Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 24 EersteEerste ... 67891018 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 235
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jacky Bekijk bericht
    ... Als je een hook of bv een matchless pakt die zijn zeer direct ...
    Maar: omdat de gitaar op deze amps weer zo "lekker" klinkt, ga je er ook weer fijner van spelen....
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

+1

Maar: Op m'n Marshalls was ik gewend te spelen, op een manier van: altijd maar die "lekkere sound" op proberen te zoeken, wat redelijk/goed lukte, maar waardoor je als het ware continu afgeleid raakt hierdoor.
    Met de HOOK had ik een beetje het tegenovergestelde vanavond: Het klinkt zo verdomd lekker dat je hierdoor afgeleid raakt en dus de muziek soms vergeet en enorme blunders gaat maken.
    Dat bedoelde ik ook een beetje toen ik het over het PtP gebeuren had, het speelt totaal anders, erg wennen.
    De componenten, samen met het ontwerp e.d. zullen het grootste verschil maken, ga ik toch van uit.

Senior Member

Cool

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Voor zover ik het begrepen heb stond dat ook in het Wiki-artikel.

Harm, welke updates zitten er nog meer op jouw HOOK?
    Pfoe!
    - Het klikken eruit
    - update van verschillende componenten, maar welke.. ik zou het niet weten... Eric liet me zien wat ze gingen vervangen voor een beter geluid maar ik ben verder niet technisch

Standaard

Ach, uiteindelijk is elke amp Point-to-point.
    Anders zou je alleen maar los zwevende onderdelen in je versterker hebben, en dan komt er geen geluid uit.

Of ze met de hand gebouwd zijn op een turretboard, of machinaal in elkaar gezet op een pcb, dát is wel wat anders.

Maar alle onderdeeltjes zijn nog steeds point-to-point hoor..

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Ach, uiteindelijk is elke amp Point-to-point.
    Anders zou je alleen maar los zwevende onderdelen in je versterker hebben, en dan komt er geen geluid uit.

Of ze met de hand gebouwd zijn op een turretboard, of machinaal in elkaar gezet op een pcb, dát is wel wat anders.

Maar alle onderdeeltjes zijn nog steeds point-to-point hoor..
    Ze zijn al aan het experimenteren met draadloze stroom he

Over dat ptp gedoe, de turretboards in een HOOK dienen ook doel als 1 grote prinplaat he Ze zijn een soort combi van massa en hand-arbeid, werkt prima moet ik zeggen! (Hoewel die van mij ietwat slordig was afgewerkt, kwam ik van de week achter )

Senior Member

Standaard

Ben zelf niet zo'n fan van turrets (te veel warmteafvoer tijdens solderen); eyelets vind ik zelf beter maar da's weer lastiger te combineren met printplaatbanen.....

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius Bekijk bericht
    Ben zelf niet zo'n fan van turrets (te veel warmteafvoer tijdens solderen); eyelets vind ik zelf beter maar da's weer lastiger te combineren met printplaatbanen.....
    Wat is het verschil?

Ik wil binnenkort weer eens met mn zelfbouw aan de slag. Na 'true ptp' en volledig op experimenteerprint wil ik één van de twee gaan proberen in de hoop dat het wat makkelijker is componenten snel te verwisselen om te testen (dus vaak eraf solderen en weer terug). Als je turretsboards zo heet moet stoken lijkt me dat niet handig ...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius Bekijk bericht
    Wat is daar het verschil tussen Chris?

Edit: laat maar zie het al .

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Wat is het verschil?

Ik wil binnenkort weer eens met mn zelfbouw aan de slag. Na 'true ptp' en volledig op experimenteerprint wil ik één van de twee gaan proberen in de hoop dat het wat makkelijker is componenten snel te verwisselen om te testen (dus vaak eraf solderen en weer terug). Als je turretsboards zo heet moet stoken lijkt me dat niet handig ...
    Nooit te heet stoken.

Voor experimenteren (dus niet voor het uiteindelijke "bouwsel") kun je van alles doen, krokoclipjes bijvoorbeeld. Zelf zorg ik er voor dat elke verbinding mechanisch en qua solderen goed en stevig is, als ik daarna nog wat moet veranderen dan slaat hier het anit-vloek-filter keihard aan

Senior Member

Standaard

Aangezien ik zo weinig ervaring heb, zal bijna elk component wel eens vervangen gaan worden, dus kroko-klemmen gaat 'em niet worden. Natuurlijk bigin ik vanuit een bestaand schema (met wat wijzigingen), maar toch.
    Laatst gewijzigd door iWishmaster; 23 oktober 2009 om 15:30

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten