Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 854 van 1214 EersteEerste ... 354754804844852853854855856864904954 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 8.531 t/m 8.540 van 12136
    Senior Member

Effect !

Er zijn mensen die een Octaswitch, een GSC 2/3 o.i.d. op hun pedalboard zetten, is wel handiger met schakelen, maar op en klein podium neemt dat (te) veel ruimte in.
    Een 19" multi-effect of een racklade i.c.m. met een GCX Audio Switcher of een Rocktron Patchmate en een midi-pedaal is veel praktischer, wel duurder, maar die discussie is er wél geweest.
    Als het om een delay, chorus, tubescreamer en evt. een amp switch gaat kan ik het me nog voorstellen dat je voor enig tapdansen gaat.
    Maar met meer dan 6 pedalen lijkt het me toch lastig hoor.

Het bijkomende voordeel als je een racklade en/of een 19" multi-effect gebruikt is dat je niet zulke lange kabels nodig hebt voor effecten die (eigenlijk) in de loop moeten.

De meeste gitaristen zijn gewoon lui en/of hebben niet de "handigheid" om zelf een dergelijk "systeem" te bouwen vermoed ik.
    Het heeft bij mij ook wel een poos geduurd, maar het lijkt er toch op dat ik het nu aardig voor elkaar heb.

Moderator

Exclamation

Weer veel te veel gelul over non-issues, houdt het on-topic of open een nieuw topic over bedieningsgemak.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Music

gewoon oefenen. ik moet soms in een clean->dist overgang:
    chorus uit/ distortion aan/ elementswitch/ delay vocals aan.
    met andere woorden, 4 handelingen en allemaal in 1 snelle overgang. en je hoort het niet hoor.

Senior Member

Standaard

even een bedankje aan alle posters, die mij voorzien hebben van een shitload aan informatie, non-informatie, tips en ideeën.
    Op basis daarvan ben ik nu mijn eigen pedalboard aan het bouwen voor thuis gebruik, live zal ik waarschijnlijk mijn Intellifex blijven gebruiken icm tri-axis- class 2:90.

Foto's volgen, maar dit zijn de spullen waarmee ik aan de slag ga:
    Boss tunertje (geen pedal), Boss MT2 (metal zone), Ibanez TS-9, Boss dd-3, boxed daisychain en een Morley wah deze laatste is vrij oud en kraakt behoorlijk en zal waarschijnlijk zijn weg naar het pedalboard niet vinden. Zoals je ziet een redelijk standaard verhaal, komt met name omdat de pedalen ooit bij mij in de kast zijn beland toen ik volledig ben overgestapt op racks.

Gisteren aangeschaft de Pedaltrain pt2, de rockcase van warwick gaat de deur uit met name omdat de Pedaltrain makkelijker is voor thuisgebruik. Misschien dat ik de rockase ga gebruiken voor mijn Fostex HD mixer maar ook deze laatste zal ik waarschijnlijk verkopen, gebruik hem gewoonweg te weinig.

Onderweg vanuit de USA zijn George L' cables, Turbo tuner en een Fuzzy Lady Fuzz van Plum Crazy. Via Conrad heb ik Duotec tape besteld ook als gevolg van een tip.

Zaken welke ik nog op mijn verlangslijstje staan een simpele maar doeltreffende slapback delay (waarschijnlijk Rocktron short timer) Reverb (holy Grail ik overweeg de Nano), Analogman KOT met 2x high gain optie en ach to be continued....
    Laatst gewijzigd door speedmusic; 26 september 2009 om 10:58

Senior Member

Standaard

Bijgaand mijn afgeslankte board: showcase 24. Veranderingen: Lehle weg, DD7 weg, phaser weg. TU-2 weg en vervangen voor de Korg Pitchblack. En ik heb een aparte buffer in de vorm van een Masotti blackbox (ja sorry, kon ik erg goedkoop aan komen). Op de lege plek komt hopelijk mijn Hook R40 voetschakelaar!!

Laatst gewijzigd door the sure thing; 27 september 2009 om 18:01 Reden: edit

Senior Member

Cool

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Bijgaand mijn afgeslankte board: showcase 24. Veranderingen: Lehle weg, DD7 weg, phaser weg. TU-2 weg en vervangen voor de Korg Pitchblack. En ik heb een aparte buffer in de vorm van een Masotti blackbox (ja sorry, kon ik erg goedkoop aan komen). Op de lege plek komt hopelijk mijn Hook R40 voetschakelaar!!

Kijk, zo krijgt mijn oude black box een goed plekje!!!

Mooi boardje!

Senior Member

Standaard

geen mod- of delay-pedalen?
    of een reeks in de fx-loop?
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7 Bekijk bericht
    geen mod- of delay-pedalen?
    of een reeks in de fx-loop?
    De chorus is een modulatie-pedaal. Staat gewoon in de keten. Ik had een delay, een booster en een phaser. Die gebruikte ik voor 2 van de 40 nummers. Dus maar weer weg doen. Alle pedalen die op het plankje staan worden veelvuldig gebruikt. Hoe minder, hoe beter! Ik werd dat getapdans zat en live hoorde ik soms niet eens het verschil...... En ik HAAT fx loops! Echt gezeik om niks.

Senior Member

Standaard

De chorus is een modulatie-pedaal. Staat gewoon in de keten. Ik had een delay, een booster en een phaser. Die gebruikte ik voor 2 van de 40 nummers. Dus maar weer weg doen. Alle pedalen die op het plankje staan worden veelvuldig gebruikt. Hoe minder, hoe beter! Ik werd dat getapdans zat en live hoorde ik soms niet eens het verschil...... En ik HAAT fx loops! Echt gezeik om niks.
    had de Chorus even niet gezien, gek zeg..
    minder = meer is inderdaad in heel veel gevallen gewoon echt waar..
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Standaard

De chorus is een modulatie-pedaal.
    Welke chorus heb je daar?
    it's better to burn out than to fade away

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten