Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 853 van 1214 EersteEerste ... 353753803843851852853854855863903953 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 8.521 t/m 8.530 van 12136

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7 Bekijk bericht
    ..reden voor de wissel-truc? flink gecash'd met die (best erg benijdenswaardige) collectie ?
    Nah gewoon leuk verkocht. Ik had eerst een 1 kanaals bassman kloon versterker en nu ik een zeer goede amp heb met meerdere mogelijkheden heb ik gewoon minder pedalen nodig. De drive/dist die ik nu nog heb passen ook beter bij deze amp denk ik. Ik gebruik voornamelijk wat mn amp zelf te bieden heeft en zo nu en dan de effectpedalen
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

Senior Member

Standaard

Heb inmiddels mijn pedalboard opgebouwd. Het is eigenlijk een voorlopige versie, maar wel ongeveer zoals die moet gaan worden. Voorlopig omdat de constructie achteraf nog wel wat te wensen over laat. Te zwak vanwege de te dunne zijkanten, vandaar de extra versterkingslatjes wat ik niet zo fijn vind. Maar voorlopig werkt het wel.

Bovenaan v.l.n.r. zelfgebouwde Octaver, Small Stone, Boss Phaser PH-3, Delay Ibanez DE-7, Hardwire Chorus.
    Onderaan: Channelswitch/Reverbswitch, zelfbouw, (hieruit gaan 2 kabels naar mijn 2 kanalen op de '79 Twin Reverb) met Led-indicatie. Tuberscreamer TS-9 met 4-bands eq. Rocktron Metal Planet. Realtube-Screamer (Richard Nijboer). Boss PW-10. Dit alles wordt op dit moment nog gevoed door een zooitje (wat nog anders moet - maar dat komt later) .
    De ellende van de slechte kwaliteit duurt nog voort
    als de vreugde van de lage prijs allang vergeten is.

Senior Member

Effect !

Zoiets is leuk voor thuis, maar op een podium, waar je b.v. snel van clean met chorus, reverb en delay naar een slag met crunch en evt, wat delay o.i.d. wilt schakelen, werkt dat toch niet?

Standaard

?!

In welke zin is dit pedalboard dan anders dan alle andere pedalboards?
    Dat zou dan toch ook niet werken?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Zoiets is leuk voor thuis, maar op een podium, waar je b.v. snel van clean met chorus, reverb en delay naar een slag met crunch en evt, wat delay o.i.d. wilt schakelen, werkt dat toch niet?
    bedoel je de constructie van het board ?

of de keus in pedalen?
    op zich hebben bijna alle pedalboards toch een veelvoud aan pedalen die allemaal 1-voor-1 ingetrapt dienen te worden?

ik heb met mijn 2 modulaties, 2 drives, delay en wah ook wel eens 'problemen', maar dat is een inherent probleem van non-programmable boards..

als je de constructie bedoelt, dan heb je inderdaad gelijk, het kan wat lastig schakelen zijn en misschien zou het los aansluiten/gebruiken sneller en makkelijker zijn dan een ietwat log board op het podium te smijten...
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Senior Member

Effect !

Het geldt inderdaad voor 9 v.d. 10 pedalboards die ik hier voorbij zie komen.
    Ik heb een tubescreamer, een Wah pedaal en een pedaltuner op m'n pedalboard naast m'n midi-controller en de amp-switch, maar dat vind ik persoonlijk al behoorlijk problematisch met optredens.

Dikke kans dat deze discussie al eens eerder gevoerd is....

Standaard

Hm.. eerlijk gezegd kan ik het me niet echt heugen, zo'n discussie..
    Ik heb er nooit echt last van, maar ik probeer m'n pedalen dan idd zo te plaatsen dat pedalen die ik vaak samen gebruik dan ook naast elkaar heb staan, zodat ik ze tegelijk kan intrappen.

Misschien ben je zelf gewoon niet zo handig

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    ....
    Misschien ben je zelf gewoon niet zo handig
    Dat zal het zijn, lompe boer, that's me.

Senior Member

Standaard

Heb al een aantal repetities met het board gedaan. Heb op dit moment nog niet zoveel problemen met het omschakelen. Maar je hebt wel een puntje hoor!
    Vandaar dat ik lang geleden al eens een progammeerbaar schakelsysteem heb gemaakt, maar dat heb ik nog niet ingebouwd. Ik heb het op dit moment nog niet nodig en heb het te druk om me daar op dit moment te veel zorgen over te maken. In dat systeem heb ik een strip met schakelaars vooraan in het pedalboard waarmee in vooringestelde presets heb. Met 1 druk op een schakelaar ga je dan van bijv. clean op het ene kanaal naar crunch/delay op het andere of naar bijv. overdrive/chorus.

Maar zoals gezegd later wellicht. Ik ben nu al blij dat ik niet meer 20minuten mijn hoofd moet breken over: moet de chorus nou hier of daar staan en hoe zat het ook alweer met de voedingen.
    De ellende van de slechte kwaliteit duurt nog voort
    als de vreugde van de lage prijs allang vergeten is.

Senior Member

Standaard

Het geldt inderdaad voor 9 v.d. 10 pedalboards die ik hier voorbij zie komen.
    Ik heb een tubescreamer, een Wah pedaal en een pedaltuner op m'n pedalboard naast m'n midi-controller en de amp-switch, maar dat vind ik persoonlijk al behoorlijk problematisch met optredens.

Dikke kans dat deze discussie al eens eerder gevoerd is....
    Ik heb mijn amp footswitch (3 knoppen), wah, tubescreamer, delay en binnenkort een phaser erbij. Maar ik trek het amper met schakelen: tapdansen is echt niks voor mij. Maarja, echt een alternatief is er niet ... Zelf een looper / switcher bouwen zou kunnen, maar daar ben ik geen held in (qua contructie dan). Ik vraag me ook wel eens af hoe mensen met 10+ pedalen op hun bord dat doen ...

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten