Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 48

Discussie: Buffer?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie
    misschien niet helemaal antwoord op je vraag maar....
    1. ik heb niet zo'n hoge pet op van boss pedalen. dan liever EHX dat is kwaliteitsspul met uitstekende buffers. Bepaalde pedalen van MXR zijn ook goed.

2. Dat maakt zeker uit. Of het geluid echt hoorbaar is is een tweede. Er is bekend dat er een bepaalde 'mismatch' kan plaatsvinden tussen gebufferde pedalen in een keten. Zo heb ik bijvoorbeeld de mxr booster/linedriver (buffer) die deze mismatches KAN oplossen. De functie van de linedriver zorgt er ook voor dat alle buffers in de pedalenketen het originele signaal niet teveel beinvloeden. (technisch verhaal is mij niet bekend).
    EHX en een goede buffer LOL !!!

das echt een goeie, zijn mooie creatieve pedalen hoor, maar kwa buffering en bypassing is er het nodige op aan te merken.

Moderator

Music

Iets zegt me dat je na die post niet verder hebt gelezen
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

, zo ff dit onderwerp BUMPEN! Er staan zinnige reacties in dit topic. Toch nog een paar vragen:

1. Zit er in de Boss TU-2 nu wel of geen goede buffer? Of is ie "gemiddeld"?
    2. Is de buffer in bijv. de Korg tuner (pitchblack of die andere) beter dan die van Boss?
    3. Als ik een aparte buffer wil kopen (en niet zelf maken), wat zijn dan mijn opties?
    De Masotti blackbox (EUR 119,- !!) is de enige die ik ben tegengekomen. Is dit wel een
    goede buffer?

Standaard

ik hoor geen verschil met een boss tu-2 ertussen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    De Masotti blackbox (EUR 119,- !!) is de enige die ik ben tegengekomen. Is dit wel een
    goede buffer?
    ja en nee.... is een beetje moelluk.

Ja. Want hij doet prima wat hij moet doen. da's prettig.
    Nee. Want een buffer is een 1-keer versterker die dus zorgt dat je signaal laag-impedant wordt uitgestuurd en dus beter in staat is kabels e.d. te driven. De Masotti Blackox geeft een versterking van 1,4 ofwel bijna 3dB. Daarmee ga je niet de buffer horen als buffer maar ook als booster en is je eerste neiging te stellen dat het effect tussen met en zonder heel groot is. IMHO een beetje verlakkerig dus.

Daarnaast is de positive center van de voedingsaanluiting niet echt handig verzonnen (maar aan te passen) en is het ding, ook weer IMHO dus, veel te duur.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    ja en nee.... is een beetje moelluk.

Ja. Want hij doet prima wat hij moet doen. da's prettig.
    Nee. Want een buffer is een 1-keer versterker die dus zorgt dat je signaal laag-impedant wordt uitgestuurd en dus beter in staat is kabels e.d. te driven. De Masotti Blackox geeft een versterking van 1,4 ofwel bijna 3dB. Daarmee ga je niet de buffer horen als buffer maar ook als booster en is je eerste neiging te stellen dat het effect tussen met en zonder heel groot is. IMHO een beetje verlakkerig dus.

Daarnaast is de positive center van de voedingsaanluiting niet echt handig verzonnen (maar aan te passen) en is het ding, ook weer IMHO dus, veel te duur.
    Ha Dirk, dank voor je antwoord. Wat je over Masotti schreef, had ik idd al gelezen.

Wat is jouw visie op BOSS buffers (bijv. de TU-2) ten opzichte van buffers in pedaaltjes zoals Korg of Ibanez?

Senior Member

Standaard

Degene in de oude Korg tuner (de zilveren versie) is een uitstekende buffer. Zover ik weet is de pitchblack true-bypass en zit daar dus geen buffer in. Mocht ik het mis hebben, dan voldoet deze buffer uitstekend . Ik gebruik 'm namelijk zelf en hoor absoluut geen verschil met of zonder de pitchblack in de signaalketen. Axess heeft ook een erg goede buffer die bovendien nog een aantal additionele mogelijkheden biedt zoals tuner-out/signalsplit en een groundlift.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pol Bekijk bericht
    ik hoor geen verschil met een boss tu-2 ertussen.
    Ik wel. Vandaar dat ik een Turbo Tuner heb gekocht en deze heb gemaakt:

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Ik wel. Vandaar dat ik een Turbo Tuner heb gekocht en deze heb gemaakt:
    Bestaat er zoiets ook in een bestaande behuizing? Dus iets wat je zelf niet in elkaar hoeft te knutselen?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    3. Als ik een aparte buffer wil kopen (en niet zelf maken), wat zijn dan mijn opties?
    Er is ook een tussenoplossing: de B-Buff.

Is een buffer zonder kastje eromheen, om in te bouwen in het batterijvak van een tb-pedaal naar keuze, scheelt een pedaal op je board.

Ik weet niet beter dan dat deze van Barber (launchpad) is, maar vdHaar verkoopt ze schijnbaar als HBE.

Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten