Ja, het blijkt dus op basis van hun eigen promotie materiaal dat zowel echte Epiphones als echte Gibsons niet-uitgelijnde potmeters kunnen hebben; het is daarom denkelijk geen verantwoorde 'test' om echt van namaak te onderscheiden.
fietsi veni vidi
check de headstock aan de achterzijde..
Bij echte Gibsons, bestaat de headstock uit drie delen, te weten het middenstuk en de aan weerskanten aangelijmde oortjes.
Verdere steekt bij de neppers de trussrod in de hals en is enkel te stellen met een inbus, terwijl bij Gibsons dit een moer is die uit de hals steekt.
Bij de neppers zitten de potsgewoon direct op de body, terwijl ze bij Gibson op een soort van frame zitten.
let ook op de serienummers, bij Gibson worden deze voor het lakken ingeslagen, terwijl bij de neppers deze achteraf wordt ingeslagen, hetgeen resulteerd dat er een rand zit aan de cijfers en bij gibson rond aflopen
Nou mogen ze bijj gibson meer vertellen maar dit is verneukerij.
Dat zogenaamde "handmade" is ook gelul. die gaten van de pots zijn door een cnc gefreest en moeten dus steeds op een zelfde plek komen. Nagenoeg geen tolerantie.
Ik kan in mijn eigen stapel geen dergelijke afwijking vinden.
Ach ik was toch niet van plan er een nieuwe bij te halen. Misschien nog wel een paar oudjes.
Ik vind het wel opvallend dat Gibson zoveel negatieve kritiek toelaat op hun eigen website. Als je die commentaren leest onder die gitaar wordt je niet blij als producent lijkt me.
fietsi veni vidi
Dit is ook grappig, kennelijk kijken ze niet naar de potmeters
http://www.gibson.com/en-us/Lifestyl...nspection-401/ :
Hill oversees a team of inspectors that usually numbers about 10. Between them, the team is responsible for inspecting about 500 instruments per day. That may seem like a high number, but Hill says a trained eye can catch things quickly that a normal consumer wouldn’t even think twice about.
fietsi veni vidi
Die comentaren zijn idd niet echt lovend, terecht ook. Wat een ongelovelijke prutsers daar. En dan ook nog heel groot op foto
Old Gibsons Rule
New gibsons need close inspection!![]()
Zo kan het natuurlijk ook :
nep bij voorbaat, dat roept de adverteerder er gelijk bij
http://link.marktplaats.nl/280600763
en hij is volgens mij nog best goed afgewerkt
Favorieten/bladwijzers