Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 63 van 81 EersteEerste ... 1353616263646573 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 621 t/m 630 van 801

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ritch Bekijk bericht
    Ik vraag alleen maar 1 minuut van je leven.
    start de tijd!

Een delay werkt het beste aan het einde van je keten, althans, dat is afhankelijk van je smaak natuurlijk. Waarschijnlijk wil je eerste je signaal 'vormen' (drive, vibe, compressor) en daarna dit signaal laten echoën. Haal je de delay naar voren in je signaal keten, dan wordt het gewoon een brei.

Of jij je delay liever voor je amp hebt staan, of in de effect-loop, is gewoon smaak. Ik heb niet zoveel ervaring met de DD-20 dat ik daar een advies voor kan geven. Moet je dus even proberen.
    Wel zou ik, mocht je stereo outputs gebruiken, je tuner vóór je delay zetten. Op het moment dat je namelijk stemt, is dan alles stil. Heb je je tuner ná de delay, op kanaal 1 van het stereo kanaal, dan is je dry signal wel stil, maar hoor je nog lekker je stemgedrag delayen..

stop de tijd!

Het is niet dat ik het niet wil uitleggen, maar dit soort dingen staan daarin gewoon uitgelegd, omdat de vraag vaker langs komt..

Senior Member

Thumbs up

Okay, desalniettemin bedankt!
    TE KOOP: KOCH MULTITONE 50W (+FLIGHTCASE met logo) E850 | RMC3 wahwah G. Teese E200 | GIBSON RD CUSTOM uit '78. zie marktplaats of PM VOOR MEER INFO.

Senior Member

Standaard

Na een aantal onderwerpen te hebben gelezen waaronder ook de faq. Zou ik graag willen weten of de volgorde zoals ik hem nu op papier heb staan ook een goed uitgangspunt is of dat er een betere is.

Even een stukje over het tot stand komen van mijn pedalboard, tot op heden heb ik altijd gebruik gemaakt van een Intellifex Ltd. icm een Mesa Boogie tri-axis en class 2:90.

Aangezien ik niet meer in een band speel ben ik op zoek gegaan naar een paar leuke speeltjes voor thuis gebruik dit icm een financiele meevaller heeft mij doen besluiten de volgende pedalen aan te kopen:

Trem vibe:
    Lovepedal - Pickle Vibe
    Phaser:
    MXR - Phase 90 (script-reissue)
    Fuzz:
    Analogman - Sunface
    Plum Crazy - Fuzzy Lady
    Overdrive:
    Luther - overdrive (GMD)
    Analogman - KOT v4 (2x high gain)
    Delay:
    MXR - Carbon Copy
    Reverb:
    Malekko - Spring Chicken
    Wah:
    Vox V847
    Compressor:
    Barber - Tonepress

De volgorde welke ik nu op het oog heb ziet er als volgt uit:
    Het blauwe pedaal is een Lehle 1@3:
    Laatst gewijzigd door speedmusic; 4 oktober 2009 om 11:19

Standaard

Ik zou zowieso de Tone Press meteen na je gitaar zetten...dus voor de Lehle.

Senior Member

Standaard

Volgens faq MOET de compressor na de Wah, dit zou dan betekenen dat ik beide pedalen helemaal vooraan moet zetten?
    Waarom zou je iets voor de Lehle zetten? Dit is een true bypass switcher.

Ik dacht ergens te hebben gelezen dat de voorkeursplaatsing van een wah aan het einde van je keten is, maar dat zal ik wel verkeerd hebben
    Laatst gewijzigd door speedmusic; 4 oktober 2009 om 12:16 Reden: voortschrijdend inzicht

Standaard

Niets 'MOET', maar ik vind je voorkeur wel bijzonder...
    Maar, als jij dat fijn vindt klinken, wie zijn wij dan?

Senior Member

Standaard

Hoi Nielsje, hoe bedoel je mijn voorkeur?
    Zoals ik al schrijf in mijn vorige post heb ik de pedalen nog niet, ze zijn onderweg.
    Dus ik heb nog geen pedalen en al helemaal geen voorkeur, wel ben ik op zoek naar het meest ideale startpunt om mijn pedalen in volgorde te plaatsen.
    Vanuit dat startpunt zal ik zeker mijn eigen voorkeuren gaan uitzoeken.

Comfartably Daniel laat zijn mening horen en ik zou graag zijn motivatie weten, zeker omdat ik niet begrijp waarom je iets voor de Lehle zou plaatsen. Dus ik zou graag zijn motivatie weten, daar steek ik weer wat van op.
    Met name omdat deze niet overeenkomt met de FAQ, aangezien de faq als sticky is neergezet ga ik er vanuit dat het toch een soort richtlijn is, vandaar dat ik het woord MOET gebruik. (niet omdat het mijn eigen mening is want die heb ik in deze nog niet)
    Laatst gewijzigd door speedmusic; 4 oktober 2009 om 20:26

Senior Member

Standaard

... ik vind je volgorde eigenlijk prima zo. Het enige nadeel KAN ZIJN dat als je de Lehle alles laat bypassen, je geen buffer in je signaal hebt. En als je dan ook nog eens lange snoeren gebruikt, KAN (!) het zo zijn dat je wat toonverlies hebt.

Ikzelf heb een lange tijd met exact dezelfde manier gewerkt: Lehle 3@1 en alle pedalen in de loop. Dat was heerlijk met "1 druk op de knop" alles aan of uit zetten. Lekker hoor!
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Zo dacht ik er ook over als eerste opzet, maar ja ik ben op het gebied van pedalen nog een echte leek, dus kan mij voorstellen dat een andere opstelling de voorkeur heeft.

Senior Member

Standaard

volgorde vind ik op zich prima, als je maar weet waarom je de Wah en de Comp op DIE plek (achteraan de keten) zet..!
    de delay en reverb zou ik wel als laatste in je keten zetten..
    een comp (maar dat staat ook in de sticky) is een multi-inzetbaar geval, maar kan heel anders reageren als je 'm a) na je gitaar, b) achter je drives c) achteraan je keten, zet...

om de zoveel maanden zet ik mijn wah ook achter m'n drives en modulaties (ik zou hem eigenlijk wel VOOR m'n delay en reverb zetten..), maar ik vind het dan altijd te veel 'over the top'..ik vind 'n wah vooraan (na tuner en phaser) toch nog altijd 't fijnst voor mijn setup...

ik vind m'n wah VOOR de drives, met de ingebouwde gainboost, lekker om te laten oversturen door m'n boost en drive..
    maar als ik het geluid van boost en drive, nog meer boost met mijn wah, ACHTER de pedalen, dan vind ik het weer te viezig klinken..
    zonder gainboost kan het prima, maar ik vind de wah-filter dan te uitgesproken..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door speedmusic Bekijk bericht
    Na een aantal onderwerpen te hebben gelezen waaronder ook de faq. Zou ik graag willen weten of de volgorde zoals ik hem nu op papier heb staan ook een goed uitgangspunt is of dat er een betere is.

Even een stukje over het tot stand komen van mijn pedalboard, tot op heden heb ik altijd gebruik gemaakt van een Intellifex Ltd. icm een Mesa Boogie tri-axis en class 2:90.

Aangezien ik niet meer in een band speel ben ik op zoek gegaan naar een paar leuke speeltjes voor thuis gebruik dit icm een financiele meevaller heeft mij doen besluiten de volgende pedalen aan te kopen:

Trem vibe:
    Lovepedal - Pickle Vibe
    Phaser:
    MXR - Phase 90 (script-reissue)
    Fuzz:
    Analogman - Sunface
    Plum Crazy - Fuzzy Lady
    Overdrive:
    Luther - overdrive (GMD)
    Analogman - KOT v4 (2x high gain)
    Delay:
    MXR - Carbon Copy
    Reverb:
    Malekko - Spring Chicken
    Wah:
    Vox V847
    Compressor:
    Barber - Tonepress

De volgorde welke ik nu op het oog heb ziet er als volgt uit:
    Het blauwe pedaal is een Lehle 1@3:
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten