+1
Maar: Op m'n Marshalls was ik gewend te spelen, op een manier van: altijd maar die "lekkere sound" op proberen te zoeken, wat redelijk/goed lukte, maar waardoor je als het ware continu afgeleid raakt hierdoor.
Met de HOOK had ik een beetje het tegenovergestelde vanavond: Het klinkt zo verdomd lekker dat je hierdoor afgeleid raakt en dus de muziek soms vergeet en enorme blunders gaat maken.
Dat bedoelde ik ook een beetje toen ik het over het PtP gebeuren had, het speelt totaal anders, erg wennen.
De componenten, samen met het ontwerp e.d. zullen het grootste verschil maken, ga ik toch van uit.
Ach, uiteindelijk is elke amp Point-to-point.
Anders zou je alleen maar los zwevende onderdelen in je versterker hebben, en dan komt er geen geluid uit.
Of ze met de hand gebouwd zijn op een turretboard, of machinaal in elkaar gezet op een pcb, dát is wel wat anders.
Maar alle onderdeeltjes zijn nog steeds point-to-point hoor..
Ze zijn al aan het experimenteren met draadloze stroom he
Over dat ptp gedoe, de turretboards in een HOOK dienen ook doel als 1 grote prinplaat heZe zijn een soort combi van massa en hand-arbeid, werkt prima moet ik zeggen! (Hoewel die van mij ietwat slordig was afgewerkt, kwam ik van de week achter
)
Ben zelf niet zo'n fan van turrets (te veel warmteafvoer tijdens solderen); eyelets vind ik zelf beter maar da's weer lastiger te combineren met printplaatbanen.....
Wat is het verschil?
Ik wil binnenkort weer eens met mn zelfbouw aan de slag. Na 'true ptp' en volledig op experimenteerprint wil ik één van de twee gaan proberen in de hoop dat het wat makkelijker is componenten snel te verwisselen om te testen (dus vaak eraf solderen en weer terug). Als je turretsboards zo heet moet stoken lijkt me dat niet handig ...
Nooit te heet stoken.
Voor experimenteren (dus niet voor het uiteindelijke "bouwsel") kun je van alles doen, krokoclipjes bijvoorbeeld. Zelf zorg ik er voor dat elke verbinding mechanisch en qua solderen goed en stevig is, als ik daarna nog wat moet veranderen dan slaat hier het anit-vloek-filter keihard aan![]()
Aangezien ik zo weinig ervaring heb, zal bijna elk component wel eens vervangen gaan worden, dus kroko-klemmen gaat 'em niet worden. Natuurlijk bigin ik vanuit een bestaand schema (met wat wijzigingen), maar toch.
Laatst gewijzigd door iWishmaster; 23 oktober 2009 om 15:30
Favorieten/bladwijzers