Ik zit al een tijdje te overwegen en te kijken naar een JMP top, staat er nu ééntje op Marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/275489981
Stel dat je die voor €1000,- zou kunnen kopen, heb je dan een goeie te pakken?
Op zich vind ik het wel prettig dat ie een MV en een FX loop heeft, maar is tie het ook waard?
Luxe probleem:
Ik heb de combo versie hiervan zo'n 15 jaar lang als enige amp gehad, en heb eigenlijk spijt dat ik hem niet meer heb.
Nu zit ik te denken om m'n JVM410H (en evt. JCM 800 2205) te verkopen en m'n 6100 erbij te houden als main amp.
De JMP zou dan backup- en pleasure-ampworden.
De JVM heeft een goede clean en de beide OD kanalen vind ik ook erg goed, maar crunch vind ik niet zo heel lekker, te weinig dynamiek.
De JVM heeft ook een trafo en choke upgrade gehad en de JCM 800 heeft een gemodificeerde/verbeterde FX loop (o.a. schakelbaar t.k.v. de schakelbare reverb) en heeft een vette, typische JCM 800 sound, tenminste, dat vind ik.
Maar zijn de JVM en JCM goed te verkopen denken jullie?
Toch maar even wachten op de high gain shootout misschien, alhoewel ik het eigenlijk wel bijna zeker weet: een JMP of een plexi moet er wel een keertje weer komen. Met een tubescreamer heb je dan toch de beste old skool metal sound volgens mij? De OD kanalen van de JVM maken me aan het twijfelen, old skool metal instantly, misschien de JVM houden en op de één of ander manier met een pedaaltje (Box of rock o.i.d.?) het crunch afdekken? Dacht ut nie....
Misschien een (het zoveelste) "luxe-probleem-topic" openen?!
....hersenspinsels![]()
Favorieten/bladwijzers