeker niet.
Ach zolang die plop niet het enige is wat door de mix heen prikt...![]()
Klopt! Daar heb ik het nog over gehad met Leendert.
Het ontwerp is wat/behoorlijk gewijzigd, ook de footswitch is gewijzigd.
Ik heb mijn Captain 34, en de nieuwe, vorige week naast elkaar mogen vergelijken over dezelfde, nieuwe 2x12 HOOK cab, met ongeveer dezelfde settings, maar hoorde in het geluid geen/nauwelijks verschil, terwijl ze ook op andere trafo's (Welter) zijn overgestapt.
Ik vind het vreemd en ja, ook irritant, dat de plop er vanmiddag totaal uit was, maar thuis niet. Leendert had echt een tevreden glimlach op z'n gezicht, ik ook trouwens. Balen...
Wel top van Leendert, hij heeft er ruim een uur tijd in gestoken, terwijl ik de amp 2e hands gekocht heb, maar ik hoefde niks te betalen.
Favorieten/bladwijzers