Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 45 van 104 EersteEerste ... 3543444546475595 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 441 t/m 450 van 1037
    Senior Member

Standaard

Je kunt als geluidsman die jongens natuurlijk ook een beetje op weg helpen. Ik heb ook wel eens het geluid gedaan voor zo'n beginnende band. Aanvankelijk zagen ze het nut van de hele monitorcheck niet zo in, dus ik moest ze constant weer even tot de orde roepen. Uiteindelijk per persoon de wensen doorgenomen, boel ingesteld, nummer spelen, laatste tweaks, klaar. Aan het eind van het optreden kwamen ze me even bedanken voor het podiumgeluid. Ze hadden nog nooit zo lekker gespeeld met zo'n goed geluid op het podium.

M.a.w., je weet als geluidsman direct of het om een beginnende band gaat. Dan kun je ook even de moeite nemen om ze wat in te leiden in de PA-techniek, monitoring en zo. Wat uitleg erbij, zodat ze de volgende keer wat beter weten wat de bedoeling is. Dat hoeft helemaal niet veel tijd te kosten en het werkt de rest van de avond een heel stuk prettiger.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Och ja, zo heb ik ook eens het geluid voor een bandje gedaan. de monitor af staan stellen, samen met de zanger.

Het is toch nooit goed, zegt hij: "hij moet harder"
    dus ik doe "alsof" ik hem harder zet, maar in principe heb ik niks harder gezet.

steekt hij zijn duim op alsof hij het nu beter kan horen. ik bedoel,.. is het dan echt gewoon het gevoel wat je bij geluid hebt?

ik verbaasde me over het feit hoe ik die zanger heb laten geloven dat zijn monitor harder stond, en dat hij het verschil (dat er niet was) kon horen :S
    Toooooooooooooooone!!!

Senior Member

Standaard

Ja, en die zanger hangt het verhaal op dat die PA-boer niet luisterde en alleen maar deed alsof hij aan de knoppen draaide.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ja, en die zanger hangt het verhaal op dat die PA-boer niet luisterde en alleen maar deed alsof hij aan de knoppen draaide.
    Waarschijnlijk heel goed mogelijk, maar nee,.. uiteindelijk was hij tevrede met het geluid, kreeg nog een biertje achteraf van hem.
    Toooooooooooooooone!!!

Senior Member

Standaard

Die zanger dacht waarschijnlijk: dit wordt toch niks, laat ik maar gewoon professioneel en vriendelijk doen tegen die eikel achter de knoppen.

Moderator

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jonesd Bekijk bericht
    Een dikke +1.
    Het gebeurt natuurlijk af en toe wel eens dat niet alles naar wens is maar in 95% van de gevallen heb ik eigenlijk nooit te klagen over geluidsmensen.

Ik denk dat het ook aan je verwachtingen ligt. Je mag niet verwachten van op het podium een perfect gebalanceerd geluid van de hele band te horen.
    Dat kan wel hoor, een perfect podiumgeluid is mogelijk en dat is een feest om mee te maken.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema Bekijk bericht
    Die zanger dacht waarschijnlijk: dit wordt toch niks, laat ik maar gewoon professioneel en vriendelijk doen tegen die eikel achter de knoppen.
    Het is een vriend van me, denk het dus niet
    Toooooooooooooooone!!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lindstrom Bekijk bericht
    Het is een vriend van me, denk het dus niet
    Van je vrienden moet je het maar hebben!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema Bekijk bericht
    Van je vrienden moet je het maar hebben!
    ik denk dat wanneer je een bekende aan het geluid hebt staan dat dat altijd wat beter werkt. die kent immers je geluid als band.
    Toooooooooooooooone!!!

Senior Member

Standaard

Mja dat is een beetje de discussie eigen geluidsman mee of niet. Je eigen geluidsman kent de band, sound en repertoire. Een goeie geluidsman van de zaal kent de akoestiek, het vaste publiek en de aanwezige apparatuur op zijn duimpje en da's ook veel waard.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten