Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 369

Threaded View

Senior Member

Standaard Gibson.. Echt versus Nep

Nou jongens zeg het maar
    Ik heb twee opnames gemaakt. Eèn met een echte custom uit 1990, en èèn met een chinese nepper.

Opnames gemaakt met een Gt-10. Alleen een preampje met een beetje galm
    Beide opnames gemaakt met het halselement, en de potmeters volgas

Wat info over de gitaren:
    Echte weegt 4,6 kilo
    Nepper 4,2 kilo
    Output van de beide gitaren op het halselement rond de 7 kOhm
    Elementen van de nepper zijn van Epiphone .
    Wat verder nog opvalt is dat de trustrod een bout heeft net als de Gibson, dus geen imbusbout.

Het gaat mij er niet om , om iemand van wat dan ook te overtuigen.
    Maar ik luister objectief, heb verder niets met Gibson`s, en het gaat mij erom hoe klinkt het, hoe speelt het.
    En of nu wel of niet een schroefje op de goeie plek zit, zal mij een zorg zijn.

Dus ik hoop dat de kenners ook hun mening geven.
    Wel graag een onderbouwing van je mening, want het zijn maar twee samples, dus de kans dat je het goed raad is zowiezo 50 procent
    Ik zal later zeggen welke opname met wat gespeeld is.

http://www.soundclick.com/bands/defa...songID=8151798

http://www.soundclick.com/bands/defa...songID=8151799

Deze twee AA en BB zijn gespeeld over een Princeton buizen versterker, wegens twijfel over de GT-10

http://www.soundclick.com/bands/defa...songID=8152719

http://www.soundclick.com/bands/defa...songID=8152722

En een fototje van beide gitaren

Edit: eindconclusie

Ok Jongens komt tie dan.

A en AA is de echte Les Paul, en B plus BB is de imitatie chinees.

Veel hadden het goed bij opname A, maar veel hadden het fout bij opname BB
    Conclusie lijkt mij dat ze behoorlijk het zelfde klinken.

De uiterlijk verschillen mogen duidelijk zijn. En ook hier blijkt uit dat aardig wat mensen het verschil niet kunnen zien.
    En het trustrodplaatje van de echte gaat inderdaad een klein stukje over de inlay.
    Verder is een echte Gibson ook niet altijd perfect qua afwerking.. vreemd genoeg.

Om een aantal vragen te beantwoorden :
    Het spelen op deze zwarte chinees kan zonder meer vergeleken worden met de echte. Qua feel nauwelijks verschil, misschien zelfs iets in het voordeel van de chinees.

Ook volledig clean maakt het weinig uit, zou ook gek zijn dat je alleen een gibson zou kunnen beoordelen cq herkennen alleen clean.

Nadelen van de gitaar waren de afstelling en de frets.
    Er is op te spelen wanneer je hem zo krijgt, maar de gitaar wordt pas optimaal na het vlakken van de frets, en dan uiteraard met name de aktie die dan veel beter wordt.
    Het afstellen van de brug is verder prima en de gitaar ontstemt niet meer dan een een andere.
    Topkam is gemaakt van goed materiaal, dus niet van plastiek

Nu is dat vlakken voor mij verder geen probleem, 2 tot 3 uurtjes werk en de hals is perfect.
    De trustrods werken perfect en de halzen op zich zijn ook perfect.

Ik heb hier ook een Fender uit china, daar kan ik kort over zijn, een drama een groot drama.
    Daar is niet meer mee te beginnen. Alleen geschikt voor aan de muur

Waar ze vandaan komen geen idee. ??
    Volgens die chinees komen ze uit verschillende fabrieken. Ik denk dat dat klopt, want er zitten onderling nogal wat verschillen in. Met name de trustrod en de elementen verschillen.
    Ook de lakken zijn niet het zelfde. Ik denk zelfs dat de `54 imitatie nitrolak heeft, dat moet ik nog testen
    De afwerking van alle gitaren is wel gewoon goed te noemen.

Het blijft een riscio denk ik om ze te bestellen. Reken een aardig bedrag erbij voor de afstelbeurt, en garantie kennen ze niet in china
    En wees bewust van het feit dat de douane ze achter kan houden.
    Voor mij was het bestellen een èènmalig experiment voornamelijk gebaseerd op nieuwsgierigheid, van hoe die gitaren zouden zijn.

Verder moet iedereen maar doen wat ze leuk vinden.
    Laatst gewijzigd door benwave; 29 september 2009 om 11:21

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten