Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 28 EersteEerste ... 2101112131422 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 273
    Senior Member

Standaard

ff geprobeerd zo'n bneck te maken, toch niet zo gemakkelijk, uiteindelijk min of meer bruikbaar stuk overgehouden. ik denk de de flessenwant te dik was want heeft me wel 10 koordjes gekost ...

anderzijds na wat tegen slijpsteen en wat vijlen, best bruikbaar en dikte is een pro, past mij perfect. toch maar es een goede proberen te maken nu.

don't mind the playing, slide is niet echt mijn specialiteit

http://www.youtube.com/watch?v=MNyWT...e=channel_page

Standaard

Dat is nog eens de daad bij het woord !
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Cool

Kan inderdaad aan de dikte van de fles liggen, denk ik. Misschien moet je er een goede Johnny Walker voor aanschaffen o.i.d.

Mooie resonator. Ik zat te kijken of ik de kop, annex merk, kon zien - net niet ... Mist er één van die "roostertjes" bovenin?
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ike57 Bekijk bericht
    Cool

Kan inderdaad aan de dikte van de fles liggen, denk ik. Misschien moet je er een goede Johnny Walker voor aanschaffen o.i.d.

Mooie resonator. Ik zat te kijken of ik de kop, annex merk, kon zien - net niet ... Mist er één van die "roostertjes" bovenin?
    Een goede JW?
    De bluelabel is nog niet eens echt lekker.

Senior Member

Standaard

resonator is een johnson tweedehandsje dat ik es voor 150 euro op de kop heb kunnen tikken. Niet echt super maar it does the job. Als je 'm goed acoustisch kan versterken in de studio is er wel een geloofwaardige klank uit te halen.

jammer dat de truuk met brandend koordje niet goed werkt met dikke flesenhals, want deze bneck is wel heel comfortabel met die dikke wand, een beetje zoals een porceleinen die ik es heb gehad (maar natuurlijk kapot is gevallen, ik ben niet zoals de grote Bob Brozman die al 30 jaar met dezelfde zelfgemaakte glazen bottleneck speelt...).

Ik ga es proberen met een dremel slijpschijfje, mss werkt dat ook.

Senior Member

Standaard

resonator is een johnson tweedehandsje dat ik es voor 150 euro op de kop heb kunnen tikken. Niet echt super maar it does the job. Als je 'm goed acoustisch kan versterken in de studio is er wel een geloofwaardige klank uit te halen.
    Da's natuurlijk ook niet duur. Hij ziet er wel goed uit. Ik vind dat sowieso mooie gitaren om te zien

r
    jammer dat de truuk met brandend koordje niet goed werkt met dikke flesenhals, want deze bneck is wel heel comfortabel met die dikke wand, een beetje zoals een porceleinen die ik es heb gehad (maar natuurlijk kapot is gevallen, ik ben niet zoals de grote Bob Brozman die al 30 jaar met dezelfde zelfgemaakte glazen bottleneck speelt...).

Ik ga es proberen met een dremel slijpschijfje, mss werkt dat ook.
    't Is zonde dat jullie in België geen echt bier hebben want dan kon je het eens proberen met een echt HEINEKEN flesje ....

Het touwtje, gedoopt in Zippo benzine, werkte hier perfect! Het is jammer dat dit glas wat te dun is en dat de hals aan de onderkant te wijd is. Ik heb nog een redelijk goede fles Famous Grouse in de kast staan. Daar zit volgens mij een redelijk mooie hals op.
    Maar ja, dan moet ik hem natuurlijk eerst leeg maken. Ik zie er nu al tegenop

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door saracen Bekijk bericht
    Een goede JW?
    De bluelabel is nog niet eens echt lekker.
    Famous Grouse beter ??

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ike57 Bekijk bericht
    nog een redelijk goede fles Famous Grouse in de kast staan. Daar zit volgens mij een redelijk mooie hals op.
    Maar ja, dan moet ik hem natuurlijk eerst leeg maken. Ik zie er nu al tegenop

laatje morgen even weten of het gelukt is??

Senior Member

Standaard

tweede poging, dremelgewijs. gaat eigenlijk heel vlot: aftekenen, sleuf slijpen met dremelslijpschijfje, een kleine tik en hoppa. mooi rond vijlen. Alleen speel ik liefst met bottleneck rond pink, optimaal zou hij iets smaller moeten zijn. Wel lekker dikwandig

at ike: mocht er in die heinekenfles iets drinkbaars zitten (quod non!!) dan nog kan een Belg nooit met zoiets afkomen ...

(ja, ik ben een sluikreclamehoer )
    Laatst gewijzigd door barno; 23 september 2009 om 20:14

Senior Member

Standaard

Als het glas van een flesje heineken al van slechte (dunne) kwaliteit is, dan moet je je niet afvragen wat ze er in doen

Geef mij maar een duvel, maar daar zijn dan weer geen goede bottle-necks van te maken (alhoewel, de 75 cl ...)

s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oigun Bekijk bericht
    laatje morgen even weten of het gelukt is??
    Ik zou het je graag laten weten, maar door de hoofdpijn ben ik nog er nog niet aan toe gekomen

tweede poging, dremelgewijs. gaat eigenlijk heel vlot: aftekenen, sleuf slijpen met dremelslijpschijfje, een kleine tik en hoppa. mooi rond vijlen. Alleen speel ik liefst met bottleneck rond pink, optimaal zou hij iets smaller moeten zijn. Wel lekker dikwandig

at ike: mocht er in die heinekenfles iets drinkbaars zitten (quod non!!) dan nog kan een Belg nooit met zoiets afkomen ...

(ja, ik ben een sluikreclamehoer )
    Kijk, da's een mooie bottleneck - goed gelukt zo te zien. Nederlands flesje ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    Als het glas van een flesje heineken al van slechte (dunne) kwaliteit is, dan moet je je niet afvragen wat ze er in doen

Geef mij maar een duvel, maar daar zijn dan weer geen goede bottle-necks van te maken (alhoewel, de 75 cl ...)

s.
    Nederlanders besparen liever op het glas dan op de inhoud Stijn !

Now carry on. You're all doing very well

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten