Ik denk ook dat A de echte is, omdat het beter klinkt voor mijn gevoel. Het zou natuurlijk prachtig zijn als ik ongelijk heb!
Ik denk ook dat A de echte is, omdat het beter klinkt voor mijn gevoel. Het zou natuurlijk prachtig zijn als ik ongelijk heb!
onderste gitaar lijkt mij de gibson, hoewel de witte toggleswitch me aan het twijfelen brengt...
uit de samples haal ik het echt niet, en vind het dan ook knap dat anderen dat wel lijken te kunnen.. ja, het tweede sample klinkt wat minder helder, maar niet kwalitatief slechter
goeie test, zo word je maar weer eens met de neus op de feiten gedrukt!
overigens heb ik zelf ook altijd met jaren op mijn Epiphone gespeeld, en eenmaal door een effectdoos en een amp + microfoon heen deed die ook beslist niet onder voor een Gibson..![]()
fenders stuiteren, gibsons breken
stem op mijn vriendin..! please?
--Jenneke - Bestemming Onbekend--
Onderste is volgens mij ook de echte. Bij de bovenste de tuners wel erg laag op de headstock.
EDIT: Hij is wel lastig, als je naar de headstock van de onderste kijkt lijkt het wel over hij bij het 'boekje' doorloopt, in plaats van dat kuiltje.
EDIT2: Je ziet steeds meer, het lijkt ook wel of cutaway bij de onderste wat meer doorgedrukt is.
Laatst gewijzigd door Barkeepert; 28 september 2009 om 18:26
A vind ik mooier klinken,maar of dat de gibson is durf ik niet te zeggen.Kan de gt-10 als trechter werken, maw wat je er ook voorhangt maakt niet zoveel uit,deze ervaring had ik met een gt-3.
Ik gok op de onderste als echte Gibson : de knoppen zitten daar beter op, er zitten Kluson's op, waardoor ook de inleg op de kop beter uitkomt.
Qua geluid zou ik het zo een-twee-drie niet kunnen zeggen, maar ik gok op geluidsfragment B ...
“Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia
GuitarPlansCollection
Ik denk (ook) dat de bovenste gitaar op de foto de Chinees is en dit baseer ik op de vorm van de tuners en de "hoeveelheid hout"boven de laatste tuners. De kop lijkt zo te groot. Ook het ontbreken van het wiite randje van de trusrodcover doet net wat goedkoper aan. Verder ziet ie er toch knap uit hoor.
Qua spoundfiles gok ik dat B de '" echte" is.
Het is gespeeld met het halselement en ik vind A daar net wat te helder/dun voor klinken.
(heb het geluid van mijn eigen LP met halselemt als referentie genomen...)
Overigens knap geluidje via die GT-10.
...wat kunnen we trouwens winnen ???
Laatst gewijzigd door Erik70; 28 september 2009 om 18:44
A good amp will treat you better than any girlfriend, because it's easier to pick up, it screams louder and it shuts up when you take your plug out.
Ik durf met vrij veel overtuiging te zeggen dat de GibsonA de echte is, en dat de bovenste ook de echte is.
Shame on me als ik t fout heb.![]()
Laatst gewijzigd door michi3l; 28 september 2009 om 18:56
Volgens mij is Gibson A de echte?
A klinkt mooier vind ik, dus ik gok dat dat de Gibson is. Echt superveel verschil is er niet, dus het is mooi dat we daar eens op geattendeerd worden. Al zal je tijdens het spelen wel voelen welke de echte is (vraag aan TS)?
Favorieten/bladwijzers