Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 864 van 1214 EersteEerste ... 364764814854862863864865866874914964 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 8.631 t/m 8.640 van 12136
    Senior Member

Standaard

@ Hugo123: ik heb daar niet echt veel last van, qua bass... zodra ik hem aantrap rond hij mijn geluid wel mooi vol en warm af, precies zoals ik mijn sologeluid wil hebben... het zal dan ook wel een kwestie van smaak zijn???

@Hallie: ik heb de danelectro gekocht omdat andere forumleden hem mij hebben aangeraden. ik speel er nu ong. een weekje mee, en ik kan nu al wel voorzichtig zeggen dat het een van de betere chorussen is die ik ooit gehad of gehoord heb. ook de diverse geluiden die je er uit kan halen bevallen mij wel...qua prijs kan je al helemaal niet klagen, dus het is de gok zeker waard!!!

groet!
    hier!!! heb je mijn handtekening.......

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ACSlater Bekijk bericht
    Wat voor kist is dit precies? Ik zoek nog één maar ik heb de pech dat mijn Line6 M13 nogal diep is en daardoor niet in een showmastercase past.
    Dat is een Rockcase.
    Zie bv: http://www.thomann.de/lu/rockcase_rc23010a.htm
    Rock on amigos!

Senior Member

Standaard

Oké, ik zal eens kijken hoeveel ruimte ik precies nodig heb want ik wil naast de M13, nog twee Boss FV500's, Korg Pitchblack, Marshall footswitch, Relay G30 ontvanger en eventueel mijn MXR 10b EQ erin kwijt en uiteraard ook een stekkerblok.
    Vote for Pedro!

Standaard

Dit heb ik vandaag in elkaar geknutseld:

Benodigde materialen?
    -2 meter aluminium hoekprofiel
    -8 schroefjes en bijhorende boutjes (M6)

Ik was al langer op zoek naar een ontwerp voor een compact pedalboard (de vorige had ik gemaakt uit een plank met klittenband en was veel te log) en toen zag ik de Pedaltrain. Hierop heb ik dus ook dit ontwerp gebaseerd.

Hij is ongeveer even groot als de Pedaltrain (de kleinste variant); 30cm x 35cm. Met deze afmeting heb ik plaats voor 6 à 8 pedalen.
    Ik heb er zelf maar 3 nodig + een (homemade) footswitch, dus ik heb ruimte zat voor als ik in de toekomst nog iets zou willen toevoegen.

Alles zit, zoals te zien, stevig in elkaar met bouten en is oerdegelijk. Het geheel is ook vederlicht en erg compact. Onderin is veel ruimte voorzien voor kabels en eventuele stroomvoorziening.

Het is hier van groot belang dat alle hoeken perfect recht worden gezaagd (ik heb er echt millimeterwerk van gemaakt ); op die manier blijft het geheel perfect spelingsvrij.

Al bij al ben ik er al dik tevreden over dus.

Standaard

Ziet er goed uit!
    Je kan eventueel, om scharen tegen te gaan, nog een paar kleine zelftappers erbij zetten in elke hoek.

Wellicht wil je hem nog schuin maken, of de hoekprofielen die overdwars gaan nog wat uitslijpen? Anders kan je geen kabels onderlangs laten gaan.

Standaard

Bedankt!
    Ik ga inderdaad het geheel nog wat schuiner zetten en ga ook wat geultjes in de onderkant slijpen, zodat de kabels netjes weg te werken zijn.
    De volgende stap is nu een geschikte voeding te vinden. Het liefst een heel compact dingetje dat vast te schroeven is aan de onderkant. Heeft iemand misschien een aanrader?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sanderltd Bekijk bericht
    Bedankt!
    Ik ga inderdaad het geheel nog wat schuiner zetten en ga ook wat geultjes in de onderkant slijpen, zodat de kabels netjes weg te werken zijn.
    De volgende stap is nu een geschikte voeding te vinden. Het liefst een heel compact dingetje dat vast te schroeven is aan de onderkant. Heeft iemand misschien een aanrader?
    Voedings FAQ

Senior Member

Standaard

@sanderltd

Fantastisch! Hoe simpel kan het eigenlijk zijn? Heel degelijk, lichtgewicht en toch niet zwaar!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Voedings FAQ
    Ik zou me moeten schamen; op andere fora ben ik meestal degene die newbies verwijst naar de FAQ's. Ik zal er eens een kijkje nemen!

@Marshallover; bedankt. Ik wilde met dit bouwsel inderdaad niets te ingewikkeld maken. Ik heb uit papier eerst een modelletje op de helft van de afmetingen gemaakt en zo heb ik bepaald hoe ik best alle stukken in elkaar zou kunnen passen.

Senior Member

Standaard

Ik vind 't wel vet!

Kan me voorstellen dat alu. profielen in verhouding tot hout wel wat prijzig is. Maar alsnog een stuk goed koper dan al die kant en klaar pedalboarden en een stuk minder huften natuurlijk.

Zoals nielsje zegt, heb je nog geen last van scharen? Het oogt alsof je deze vrijheidsgraad (rotatie) nog niet hebt onderdrukt.

Veel plezier ermee.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten