Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 36 van 36

Standaard

ik heb de pod xt pro(uitgebreid met alle modelpacks), en als preamp op een buizeneindtrap klinkt ie echt niet verkeerd, sterker nog: best wel vet.
    ik gebruik em voor opnames en als backup, maar het veraste me enorm toen ik em voor de eerste keer op me'n poweramp aansloot,. ik geloof dat die arjen lucassen dat ding ook gebruikt op het podium.

Super Moderator

Standaard

de pod pro is 10 jaar oud en de pod xt pro 5 jaar. De nieuwste is pod x3 pro, dat weet je toch? Gezien je topic zou ik voor de pro xt pro gaan omdat deze een scherm heeft met tekst erin dat makkelijker programmeert en usb heeft. De pod xt is 16 bits en de pod x3 is 24 bits. De podx3 is dual (links en rechts andere amp simulaties).
    Vriendelijke groet,

Senior Member

Standaard

Zo, anders halen we even oude topics op...

inmiddels heb ik 2 pod pros gehad, de laatste zo'n 3 jaar geleden verkocht en tegenwoordig heb ik nog een xt pro in mn studio rack hangen voor opnames, misschien dat ik die nog ga vervangen voor de x3....
    "Ik ben nou eenmaal dol op ouwe troep, ik ben gitarist...."

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ieme Bekijk bericht
    Zo, anders halen we even oude topics op...

inmiddels heb ik 2 pod pros gehad, de laatste zo'n 3 jaar geleden verkocht en tegenwoordig heb ik nog een xt pro in mn studio rack hangen voor opnames, misschien dat ik die nog ga vervangen voor de x3....
    Hehe 'tis idd wel een erg oud topic. Maar zoals je ziet is de eerste nieuwe post wel relevant: namelijk een vraag over modellers. Of men daar nou een nieuw topic over aanmaakt of een oud topic mee omhoog schopt, maakt dan niet zoveel uit toch?

@Walberg: zou je een preamp willen modellen? Waarom zou je dat willen doen als je een buizenversterker hebt?!
    En áls je een voorversterker modelleert gebruik je alleen de eindversterker en dat klinkt prima (zelfs beter) met modelling dan een transistor eindversterker.

Super Moderator

Standaard

Smaken verschillen en bijna iedere gitarist doet het weer anders maar een modeler is gewoon een stuk techniek dat al een tijd met succes wordt gebruikt. Er is geen reden om aan te nemen dat modelers speciale moeite hebben met "buizen". Mensen met zeer goede oren en studio's gebruiken meestal geen modelers.

Los van de discussie wel of geen buizen: een modeler is zo ontworpen dat hij het gedrag van de effecten, pre amp, eindversterkers en de speaker simuleert. Het enige dat je nodig hebt is een versterker die het signaal uitversterkt. Een buizenversterker die nog weer gaat kleuren is juist niet de bedoeling. In principe kun je het modeler signaal opvatten als een CD speler van een DJ.
    Vriendelijke groet,

Senior Member

Standaard

Mijn ervaring is dat een buizeneindtrap met gitaarspeakers de modeler juist meer laat knallen en de steriliteit er wat uithaalt. Je moet dan natuurlijk wel de speakersimulatie in de modeler uitzetten. Maar met een buizeneindtrap drukt het geluid gewoon lekkerder imo.

Maar goed, ieder het zijne.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten