Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 34 EersteEerste ... 789101119 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 335
    Ontoerekeningsvatbaar

Standaard

Groot nieuws...
    Nieuw portret Da Vinci ontdekt door vingerafdruk
    Met behulp van een vingerafdruk is er onlangs nieuw werk van de Italiaanse Renaissancekunstenaar Leonardo Da Vinci ontdekt. Het gaat om een schilderij van een vrouw dat in 1998 opdook op een veiling van Christie's in New York. Het werk stond in de catalogus aangeduid als: 'Duitse school uit het begin van de 19e eeuw'. Het werd verkocht voor 19.000 dollar (12.840 euro). Inmiddels zijn steeds meer deskundigen het erover eens: het is een echte Da Vinci met een waarde van meer dan 100 miljoen euro, meldt Times Online dinsdag 13 oktober. Recent onderzoek met behulp van infraroodstraling naar de techniek van de schilder ondersteunt de conclusie. Maar de doorslag gaf de bestudering van een vingerafdruk op de linker bovenhoek van het schilderij. Die afdruk komt namelijk overeen met een vingerafdruk die is aangetroffen op een schilderij van de meester in het Vaticaan. Aangezien het om vroeg werk van Da Vinci ging, toen hij nog geen assistenten had, is het aannemelijk dat de vingerafdruk van de meester zelf is. Het zou overigens gaan om het topje van de middelvinger of de wijsvinger van Da Vinci.
    Wat de internationale pers niet vermeldt is wat er op de achterkant van het ontdekte schilderij staat. Dit wordt angstig verborgen gehouden, zodat Dan Brown er een nieuwe complottheorie over kan schrijven. Toch is het onderschept en nu op gitaarnet... Het definitieve bewijs dat de oudste gitaar ter wereld (de Belchior Dias 1581) ontworpen is door niemand minder dan Leonardo da Vinci...
    "Hij die werkt met zijn handen is een arbeider.
    Hij die werkt met zijn handen en hoofd is een ambachtsman.
    Hij die werkt met zijn handen, hoofd en hart is een kunstenaar."

Franciscus van Assisi
    Het boek "Making Masonite Guitars"
    Blog --> "The Dutch Luthier"

www.javaca.eu

Standaard

Zouden er ook P-bass plannen te vinden zijn mét neck en kop op het plan? Vooral zo'n oude met 1 pup en tele kop lijkt me wel leuk.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knarf Bekijk bericht
    Zouden er ook P-bass plannen te vinden zijn mét neck en kop op het plan? Vooral zo'n oude met 1 pup en tele kop lijkt me wel leuk.
    Ik heb daar lang naar gezocht (naar de tele bass plannen) maar ik heb niet veel gevonden. Ik heb wel een pdf van een telebass-neck gevonden maar die is voor mijn (cnc) doeleinden niet strak genoeg. Ik kan je die wel mailen. Ik ben een tijdje terug begonnen om hem dus maar zelf helemaal te tekenen/uit te zoeken (inclusief die afwijkende slagplaat). Door andere zaken is dat even stil komen te liggen maar ik maak hem nog wel een keertje af.

Zoiets bedoel je denk ik:

of deze variant :

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Javaca Bekijk bericht
    Groot nieuws...
    Wat de internationale pers niet vermeldt is wat er op de achterkant van het ontdekte schilderij staat. Dit wordt angstig verborgen gehouden, zodat Dan Brown er een nieuwe complottheorie over kan schrijven. Toch is het onderschept en nu op gitaarnet... Het definitieve bewijs dat de oudste gitaar ter wereld (de Belchior Dias 1581) ontworpen is door niemand minder dan Leonardo da Vinci...
    Is dit nou echt zo of een sterk vermoeden? Vind ik wel straf anders! Spelen we hier allemaal op nazaten van een uitvinding van de Leo!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cocobolo Bekijk bericht
    Ik heb daar lang naar gezocht (naar de tele bass plannen) maar ik heb niet veel gevonden. Ik heb wel een pdf van een telebass-neck gevonden maar die is voor mijn (cnc) doeleinden niet strak genoeg. Ik kan je die wel mailen. Ik ben een tijdje terug begonnen om hem dus maar zelf helemaal te tekenen/uit te zoeken (inclusief die afwijkende slagplaat). Door andere zaken is dat even stil komen te liggen maar ik maak hem nog wel een keertje af.

Zoiets bedoel je denk ik:

of deze variant :
    Dit is 'm inderdaad! Hoewel ik de versie met kleine single coil pup (niet gesplit) wel koeler vind. Knap ding!

Je hebt PM!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knarf Bekijk bericht
    Is dit nou echt zo of een sterk vermoeden? Vind ik wel straf anders! Spelen we hier allemaal op nazaten van een uitvinding van de Leo!
    Ik wist het!
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Javaca Bekijk bericht
    Groot nieuws...
    [/IMG]http://i18.photobucket.com/albums/b109/Javaca2/DSC08088.jpg[/IMG]
    Ik twijfelde wel even, heel leuk!

Senior Member

Standaard

geen echte plannen, maar wel handig voor mensen die met vector bestanden kunnen werken (illustrator, eps ...)

http://airopia.org/music/6-free-vector-guitar-graphics

Standaard

Ik ben nog op zoek naar een prs mccarty blue print.
    Wel heb ik al wat bruikbare dwg's gevonden met voor aanzichten er in.

Wat ik heel graag zou willen hebben is een doorsnede, waar op je de nek angle, top en body dikte kan zien enz.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten