Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 37 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 369
    Senior Member

Standaard

De A lijkt mij de echte gibson, omdat hij directer en duidelijker is.
    Dat lijkt mij door betere kwaliteit componenten. Ik vind 'm overigens ook mooier klinken.

Desalniettemin vind ik geluidsfragment B er niet erg veel voor onderdoen,
    en als dit ook de neppert is zou ik voor €1000,- verschil zonder twijfel deze kopen.

edit: het feit dat het digitaal is opgenomen is inderdaad ook een beetje jammer, maakt het minder duidelijk.

Senior Member

Standaard

Ik denk dat geluid A de neppert is. B is de Gibson omdat ie wat donkerder klinkt. A vind ik mooier eerlijk gezegd.

Op de foto is da onderste de echte.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    [IMG]plaatje[/IMG]

Veel plezier dr met
    Toch blijf ik erbij dat de tuners niet kloppen. Die scherp gehoekte horen gewoonweg niet erop. En de diamond blijf ik ook over twijfelen. Verder twijfel ik aan alles....

Moeilijk dit...

Senior Member

Standaard

He TS: wanneer kom je met de verlossende antwoorden?
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Standaard

Qua samples kan ik het niet zeggen, ik heb zelf geen echte, enkel een japanse kopie (kasuga)

Maar wat ik nog steeds vreemd vind is dat veel mensen nu zeggen dat de onderste de echte is op de foto, en aan een aantal dingen kan ik dat nu ook wel zien maar het blijft me verbazen dat de trussrodcover over de split diamond (lijkt?) te zitten.

Even bij google gekeken en bij andere gibson LP customs zit hij er vaak dichtbij maar soms ook overheen. Betekent dit dat de inleg in de loop van de jaren in grootte kan verschillen of is dit gewoon een veelvoorkomende afwijking in de positionering van de inlay?
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door michi3l Bekijk bericht
    Toch blijf ik erbij dat de tuners niet kloppen. Die scherp gehoekte horen gewoonweg niet erop. En de diamond blijf ik ook over twijfelen. Verder twijfel ik aan alles....

Moeilijk dit...
    Ik zeg toch ook niet dat de onderste echt is? Ik zeg alleen wat goed is en wat fout!!
    Die zelfde tuners zitten ook op mijn custom uit '70, dan zal die ook wel nep zijn.??

Senior Member

Standaard

Heb t topic nog maar niet doorgelezen om 'objectief' te blijven
    Ben absoluut geen kenner, maar weet eigenlijk wel zeker dat de bovenste (foto) nep is.

Soundfile A vind ik beter klinken, juist omdat die wat feller is dan B. Met de toon terug zou die dus anders moeten klinken (a la B), terwijl B nu al wat wolliger is.

Het leukst vind ik dat t voor mij vrij goed demonstreert dat t dus allemaal vrijwel niets uitmaakt; zelfs voor een 'getraind oor' klinken beide files erg lekker. tel daarbij je eq, versterker en fx op en rest vd band etc en niemand die t hoort... T zit allemaal in den vingers
    !Rock 'n Roll!

Standaard

Bij de bovenste gitaar zit de slagplaat bij de hals een stukje over de binding heen, hoort ook niet.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door michi3l Bekijk bericht

Moeilijk dit...
    dat is heeeeeeeeeeel normaal op een normale lp custom
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kan je bij friezen sowieso dat verschil in toestanden van ontbinding ruiken?

Senior Member

Standaard

hij zal ons toch niet flashen met 2 nepperts:P
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Stratjes zijn voor watjes 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten