Mooi inlay. Ik hoop dat je iets meer wilt uitleggen over het frezen met die geleide. Want ik snap nog niet hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.
Mooi inlay. Ik hoop dat je iets meer wilt uitleggen over het frezen met die geleide. Want ik snap nog niet hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.
sjiek man die inlay, maple idd tricky. hou niet van abalone maar ben benieuwd hoe die donkere versie er gaat uitzien als het af is.
boob scotch: hi-la-rious![]()
Cheers.
Ik zal eens wat foto's proberen te maken v/d freesopstelling.
Heb het vreeslijk druk vandaag maar zal m'n best doen.
"I heard the use of stratocasters is closely followed by having to tell your folks you're gay..."
HilkoCustomBuilt
Facebook Pagina
Pfew Jacques wat hou je d'r een tempo op na met het bouwen zeg! Ik kan wel zien dat je hebt moeten afzien, de afgelopen 3 maanden. Die Jazzmaster begint er (weer) goed uit te zien (met de kwaliteit van jouw bouwsels zit het immers altijd wel goed). Ook mooi die esdoorn hals, waarvoor is die?
Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
www.toegoenoise.nl
Ben blij dat ik terug kan bouwen! Ik zet er een beetje vaart achter want wil in October op een belgische gitaarbeurs staan...
Die tweede neck is voor een HilkMaster Deluxe. Een Jazzmaster model met duurdere houtsoorten. Denk nu om een body uit Notelaar te maken voor de hals met blockinlay. Maar ben nog niet zeker....
Zo frees ik de inlay...
Ik klem een recht stukje multiplex op de hals , dit gebruik ik als geleider.
Frees eerst het block inlay contour uit en de het middeste gedeelte.
"I heard the use of stratocasters is closely followed by having to tell your folks you're gay..."
HilkoCustomBuilt
Facebook Pagina
Ha, ik had al zo'n idee.
Ken je de truc met het vlaggetje?
een stukje plakband rond de as van het freesje, dat blaast al de schavelingen weg, moet je niet als een gek liggen blazen.
p.s. misschien kom ik wel tot aan de heizel, ben wel eens benieuwd uw gitaren in t echt te zien.
s
HilkoCustomBuilt
Facebook Pagina
Vliegt die tape niet in brand als ie met 30.000 toeren ronddraait?![]()
Aaron Stonebeat
Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/
Zo de lijm van de inlay laten uitharden. En zonet de Radius van 9.5" op de toets geschuurd.
De inleg is ok, kon beter. Maar ie kan erdoor.
Zeer moeilijk om inleg in maple perfect te leggen. Maar dat wisten we al.
Hier wat foto's...
![]()
HilkoCustomBuilt
Facebook Pagina
Voor een leek ziet dat er meer dan ok uit hoor. Dit wordt weer een geweldige gitaar, as usual![]()
“Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia
GuitarPlansCollection
Favorieten/bladwijzers