Wow die sparkle tele!
Wow die sparkle tele!
----
// City Of Life //
Zooooooooooooooooooooo wat een geklooi man! Ik hoop dan je dat nooit voorhebt... Niet simpel om in een al reeds gevormde neck de backstrip uit te frezen... Maar het is dan toch gelukt
Bouwde me dit hulpstuk... kaarsvet breng ik aan de onderkant van de slee. Zo schuift ie lekker...
Door een tuner gat zit een vijs met een rondel (rondel/kurk) de andere kant van de neck zit tussen 2 houten blokjes geklemd.
Maakte een "slee" die perfect recht loopt.
Zo freesde ik de andere backstripes uit.
Het uithalen van de truss rods was geen makelijke job. 2x Stuk
Let niet op de neck, is een oude waar ik nog wat aanpassingen aan moet doen (oa de gaten v/d vijzen poly lak grotendeels verwijderen/ lakken met nitro/...)
Het probleem was dat de strips niet diep genoeg zaten... op het dunste stuk maar 3.5mm... niet slim dus en met een hoop geklooi als gevolg...
Maar er zitten nieuwe in, morgen weten we of het gelukt is. Op het dunste stuk zitten ze 7mm diep nu. Hoop dat dat volstaat....
Dacht eerst zwaluwstaart achtige verbinding te maken. Dat is helaas niet zo simpel, zou dan een aangepaste frees moetten bestellen (dat is zeer duur).
maar soit ze zitten erin
Moesten ze deze keer niet blijven zitten zal ik een andere oplossing zoeken...
Tussendoortje...een hoopje/rijtje neck...
![]()
Laatst gewijzigd door JacquesLeDick; 21 september 2009 om 19:30
"I heard the use of stratocasters is closely followed by having to tell your folks you're gay..."
HilkoCustomBuilt
Facebook Pagina
Man, man wat een prachtige stukken met hout heb je gebruikt voor die halzen. Ze zien er super uit.
Hoop werk met die freesopstelling, maar wel effectief.
poeh wat een werk man, respect. voor een enkel maple halsje had je dat waarschijnlijk niet gedaan ...
Ja een hele dag zitten klooien... niet leuk want vertrek overmorgen naar Singapore voor een paar dagen. Heb nog een hoop werk om al mijn gitaren klaar te krijgen voor de beurs...
Het hout... tja dat spaarde ik bij elkaar over de laatse 15 jaar... Steek al mijn geld in de gitaarbouw... Het is een verslaving maar hopelijk ook een goede investering op termijn.
Als ik opp tour ben ga ik regelmatig op zoek naar Fijnhouthandels. Als ik die kan vinden en ze hebben wat leuks, koop ik het meestal.
Het is zeer leuk want aan elk stuk(je) hout hangt wel een verhaal.
Vb...
De mahonie van de Jazzmaster komt uit ex Joegoslavië. Was daar 5 jaar geleden op tour met Simple Minds
Kon daar een houthandel vinden. Ze hadden prachtige Mahonie (met hier en daar een kleine vlam in) en wilde'm kopen...
Echter moeilijk als je in Bosnie-Herzégovine zit en de taal niet spreekt. Met gebarentaal probeerde ik me duidelijk te maken. Dat lukte niet...
Belde de Local Promotor en die kwam tolk spelen.
Zo heb ik daar 1 M3 mahogany gekocht (voor 2000€). Zeer mooie stukken en niet zo zwaar als mahonie dat je bij ons kan vinden.
Ah de oude man vertelde me dat het hout "van voor den oorlog" was...aanvaarde ik het aanbod...
De man was zo tevreden met al dat geld dat ie een week gefeest heeft denk ik.
Mahogany gekocht maar... moest het in Belgie krijgen. Houthandel zag het niet zitten om te shippen. Dus heb ik onze Backline/Monitoring Truck Driver het hout laten ophalen. Hij was er niet erg blij mee. Wel met de 50€ die ik hem gaf... 3 maand mee op tour met ons... Het heeft heel Europe en Russia "gezien".
"I heard the use of stratocasters is closely followed by having to tell your folks you're gay..."
HilkoCustomBuilt
Facebook Pagina
HilkoCustomBuilt
Facebook Pagina
Skunk Stripes zijn deze keer wel gelukt!
Aan de bovenkant heb ik een pearl dot ingelegd. Zat daar met kleine spleetjes en ik vind het ook wel mooi.
Heb de halzen aan een serieuze test laten ondergaan en de stripes blijven zitten deze keer
![]()
HilkoCustomBuilt
Facebook Pagina
Damn heb voor de rosewood andere decals nodig... Heb alleen zwarte text decals... Heb een slechte inkjet printer. Waar kan ik "silver" ones laten maken, iemand een idee ervaring?
HilkoCustomBuilt
Facebook Pagina
Hoe maak je überhaupt van die Decals? Lijkt mij ook wel tof..!
Favorieten/bladwijzers