Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
Toch wel, denk ik. Zeker als je met twee of meer gitaren werkt. Als het dan onverhoopt een beetje in de soep mocht lopen, is het wel prettig als je elkaar kunt horen. Sowieso hoor ik graag wat de andere gitarist doet, daar kan ik me namelijk mooi op richten, en horen waar we vanuit de solo weer naar een coupletje gaan bijvoorbeeld.

Ik ben een bandspeler, en ik vind ook dat je muziek samen moet maken. Als je elkaar niet hoort, kun je dus nooit samen muziek maken. Dan blijf je op je eigen eilandje spelen en hopen dat de ander ook zijn eigen ingestudeerde dingetje speelt.
daar ben ik het dan wel weer mee eens, echter hou ik van strucktuur, weten waar, hoe, wie, en wat doet. van tevoren afgesproken werkt goed bij ons.
Overgens ben ik de enige die solo's doet, het is dan ook bekend waar deze komen en hoelang deze zijn.

verder kom ik er nu bij de opnames achter dat de gitaarpartij achter een van mijn solo's totaal niet klopt bij de rest van de muziek. normaal hoor ik deze partij dan ook niet. wellicht hadden we dit probleem met een monitor eerder opgemerkt en kunnen tackelen.

dus ergens klopt het wel wat je zegt, ik doelde er meer op dat ik het zonder "kan" gezien je niet altijd de luxe hebt.