Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 29 van 37 EersteEerste ... 192728293031 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 281 t/m 290 van 369

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Les Paul R8 Bekijk bericht
    Mensen die niet een conclusie trekken op basis van 1 meting, die je nog niet eens zelf uitgevoerd hebt. Het is uitermate kortzichtig 1 zo'n testje meteen als waarheid voor alle Chinese vs echte Gibsons te zien.

Mijn conlusie is dat niet elke Chinese kopie een cheapass gitaartje is dat voor elke Gibson onderdoet. Over percentages laat ik me niet uit, dat kan ook niet na 2 (!) testjes door deze topic starter. Het zegt zeker niet alles, maar wel iets. Als het verschil duidelijk in het nadeel van de nepperd zou zijn geweest, dan zou er ook dezelfde conclusies worden getrokken, maar dan andersom..
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

Les Paul R8
    Guest

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666 Bekijk bericht
    Mijn conlusie is dat niet elke Chinese kopie een cheapass gitaartje is dat voor elke Gibson onderdoet. Over percentages laat ik me niet uit, dat kan ook niet na 2 (!) testjes door deze topic starter. Het zegt zeker niet alles, maar wel iets. Als het verschil duidelijk in het nadeel van de nepperd zou zijn geweest, dan zou er ook dezelfde conclusies worden getrokken, maar dan andersom..
    Blijft een kortzichtige conclusie, zolang je de gitaren niet eens in je handen gehad hebt. Ook als het verschil groter geweest was, was het een kortzichtige conclusie geweest.
    Een gitaaropname zegt nog maar weinig over de kwaliteit van het instrument zelf. Zie mijn eerdere post over harmonischen....

Standaard

Hoe zit het eigenlijk met de gebruikte materialen bij die kopieën, worden de juiste voorgeschreven materialen en stoffen (voor bij het solderen van de potmeters (??) gebruikt) ?

Dus niet dat er kankerverwekkende stoffen kunnen worden gebruikt want dit is toch ook een risico?!
    it's better to burn out than to fade away

Standaard

Blijft een kortzichtige conclusie, zolang je de gitaren niet eens in je handen gehad hebt. Ook als het verschil groter geweest was, was het een kortzichtige conclusie geweest.
    Een gitaaropname zegt nog maar weinig over de kwaliteit van het instrument zelf. Zie mijn eerdere post over harmonischen....
    Ik zei al eerder, hij heeft niet alleen samples gepost, maar ook zijn eigen ervaring zo met het oor uit de amp en zijn ervaring over de feel van de gitaar.

Les Paul R8
    Guest

Standaard

Ik zei al eerder, hij heeft niet alleen samples gepost, maar ook zijn eigen ervaring zo met het oor uit de amp en zijn ervaring over de feel van de gitaar.
    Grappig....als het je zo uitkomt, geloof je zijn ervaring wel en ga je daar eindeloos op door. Ik heb ook ervaring met een paar kopietjes en daar ga je steeds tegen in. Ik heb een Chinese Slash Les Paul geprobeerd en die was echt te erg voor woorden. Je bent vooral aan het goedpraten waarom je geen echte Gibson kan/wil kopen. Of je hebt gewoon een slecht gehoor.....

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht

eindconclusie

Ok Jongens komt tie dan.

A en AA is de echte Les Paul, en B plus BB is de imitatie chinees.

Veel hadden het goed bij opname A, maar veel hadden het fout bij opname BB
    Conclusie lijkt mij dat ze behoorlijk het zelfde klinken.

De uiterlijk verschillen mogen duidelijk zijn. En ook hier blijkt uit dat aardig wat mensen het verschil niet kunnen zien.
    En het trustrodplaatje van de echte gaat inderdaad een klein stukje over de inlay.
    Verder is een echte Gibson ook niet altijd perfect qua afwerking.. vreemd genoeg.

Om een aantal vragen te beantwoorden :
    Het spelen op deze zwarte chinees kan zonder meer vergeleken worden met de echte. Qua feel nauwelijks verschil, misschien zelfs iets in het voordeel van de chinees.

Ook volledig clean maakt het weinig uit, zou ook gek zijn dat je alleen een gibson zou kunnen beoordelen cq herkennen alleen clean.

Nadelen van de gitaar waren de afstelling en de frets.
    Er is op te spelen wanneer je hem zo krijgt, maar de gitaar wordt pas optimaal na het vlakken van de frets, en dan uiteraard met name de aktie die dan veel beter wordt.
    Het afstellen van de brug is verder prima en de gitaar ontstemt niet meer dan een een andere.
    Topkam is gemaakt van goed materiaal, dus niet van plastiek

Nu is dat vlakken voor mij verder geen probleem, 2 tot 3 uurtjes werk en de hals is perfect.
    De trustrods werken perfect en de halzen op zich zijn ook perfect.

Ik heb hier ook een Fender uit china, daar kan ik kort over zijn, een drama een groot drama.
    Daar is niet meer mee te beginnen. Alleen geschikt voor aan de muur

Waar ze vandaan komen geen idee. ??
    Volgens die chinees komen ze uit verschillende fabrieken. Ik denk dat dat klopt, want er zitten onderling nogal wat verschillen in. Met name de trustrod en de elementen verschillen.
    Ook de lakken zijn niet het zelfde. Ik denk zelfs dat de `54 imitatie nitrolak heeft, dat moet ik nog testen
    De afwerking van alle gitaren is wel gewoon goed te noemen.

Het blijft een riscio denk ik om ze te bestellen. Reken een aardig bedrag erbij voor de afstelbeurt, en garantie kennen ze niet in china
    En wees bewust van het feit dat de douane ze achter kan houden.
    Voor mij was het bestellen een èènmalig experiment voornamelijk gebaseerd op nieuwsgierigheid, van hoe die gitaren zouden zijn.

Verder moet iedereen maar doen wat ze leuk vinden.
    zo jongens, nog maar een keer dan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nickofzo Bekijk bericht
    ik zou wel een linkshandige versterker kopen

Standaard

Grappig....als het je zo uitkomt, geloof je zijn ervaring wel en ga je daar eindeloos op door. Ik heb ook ervaring met een paar kopietjes en daar ga je steeds tegen in. Ik heb een Chinese Slash Les Paul geprobeerd en die was echt te erg voor woorden. Je bent vooral aan het goedpraten waarom je geen echte Gibson kan/wil kopen. Of je hebt gewoon een slecht gehoor.....
    Nah, ik ben nergens op uit. Ik ga er alleen vanuit dat iemand die zo speelt als de TS wel weet waar hij over praat. Als hij een bagger soundje had laten horen en het was de Chinees had ik gewoon gezegd dat ik het niks vond. Dat ik er eindeloos op doorga is omdat niet iedereen gelezen heeft dat hij ook over een buizenamp heeft getest en ook heeft geschreven dat hij de sound en feel ook beoordeeld heeft rechtstreeks uit de amp.
    Laatst gewijzigd door Ibanez666; 30 september 2009 om 17:04

Senior Member

Standaard

verschil in klank: duidelijk dat het kort bij mekaar ligt. Je kan dan wel gaan mierenneuken over verschillen, feit is dat die in bandcontext, zekèr live met PA, volstrekt wegvallen. Wat er overblijft is subjectief gevoel van mojo dat je hebt bij een "echte" enz...

Desalnietemin: het copiëren van gitaren, met name vooral het ontwerp, vind ik ongeoorloofd . het gebruik van een bekend logo icm copie van een ontwerp komt wat mij betreft overeen met vervalsing toutcourt;

ik ontwerp en bouw zelf gitaren en ik zou er hoegenaamd niet mee kunnen lachen mocht iemand zonder toelating een Guttlin bouwen. En dit ondanks het feit dat het zeer goed mogelijk is dat iemand anders een betere Guttlin kan bouwen dan ik zelf.
    Een gitaar ontwerpen, in de markt zetten, imago bouwen enz... kost zeer veel energie. Die Chinese copycats moeten geen miljoenen dollars aan de kant houden voor overhead kosten, publiciteit enz... Gibson wel.

Dat Gibson een groot bedrijf is en de kosten van ontwikkeling van een LP ondertussen wel zijn afgeschreven is helemaal geen argument om copies toe te laten. Da's zowat hetzelfde als een kruimeldiefstal in een grootwarenhuis goedkeuren.

soit, juz my 2 cents

Les Paul R8
    Guest

Standaard

Nah, ik ben nergens op uit. Ik ga er alleen vanuit dat iemand die zo speelt als de TS wel weet waar hij over praat. Als hij een bagger soundje had laten horen en het was de Chinees had ik gewoon gezegd dat ik het niks vond. Dat ik er eindeloos op doorga is omdat niet iedereen gelezen heeft dat hij ook over een buizentest heeft getest en ook heeft geschreven dat hij de sound en feel ook beoordeeld heeft rechtstreeks uit de amp.
    Het blijft uitleggen zoals het je uit komt. Ik had toevallig vandaag een jazzgitarist op bezoek. Speelde de sterren van de hemel. Maar wist echt helemaal niets van gitaren.
    Verder is de test uitgevoerd door iemand die je helemaal niet kent. Als Tristan of Michael AE dezelfde test en hetzelfde oordeel geven, dan wordt het voor mij wat waard. Maar ja....sommige mensen geloven alles wat ze lezen....al dat ze uitkomt.....

Member

Standaard

Ervaringen van TS zijn uitsluitend positief over zijn Chinees is ook prima.
    Maar ik hoor zijn chinees dan toch liever persoonlijk.

Het verschil zit trouwens in de hals en body, de chinees die ik hier regelmatig zie heeft een body van basswood en een maple hals. de brug lijkt een epiphone en de elementen staat ook Epiphone op (ook dat zegt niets trouwens). De stemschroeven zien eruit als grovers alleen werken niet zo.
    Als deze kwaliteiten ook geld voor het fretwerk dan heb je een serieus probleem.

Mijn eindconclusie is dan hoewel de opnames goed klinken het geen serieus alternatief is ALS je een Les Paul-achtig model zoekt. Misschien dat met een goedkopere Tokai of een Epiphone versie je geld wellicht beter besteed is.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten