Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 11 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 102

Discussie: RG350DX-opknapper

Senior Member

Standaard RG350DX-opknapper

Vergelijkbaar: ja, hetzelfde: nee. Twee mogelijke handicaps zijn het bodyhout en de hals. Voor zover er überhaupt verloop van kwaliteit kan zijn bij basswood, zouden Prestiges van beter hout gemaakt zijn, maar hier zet ik mijn vraagtekens bij. Bij Prestiges zie ik wel vaker iets beter gekleurde toetsen, maar ook dit is relatief. Wat zeker het verschil gaat maken is de hals. Qua afwerking streven Prestigehalzen de goedkopere Koreaanse/Indonesische halzen ruim voorbij, het profiel is ook anders. Een goedkope opknapper zou ik dus ook zeker op dat gebied aanpakken.

Senior Member

Standaard

Ik probeer een beetje te bepalen of ik flink ga investeren in goede onderdelen om een lekkere gitaar met jengelstengel te maken of dat ik budgetonderdelen ga gebruiken en een cheap-ass oefengitaartje heb.
    Ik zal de hals niet zo gauw vervangen. Als hij lekker speelt vind ik het al OK. Mijn main gitaren zijn toch mijn LP Custom en mijn SG Std. Ik vind het gewoon leuk om af en toe met een jengelstengel te spelen.
    Vooral de tremolo keuze vind ik moeilijk. Gaat er een Edge Pro op, dat is toch richting 300,- euro, of gaat er een wat goedkoper model in? Is het gitaartje het waard? Is het de investering waard? Niet zozeer de verkoopwaarde maar maar het moet niet een vlag op een modderschuit worden..
    Verder merk ik dat Ibanez RG onderdelen niet echt voor het oprapen liggen. Ik wil zwarte speedknops, die zijn nog wel te krijgen. De backplate is moeilijk te vinden maar dat plastic knopje voor de pick-up switch ben ik nog nergens tegen gekomen... Waar halen jullie je RG onderdelen? Als je nog wat heb liggen mag je mij ook PM-en.

Ik zal trouwens vanmiddag even wat foto's plaatsen.
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

Standaard

Onderdelen zoals backplates en ook (custom) slagplaten zijn via ebay (vooral US en UK) goed te verkrijgen, je mag blij zijn dat je geen neon knoppen zoekt, die zijn schrikbarend duur.

Maar als je echt een goede tremolo zoekt dan kun je eigenlijk beter een 2e hands japanner zoals een RG550 kopen. Ik weet natuurlijk niet wat je voor de 350dx hebt betaald, maar ik denk dat je voor dat bedrag +300 euro wel een heel eind moet komen.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Senior Member

Standaard

Bij Thomann zijn Edge Pro's iets goedkoper, rond de 200 euro dacht ik. Verder zou ik niet weten waarom je per se Ibanez RG-onderdelen zou gebruiken, heel veel onderdelen lijken wel heel veel op gewone 'Stratocaster' onderdelen die je overal voor een paar euro kan kopen Backplate is inderdaad wel een ander maatje, maar die zou je zelf kunnen maken/uitzagen met slagplaatmateriaal van bijvoorbeeld voxhumana of een andere plastic plaat, of gewoon voorlopig weglaten.

Of het het waard is ligt een beetje aan de situatie: als er nog een tremolo bij zit, kun je voorlopig de oude gebruiken en als de gitaar op zich bevalt upgraden. Als hij er niet bij zit, kun je ook afvragen of het niet zonde van het geld is om nu weer een minder goede goedkope tremolo te kopen.

Senior Member

Standaard

Ik heb 100,- euro betaald voor de RG350DX. Ik heb hem ook gekocht omdat ik het leuk vind om eraan te knutselen. Dus ik ben niet op zoek naar een andere gitaar. Ik wil dus met dit gitaartje iets gaan doen. Maar hoeveel investeer ik? Ik probeer een balans te vinden tussen bruikbaarheid en budget...

Standaard

Dan zou ik eerst eens afwachten hoe deze trem zich houdt, als hij voor jou goed werkt en niet ontstemt dan heeft het weinig zin om een duurdere te kopen. Welke elementen heb je nu, v7/v8 ?
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram+ Bekijk bericht
    Bij Thomann zijn Edge Pro's iets goedkoper, rond de 200 euro dacht ik. Verder zou ik niet weten waarom je per se Ibanez RG-onderdelen zou gebruiken, heel veel onderdelen lijken wel heel veel op gewone 'Stratocaster' onderdelen die je overal voor een paar euro kan kopen Backplate is inderdaad wel een ander maatje, maar die zou je zelf kunnen maken/uitzagen met slagplaatmateriaal van bijvoorbeeld voxhumana of een andere plastic plaat, of gewoon voorlopig weglaten.

Of het het waard is ligt een beetje aan de situatie: als er nog een tremolo bij zit, kun je voorlopig de oude gebruiken en als de gitaar op zich bevalt upgraden. Als hij er niet bij zit, kun je ook afvragen of het niet zonde van het geld is om nu weer een minder goede goedkope tremolo te kopen.
    Ik hoef inderdaad geen originele onderdelen te gebruiken. Misschien zelfs leuker om dat juist niet te doen..

Hij is helemaal bespeelbaar dus misschien moet ik inderdaad eerst maar de kleine dingen op orde brengen en de tremolo beslissing voor mij uitschuiven..

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door interessander Bekijk bericht
    Welke elementen heb je nu, v7/v8 ?
    Ik denk de originelen..
    Volgens de site de INF3, INF3S3 en de INF4. Op de Ibanez site heeft de RG350DX echter zwarte elementen en die bij mij zijn wit....

Senior Member

Standaard

Dat kan twee dingen betekenen: dat die pickups al een keertje vervangen zijn (logisch natuurlijk) of dat je een pre-2002 RG350DX hebt (als het al een RG350DX is), die hadden namelijk witte pickups. Is het Ibanezlogo ook zwart of toch zilvergrijs zoals bij de huidige RG350DX's? Wat is de serial?

Als het inderdaad de originele witte pickups zijn en de gitaar van 1999-2001 is, dan zijn dat waarschijnlijk Ibanez Powersound-pickups, die zijn zeker van het 'vervangbare' type. De originele tremolo (een TRS) kun je dan goed vervangen voor een Schaller.
    Laatst gewijzigd door Bram+; 27 september 2009 om 11:33

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram+ Bekijk bericht
    Dat kan twee dingen betekenen: dat die pickups al een keertje vervangen zijn (logisch natuurlijk) of dat je een pre-2002 RG350DX hebt (als het al een RG350DX is), die hadden namelijk witte pickups. Is het Ibanezlogo ook zwart of toch zilvergrijs zoals bij de huidige RG350DX's? Wat is de serial?
    Sjonge, dat heb ik niet eens opgezocht!!! Helemaal niet aan gedacht.
    Ibanez logo is zwart. Het is wel een 350DX, althans de hals, want dat staat erop. De serial is: C01092252 en er staat Made in Korea achter.
    Op de trem staat: Lo-TRS Trem II.
    Ik snap niet dat ik nog geen verdere research had gedaan. Ik keek alleen op de Ibanez site en wat forum-verhaaltjes...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten