Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 36 van 36
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjoerd5 Bekijk bericht
    Er staan weer een paar klappers op, maar ook wat mindere songs.
    Net als op Black Holes eigenlijk, maar daar staan nog genoeg (net als op deze) instant classics op
    zodat de plaat alsnog van een adembenemend niveau is.

Het oudere werk ken ik nog niet zo goed, maar daar ga ik ook eens goed naar luisteren.
    Dit is iig weer een goeie plaat.
    DE plaat van 2009?

btw, ik vind Muse op een koptelefoon sowieso heel slecht werken.
    Idd heel irritant op een koptelefoon... werkt heel slecht hoe je exact het orkest kunt horen en verschillende gitaar en bas partijen in stereo.

tjonge jonge toch, luisteren jullie op een behringer koptelefoon met een waarde van -500 euro of zo.

Snap dr niks meer van.

Senior Member

Standaard

Kvind het allemaal toch wat te soft en orchestraal.
    Er staan een paar juweeltjes op (Undisclosed desires, Resistance, Unnatural selection) maar ik mis verder echt de dikke riffs en de 'raarheid' als het ware.
    Doe mij maar Origin en Absolution.

(Overigens vind ik de plaat voor een muse plaat middelmatig, maar in vergelijking met andere bands is het alsnog geweldig)

Senior Member

Standaard

Exact met hierboven. Op zich vind ik het een goed album waar ik graag naar luister, maar ik mis toch wel de rauwheid van bijv. Origin of Symmetry en Absolution. Guiding Light vind ik bijvoorbeeld echt te soft...

Bl44t44p
    Guest

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steeff Bekijk bericht
    Guiding Light vind ik bijvoorbeeld echt te soft...
    Maar zulke nummers stonden op voorgaande albums toch net zo goed? Invincible/Soldier's Poem op BHAR, Falling Away With You/Endlessly/Ruled by Secrecy op Absolution, Screenager/Megalomania op OoS en Falling Down/Unintended op Showbiz...

Senior Member

Standaard

Invincible en Soldier's Poem: waren niet mijn favo nummers ook vond ik de zwakste van Black Holes.

Maar ik had ook orchestraal moeten toevoegen. Daarnaast: al de nummers die je verder noemt zijn een rustige afwisseling / intermezzo tussen -over het algemeen- ruigere nummers. Doordat de rest van de cd rauwer was, is dat een fijne afwisseling. Op Resistance staan over het algemeen rustigere, minder rauwe nummers, waardoor Guiding Light 'te' soft wordt voor mij.

Tevens moet ik zeggen dat een aantal van de nummers die je noemt weliswaar rustig/langzaam zijn, maar dan hoeft het nog niet 'soft' te zijn. Bijvoorbeeld Ruled by Secrecy (wat ik echt een geweldig nummer vind) vind ik toch echt niet soft.. het draagt juist een hele zwaarmoedige sfeer. Ook bijv. megalomania heeft een wat trager ritme, maar het valt niet onder wat ik 'soft' noem met zn rauwe gehalte (ik noem er maar wat hoor).

Maar verder heb je gelijk: er zijn inderdaad op elk album wel rustigere en/of softere nummers geweest. Toch bevalt Guiding Light mij minder dan de rest. Ook The Resistance heeft wel enkele ruigere nummers, met name Natural Selection en MK Ultra.

(De cd staat gewoon in mn kast hoor en nogmaals: ik luister met veel plezier ernaar; daar gaat het verder niet om. Het gaat meer om de discussie zegmaar)

Bl44t44p
    Guest

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steeff Bekijk bericht
    Maar ik had ook orchestraal moeten toevoegen. Daarnaast: al de nummers die je verder noemt zijn een rustige afwisseling / intermezzo tussen -over het algemeen- ruigere nummers. Doordat de rest van de cd rauwer was, is dat een fijne afwisseling. Op Resistance staan over het algemeen rustigere, minder rauwe nummers, waardoor Guiding Light 'te' soft wordt voor mij.
    Daar ben ik het ook helemaal met je eens hoor De hele feeling van de plaat is inderdaad wat softer, maar ik vind dat eigenlijk helemaal niet zo heel erg, voor mij blijft het even geniaal en lekker Muse

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten