Oorspronkelijk geplaatst door
Chiel
Godsamme wat een apparaat! Vriendinnetje was het hele weekend in het buitenland en dus had ik ruimschoots de tijd om de Axe FX de hele zondag te testdriven. Echt niet meer normaal. Al het positieve dat hierover is geschreven is niet gelogen. Ik val van de ene verbazing in de andere. Normaliter ben ik helemaal niet zo’n tweakfreak en wil ik gewoon inprikken en gaan. Maar dit ding werkt echt heel gemakkelijk en intuïtief.
Inmiddels een paar te gekke sounds neergezet met enkel een lichte reverb als FX. Als cab heb ik overal twee 4x12 Recto 2 cabs gebruikt met een Royer121 mic (thanks voor de tip Morris!) Vooral clean (Fender blackface) en clean met een randje (Trainwreck) hebben mij erg doen verbazen! Werkt ook verrassend goed met de volumepot van m'n gitaar en damn wat klinkt mijn Fulltone wah hier lekker op. Echt precies de sound die ik zo te gek vind op m'n Hook i.c.m. een Fulltone OCD. Kool and the Gang all the way! Voor rithm gebruik ik nu een CAE channel 2, voor lead een OD100. Echt vette shit dit! Het smeert totaal niet dicht, alles is heel gedefinieerd en het zit precies op zo'n frequentie waardoor het zonder twijfel ook live heel goed gaat werken. Ga hem ASAP gereed maken voor onstage zodat ik hem a.s. weekend live kan uittesten.
Ook even op m'n VHT en Bagends gechecked maar dat vond ik toch duidelijk minder. Ik ga hem direct-in gebruiken en dus maak ik mijn sound nu op een paar studiomonitors. Keep you informed!
Favorieten/bladwijzers