Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 10 EersteEerste ... 78910 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 95
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dark_Tranquillity Bekijk bericht
    Wie ben jij om zo tegen mij te praten?

Teneerste is 500 euro erbij geen goede deal. Een RR24 zoals de mijne is 900 euro waard, en een dergelijke koffer zou me ook nog wel een euro of 100 opleveren. Er zijn niet veel LTD's die er nog zo goed uit zien als de mijne, daar ben ik van overtuigd. Bovendien zit er bij de RR1 al een koffer.

Ten tweede bevalt me je toontje niet, denk je serieus dat ik er niet goed over nadenk? De RR1 heeft totaal geen resale value vanwege de kleur, zelfde verhaal als met mijn oude soloist.

En dan dat hele stelen gedoe, het is dan misschien een grapje, maar als ik loop rond te bazuinen dat ik jou gitaar steel voel je je ook knap beroerd.

Misschien als je wat ouder bent zul je begrijpen dat je niet zomaar vanalles kan aanschaffen, dat een studie vrij duur is, en uitwonend zijn tbh van die studie ook, laat staan een auto onderhouden. Zeg dus nooit meer dat ik iets moet doen, en vergeet mn rr24 maar helemaal, want die koop jij niet van mij over.
    Ok, we kunnen het ook de andere kant opgooien, jouw feestje. Van mijnd kant is dat allemaal op zijn best bedoeld en ik vertel jou mijn mening. Dat kun je ook negeren, dat jij dan de boel zo wilt omgooien om maar een potje herrie te schoppen, sorry maar daar word ik niet erg vrolijk van. Wat is nu je punt? Welk toontje heb jij het over?

Misschien dat je mij niet helemaal begreep, maar vraag dan om verdere uitleg ofzo. Die koffer heeft hij ook wel, daar bedoel ik mee dat hij zijn eigen koffer evengoed kan houden en jij de jouwe, wat voor jullie beide niet echt een meerwaarde zal hebben.

Mijn toontje bevalt jou niet. Dat is prima, maar ga niet zo neerbuigend doen omdat ik dan jonger mag wezen: Ik ben prima op de hoogte van alle kosten die jij ongetwijfeld moet maken, net als ieder ander (ik heb daar nog géén last van, maar dat komt gauw genoeg). Ik wens net als jou ook met wederzijds respect behandeld te worden net als ieder ander.

Sinds wanneer koop je een gitaar op zijn resale value, je koopt een gitaar toch voor jezelf en niet om door te verkopen? Tenzij je van plan bent te gaan handelen, maar dat lijkt mij sterk.

Ik heb nog nooit ook maar wat gestolen, nog geen snoepje uit eigen snoepjespot en ik vind dat een grapje op zijn tijd moet kunnen. Je kunt mij niet wijsmaken dat je dat serieus neemt, helemaal als ik al moet oppassen voor mijn woorden want wie ben ik nou, ik ben in jouw ogen niemand. Dat je daar dan beroerd van word vind ik wat overdreven, ik zou het eerder opvatten als een compliment, maar jij ben mij niet.

Ik hoop dat jij met het verkeerde been uit bed bent gestapt, maar erg vriendelijk ben je niet en het zal mij worst wezen wat jij van mij vind, maar je kunt elkaar op zijn minst met respect behandelen ongeacht de leeftijd, en ik vind dat jij daar nu nogal tekort aan doet. Valt mij eerlijk gezegt wat van je tegen.

Ondanks dat gezeik en gezever hoop ik toch dat wij normaal met elkaar om kunnen gaan en ik hoop dan ook dat wij hier zand over kunnen doen, hoor wel wat je weer van deze toon vind.

Standaard

Je hebt dus echt geen flauw benul van dit soort dingen? Ja, als ik een gitaar koop wil ik daar een redelijke resale value bij hebben. Ik maak veel kosten, en ondanks een alleszins redelijke financiële buffer, is het fijn om te weten dat je gitaar als het moet ook weer voor hetzelfde bedrag weg kan. En ja, er komt ook een stukje handel bij kijken. Als ik er op vooruit kan gaan, aarzel ik niet om mijn huidige gitaar weg te doen.

En ja, mijn Soloist heb ik destijds verkocht omdat ik geld nodig had, dus het is wel degelijk een realistisch voorbeeld.

Je algehele toon bevalt me niet, de manier waarop je je mening geeft, stoort mij. Alsof ik hem moet kopen omdat het volgens jou een goede deal is. Dan koop je hem toch lekker zelf? Dan maak je ook nog eens je grap over het stelen, die al helemaal nergens op slaat. Overigens maakte Arvo dezelfde grap, en die kan ik nou eenmaal gewoon niet waarderen.

En dan de koffer. Ten eerste, denk na, denk je dat dit soort gitaren in een kartonnen doosje worden vervoerd, om zo mogelijk voor eeuwig zijn waarde te vernaggelen als de TNT weer eens faalt? Buiten dat, Koffer + Gitaar is een eenheid, bij mij gaan ze alleen de deur uit met koffer. Het zijn geen Chinese kopietjes.

Maargoed, dit zal je toch allemaal een worst wezen, en leeftijd maakt absoluut geen verschil. Als je dit beweert, doe het dan in ieder geval eer aan.

Verder > PM
    Gitaarloos > Volkswagen Jetta MKII <3

Standaard

Jongens jongens, zitten we nu ruzie te maken om een waardeloze RR1?

Vergeet die RR1 toch. Lars, ga voor deze Custom! Wie heeft er nu een auto nodig, if you can fly on a V!

Nee, even serieus. Het is jammer dat je niet tot een leuke deal kan komenn. Shit happens, over een week staat er weer een gitaar op die 10x geiler is. Ik zit ook midden in een verhuizing om op mezelf te gaan wonen dus ik snap je situatie (anders had ik hem zelf wel gekocht). Op dit moment gaan andere belangrijke dingen gewoon voor, en ondertussen kun je je gegarandeerd wel met je RR24 vermaken.

Standaard

Jeez! Blijkbaar krijg je van agressief ogende gitaren ook agressieve gebruikers en meningen.

@ Dark Tranquillity:
    Ik heb het eerder gezegd, maar nogmaals:

"Gently remove the tampon, and try again.."

Volgens mij bedoeld quicksilver het niet zo kwaad, en zie je beren op de weg die er niet zijn.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arvoitus Bekijk bericht
    Jongens jongens, zitten we nu ruzie te maken om een waardeloze RR1?

Vergeet die RR1 toch. Lars, ga voor deze Custom! Wie heeft er nu een auto nodig, if you can fly on a V!

Nee, even serieus. Het is jammer dat je niet tot een leuke deal kan komenn. Shit happens, over een week staat er weer een gitaar op die 10x geiler is. Ik zit ook midden in een verhuizing om op mezelf te gaan wonen dus ik snap je situatie (anders had ik hem zelf wel gekocht). Op dit moment gaan andere belangrijke dingen gewoon voor, en ondertussen kun je je gegarandeerd wel met je RR24 vermaken.
    Damn, dat is een schoonheid! Inderdaad mooier als een RR1 maar je moet ze maar net tegen het lijf lopen.
    Enfin, als je die dingen telkens had op marktplaats (die CShops) dan is de lol er ook gauw af, het lijkt me leuker als je ik weet niet hoelang hebt gewacht tot er zo eentje voorbij kwam en je op dat moment zelf ook de centen hebt. Dat moet een machtig gevoel geven.

Helaasch, dat zit er voor mij dit (en komend) jaar nog even niet in

Trouwens, lijkt dat nou zo of heeft die fine-tuners, net zoiets als de kevin bond sig?

Laatst gewijzigd door Quicksilver; 25 augustus 2009 om 18:28

Senior Member

Standaard

Dat lijkt dan inderdaad zo, want er zit zo te zien een heel gewoon staartstuk op die witte.

Wat het idee is van finetuners hebben zonder een locking nut mag iemand mij ook nog even uitleggen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram+ Bekijk bericht
    Dat lijkt dan inderdaad zo, want er zit zo te zien een heel gewoon staartstuk op die witte.

Wat het idee is van finetuners hebben zonder een locking nut mag iemand mij ook nog even uitleggen
    Dat je wel met de precisie kan tunen van een floyd rose tremolo maar niet daadwerkelijk een floyd hebt lijkt me

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quicksilver Bekijk bericht
    Dat je wel met de precisie kan tunen van een floyd rose tremolo maar niet daadwerkelijk een floyd hebt lijkt me
    Dat kan net zo goed met alleen 'gewone' tuners. Finetuners zijn handig om kleine correcties te doen als je een zwevende trem hebt en je locking nut vast hebt zitten.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram+ Bekijk bericht
    Dat kan net zo goed met alleen 'gewone' tuners. Finetuners zijn handig om kleine correcties te doen als je een zwevende trem hebt en je locking nut vast hebt zitten.
    Weet ik, maar over het algemeen laten de gewone tuners weleens afweten qua precisie. Waarom er vervolgens voor die finetuners word gekozen en niet gewoon voor 6 nieuwe tuners is mij ook een raadsel

Zal wel persoonlijk preferentie wezen.

Standaard

Ik heb er ook een hele tijd naar zitten kijken terwijl ik me hetzelfde afvroeg.

Maar stel:
    je hebt net een akkoord of toon aageslagen en je hoort dat een snaar vals is en je wil hoe dan ook die klank door laten klinken; en je hebt ook helemaal geen zin om met je rechterhand naar de stemmechanieken te grijpen omdat je bijvoorbeeld al weet dat het voor jou een onhandige en onnauwkeurige manier van stemmen is, of omdat je daar gewoon geen zin in hebt, of omdat je dan je plectrum gaat laten vallen of wat dan ook.

Dan is het toch verdomd handig als je die finetuners hebt!

EDIT:

Of zou het zijn omdat je anders de bolletjes niet van je snaren kunt knippen?
    Laatst gewijzigd door aaronstonebeat; 25 augustus 2009 om 22:05
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten