Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 24 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 235
    Senior Member

Standaard

Ja, ik heb de HOOK ook niet voor z'n metal-sound gekocht, maar het zou wel handig zijn als het zou kunnen.
    De JCM 800 en 6100 doen het beter wat dat betreft, en inderdaad, als ik metal wil spelen kan ik die natuurlijk pakken.
    't Is trouwens wel makkelijk gezegd, maar goeie metal heeft ook regelmatig een mooie clean sound, dat doen ze in de studio (en sommige bands ook live) met verschillende amps natuurlijk.
    Misschien toch maar die Rivera van Marc maar kopen.

@Harm, ik zag gisteren dit filmpje en vond de OCD wel erg veel op de Crunch Box lijken. De Crunch Box is volgens mij zo'n €60,- goedkoper.
    Gebruik jij voor Metallica-sounds de OCD voor het lead 2 kanaal met boost?

Standaard

Tja, ik zou niet afgaan op het youtube filmpje, maar wat jij doet met je centen, moet je zelf weten :-)
    Ik heb ze alle drie gehad, en vond de crunchbox veruit de minste. Ik snap echt niet waar de hype rondom dat pedaal op gebasseerd is/was. Een gruizig pedaal, met rommelig karakter. De tubescreamer van MI Audio vind ik een stuk lekkerder.

De Direct Drive vond ik wel goed, maar had naar mijn mening te veel compressie. Wel een fijn geluid. Mocht dus ook vertrekken.
    De OCD vond ik toen het beste klinken, is toen gebleven, maar die gaat nu het gevecht aan met de DLS.

Natuurlijk is alles afhankelijk van je gitaren, amps, etc.
    Toch ik niet zomaar op de kosten afgaan. De OCD is 2e hands prima te vinden, makkelijker dan de Crunchbox. Probeer ze gewoon eens een tijdje..
    Laatst gewijzigd door Nielsje; 19 oktober 2009 om 17:30

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marc Oblivian Bekijk bericht
    Heb je niet nog een equalizer liggen van Boss, of beter nog, MXR? Kan je ook heel wat mee doen om van een wat donkerdere/minder strakke sound een betere metalsound te maken. Dit eventueel in combinatie met je 808. Lekkere van een eq-pedaal is dat je volume/gain, met een uitgebreide toonregeling in 1 hebt en er dus veel mee kan doen...
    Overigens denk ik dat ook een simpel super overdrive pedaaltje van Boss (zo'n gele...SD-1?) misschien ook beter werkt dan de 808.
    Een equalizer zou ook kunnen idd, maar een beetje extra gain kan geen kwaad, dus moet er alsnog een tubescreamer o.i.d. bij. Dat past niet op m'n pedalboard, sterker nog, de HOOK footswitch is een maatje groter dan de footswitch v.d. 6100, en steekt al wat over op m'n pedalboard.
    De equalizer van m'n Replifex staat in de FX-loop, die zou ik kunnen gebruiken, maar met m'n 6100 was dat niet bruikbaar, klonk gewoon nergens naar.

Ik heb vandaag 2 G12-65's in m'n 1936 kastje gezet, dat is volgens mij ook al een aardige verbetering, de HOOK lijkt het hiermee goed te doen, mooie muzikale sound komt eruit. Voorlopig prima dus.

Senior Member

Cool

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Ja, ik heb de HOOK ook niet voor z'n metal-sound gekocht, maar het zou wel handig zijn als het zou kunnen.
    De JCM 800 en 6100 doen het beter wat dat betreft, en inderdaad, als ik metal wil spelen kan ik die natuurlijk pakken.
    't Is trouwens wel makkelijk gezegd, maar goeie metal heeft ook regelmatig een mooie clean sound, dat doen ze in de studio (en sommige bands ook live) met verschillende amps natuurlijk.
    Misschien toch maar die Rivera van Marc maar kopen.

@Harm, ik zag gisteren dit filmpje en vond de OCD wel erg veel op de Crunch Box lijken. De Crunch Box is volgens mij zo'n €60,- goedkoper.
    Gebruik jij voor Metallica-sounds de OCD voor het lead 2 kanaal met boost?
    Nou nee... ik doe het weer eens iets anders....
    Ik gebruik de Hook altijd in combinatie met de Trebletool, opent het geluid ietsjes meer vind ik, dan de ocd erover voor de zware dingetjes (enter sandman, no more tears etc)... Gewoon over eerste lead kanaal... het 2e kanaal is mijn solo kanaal (Staat gewoon een stuk harder).
    Instelling eq:
    bass, treble 12 uur, mid 3 uur, presence tussen 1 en 3 uur (deep), gain rond de 12 uur naar 1 uur toe (afhankelijk van ruimte en eindvolume). Geen metal, zeker niet maar ik verbaas met er altijd over met hoe weinig gain de meeste platen ingespeeld worden (tenminste van de oude metal die ik ken, hahaha). De boost bebruik ik gedoseerd, meestal voor fills, is ook meer gain plus beetje volume (afhankelijk van hoeveel gain je erin stuurt per lead kanaal)...

Of ik je hiermee help......

Harm

Edit: en ik gooi de hook door een Kitty Hawk speaker, 4 keer 25 watts greenbacks.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harm Bekijk bericht
    ......
    Of ik je hiermee help......
    .....
    Edit: en ik gooi de hook door een Kitty Hawk speaker, 4 keer 25 watts greenbacks.
    Zeker help je me hiermee (van de wal in de sloot ).

Ik ben ook van plan m'n 1960AX weer volledig met greenbacks te vullen, zijn nu 2 x Greenbacks en 2 x G12T-75, niet verkeerd, maar een beetje "fizzy".
    Clean klinkt het wel heel goed.

Senior Member

Amp !

De foto is niet veel soeps, maar 't is in ieder geval wat.

Voordat ik een filmpje maak en post wil ik de amp eerst wat beter leren kennen, ik moet eigenlijk opnieuw leren gitaarspelen, slordig spelen is er niet meer bij, alles hoor je, zou dat nu van dat "point to point" komen?
    Het is wel een erg lekkere amp hoor, tjemig, het clean is echt geweldig, 2 schakelbare, zeer bruikbare clean sounds, super!

Senior Member

Standaard

HA HA HA komt niet door point to point maar omdat je alles hoort

En omdat de amp weinig vergevings gezind is

Senior Member

Smile

HA HA HA ... Maar waar komt dat dan door?

Standaard

MM componenten en andere kwaliteits componenten + eigenlijk alles zorgen daarvoor PTP zal dat verschil niet maken

Senior Member

Standaard

Hmmm, MM en overige kwaliteits componenten heeft zeker invloed vermoed ik, maar PTP niet?
    Wat heeft PTP dan voor meerwaarde?

Edit: ff wikipedia erbij geroepen:
    prevents foreign objects which may alter the electrical characteristics of the circuits and interfere with proper operation (such as by causing short circuits or altering electromagnetic fields)
    't Is niet het volledige verhaal, dus ik zou het een beetje uit z'n context kunnen hebben gehaald.
    Laatst gewijzigd door Henri H; 22 oktober 2009 om 00:02

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten