Erg toffe topic man! Ik vond het sinds Orpheo's vertrek al wat saai worden maar je hebt me weer helemaal bij de les gekregen.
Ik hoorde wel duidelijk verschil in de gitaren maar vond het desondanks toch lastig de echte eruit te halen. Ik neeg naar A maar vooral na het horen van het 2de clipje.De nepper klinkt daar toch wat "zwakker" vind ik.
" Great minds think alike"
Dat klopt natuurlijk, maar de kans is ook reëel dat je er 10 minder goede krijgt. Als je van een gokje houdt kun je het doen, maar besef je dan wel dat je je geld ook kunt verspelen.
Nouja, of je zet de slechte gewoon op Marktplaats. Er trapt er vast wel iemand in, een beginner of zo.![]()
Turn it up • Bring the noise
VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!
Hmm... ik denk oprecht dat het "Gibson-is-de-beste-syndroom" voornamelijk tussen onze oren zit en je voor 300 euri gitaren kunt kopen die gelijkwaardig of zelfs beter zijn...... (en ik denk zelfs dat ik er enkele heb).
Maar ook ik wil ooit nog een échte Gibson........ wat is dat toch?
(Ooit vroeger tijdens m'n studie iets geleerd over een begrip uit de psychologie dat "mimetische begeerte" heet: het schijnt een aangeboren instinct in apen en mensen te zijn dat wat anderen begeren, dat wil jij ook begeren en dus hebben. Hele industrieën draaien op dat principe en Gibson draait er wel bij..... ach, als het een aangeboren instinct is, heeft het ook geen zin het te ontkennen, ik koop die Gibson gewoon! ;-)
Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com
Ik hoorde (edit: nauwelijks/) geen verschil, had fout gegokt.
Ook edit: Ik meende dat A en AA iets "minder" klonken, een iets dunnere sound, maar hey, 't is ook een kwestie van smaak natuurlijk.
Dat je een Gibson wil en geen Chinees, is puur Mojo vermoed ik.
Laatst gewijzigd door Henri H; 30 september 2009 om 11:54
Favorieten/bladwijzers